• Lingah2

    Gravida sundsvall bf 2017

    Finns det någon i sundsvall med bf nästa år så kan vi följas åt?

    Jag har bf i april

  • Svar på tråden Gravida sundsvall bf 2017
  • bebisdags
    elon skrev 2016-11-21 19:56:21 följande:

    Jag blev uppringd från dom idag :D mailade igår. Så fick en tid bokad den 6 december. Hoppas någon kan följa med mig då (maken jobbar ev borta då) så jag slipper åka själv, om det skulle vara ett dåligt besked.

    Jag är i vecka 6 nu, i 5+4 :) som minst, kan vara någon dag längre gången. Är i vecka 8 då jag ska dit. Men på henne jag pratade med lät det som att jag skulle göra ett ul bara? :/ men hon kan ju ha sagt fel.Hej! :D åh vad roligt, då har vi samma månad då ;) vilket datum har du? grattis!


    När jag var där gjorde de vul och då kunde man se det lilla hjärtat slå han slog även på så man fick se rytmen:) Vad mer än ul eller vul ville du göra då?:o Åh vad Spännabde iaf, hur mår du då?:)
  • elon
    Blue113 skrev 2016-11-21 14:44:15 följande:

    Jag har varit på kvinnokliniken på Sundsvalls sjukhus för tidigt VUL v 7.

    Dock har jag haft missfall innan så fick komma in för att stilla min oro.

    Har sett Lill"n 3 gånger, och på torsdag ör de rul :)


    Kan man få komma in utan att ha haft missfall tror du? Jag är inte direkt rädd för att jag har det, MEN tanken finns ju alltid.. eller att det är en ofostrlig graviditet. Har till och från ont i magen med (vet att det kan vara växtvärk) men man gruvar ju sig ändå..
    bebisdags skrev 2016-11-21 21:58:05 följande:
    När jag var där gjorde de vul och då kunde man se det lilla hjärtat slå han slog även på så man fick se rytmen:) Vad mer än ul eller vul ville du göra då?:o Åh vad Spännabde iaf, hur mår du då?:)
    Okej :) häftigt! Nä men det jag menar att det lät på henne som att jag skulle göra ett UL och inte VUL :p om du förstår.. :) och jag kan knappast göra ett UL så tidigt, är överviktig så..

    Jag mår helt okej faktiskt :D känner mig illamående ibland, speciellt på jobbet då det ska bytas bajsblöjor haha. Och är vääldigt trött, förutom på kvällarna när jag lagt mig i sängen, då blir jag pigg hah. Hur mår du? :)
  • elon
    bebisdags skrev 2016-11-21 00:48:30 följande:
    Oj hmm fick en tid 2 veckor efter jag ringde tror jag, ja men det tycker jag!:) Ja visst var det billigt!

    Jag älskar dem där , jag kommer ju från Härnösand så gick ju dit även innan jag blev gravid (då jag bodde i Härnösand då) och har alltid tyckt de varit toppen!:D Förstår känslan att man är orolig, man får försöka släppa den tanken och tänka att man inte kan göra något åt det (även om jag vet att det är super tufft). Hoppas du får en tid iaf!:D Vilken vecka var du i nu?:D
    Förresten, fick du någon bild? Jag skulle gärna vilja ha en bild eller iaf få ta ett foto på skärmen, så man kan få visa maken om han inte kan följa med :D
  • bebisdags
    elon skrev 2016-11-22 13:09:16 följande:
    Kan man få komma in utan att ha haft missfall tror du? Jag är inte direkt rädd för att jag har det, MEN tanken finns ju alltid.. eller att det är en ofostrlig graviditet. Har till och från ont i magen med (vet att det kan vara växtvärk) men man gruvar ju sig ändå..
    bebisdags skrev 2016-11-21 21:58:05 följande:
    När jag var där gjorde de vul och då kunde man se det lilla hjärtat slå han slog även på så man fick se rytmen:) Vad mer än ul eller vul ville du göra då?:o Åh vad Spännabde iaf, hur mår du då?:)
    Okej :) häftigt! Nä men det jag menar att det lät på henne som att jag skulle göra ett UL och inte VUL :p om du förstår.. :) och jag kan knappast göra ett UL så tidigt, är överviktig så..

