Hjälp! Är misstänkt för bedrägeri?!
Jag var ihop med en psykopat. Vi fick ett barn tillsammans. Jag stack med barnet eftersom han misshandlade mig psykiskt & fysiskt. Det var tungt med jag gjorde det som behövdes även fast jag visste att jag inte kunde klara mig ekonomiskt utan honom.
Detta hände för 2 år sedan och jag var omyndig. Jag fick panik. Jag hade barn men inga pengar. Min pappa gick bort och det gjorde allt ännu värre eftersom jag hamnade i en depression.
Jag började lura folk. Jag gjorde falska konton på en dejtingsida och till slut var det en kille som hörde av sig och han var riktigt desperat.
Han började skicka pengar till mig så att jag kunde åka ner till honom för att träffas men vi möttes aldrig. Varje gång han skickade pengar så kom jag upp med en ursäkt. Han skickade totalt 15.000-20.000:-
För en gång skull blev jag lycklig. Jag var rik och kunde försörja mig och mitt barn.
Men för någon dag sedan kom ett papper från polisen där det står att jag är misstänkt för bedrägeri. Jag fick även en advokat står det på pappret.
Dom har tydligen sett att jag var ägaren till kontot som killen skickade pengarna till.
Tro mig. Jag känner mig jätte hemsk som gjorde detta. Men jag var ung och dum. Idag är jag 19 år och mår mycket bättre.
Men jag oroar mig för vad som ska hända. Kommer jag få fängelse för detta?
Jag tvingade aldrig killen att skicka pengar. Han gjorde det självmant. Men det är räknas ändå som bedrägeri va?
Tar dom hänsyn till att jag var omyndig när detta hände? Och att jag är ostraffad sen innan?
Jag är rädd att jag kommer betala stor summa skadestånd eller i värsta fall få fängelse