    Jag mår helt okej faktiskt :D känner mig illamående ibland, speciellt på jobbet då det ska bytas bajsblöjor haha. Och är vääldigt trött, förutom på kvällarna när jag lagt mig i sängen, då blir jag pigg hah. Hur mår du? :)

     Jaha, nä hon sa ul till mig också men var ändå vul så ingen fara:)


    Haha åh nej typiskt! Jo just nu mår jag hyffsat bra har dock haft det väldigt jobbigt under graviditeten från v8 (tror jag). Nu är det mest trött, ändrade smaker, illamående vid visa mater samt att kissa väldigt ofta haha.. Men inget som är så där super "jobbigt", däremot så säger dem ju att denna del I andra trimester börjar alla symptomer gå bort lite men inget jag märkt av än:)


     


     


    elon skrev 2016-11-22 13:14:43 följande:
    Förresten, fick du någon bild? Jag skulle gärna vilja ha en bild eller iaf få ta ett foto på skärmen, så man kan få visa maken om han inte kan följa med :D

    Jag fick en bild, men sa till efter han var klar så blev inte en sån där super bra så tips är att saga till Torbjörn att du vill ha en bild innan han sätter igång:) Får man fråga vart I Sundsvall du bor? (a) Jag tycker det är lite små tråkigt att man har så få kring sin omkrets som väntar barn nu tillsammans.. Men de kanske dyker upp så småningom ;)

  • elon
    bebisdags skrev 2016-11-22 17:22:44 följande:

     Jaha, nä hon sa ul till mig också men var ändå vul så ingen fara:)


    Haha åh nej typiskt! Jo just nu mår jag hyffsat bra har dock haft det väldigt jobbigt under graviditeten från v8 (tror jag). Nu är det mest trött, ändrade smaker, illamående vid visa mater samt att kissa väldigt ofta haha.. Men inget som är så där super "jobbigt", däremot så säger dem ju att denna del I andra trimester börjar alla symptomer gå bort lite men inget jag märkt av än:)


     


     


    elon skrev 2016-11-22 13:14:43 följande:
    Förresten, fick du någon bild? Jag skulle gärna vilja ha en bild eller iaf få ta ett foto på skärmen, så man kan få visa maken om han inte kan följa med :D

    Jag fick en bild, men sa till efter han var klar så blev inte en sån där super bra så tips är att saga till Torbjörn att du vill ha en bild innan han sätter igång:) Får man fråga vart I Sundsvall du bor? (a) Jag tycker det är lite små tråkigt att man har så få kring sin omkrets som väntar barn nu tillsammans.. Men de kanske dyker upp så småningom ;)


    Åh okej, då behöver jag inte oroa mig då :D jaså? men det låter bra, då har vi det ändå ganska lika :) iofs är jag ju kortare gången så kan ju ändras sen haha! :) skönt att du mår bra iallafall.

    Okej, tack för tipset! :) då ska jag säga det till honom. Jag bor i Ljustadalen, var bor du? :D jaa samma här.. har ingen heller som jag känner, förutom att idag fick vi reda på att min svägerska ska få barn igen! Hon har trott hon haft magproblem, men idag fick hon veta att hon är gravid i vecka 26 haha. Hon är 40 så inte så ung direkt :) och hon har trott i flera år att hon inte kan (hon hade varit till torbjörn och han sa för fem år sen att hon hade slut på ägg) så det kom som en chock :D
  • Blue113
    elon skrev 2016-11-22 13:09:16 följande:

    Kan man få komma in utan att ha haft missfall tror du? Jag är inte direkt rädd för att jag har det, MEN tanken finns ju alltid.. eller att det är en ofostrlig graviditet. Har till och från ont i magen med (vet att det kan vara växtvärk) men man gruvar ju sig ändå.


    Vet inte, jag tycker dom alltid har varit trevliga och alltid blivit bra bemött på KK. Hade en ofostrig graviditet innan denna. Så denna grav fick jag ännu bättre stöd av sjukvården, tack och lov.
  • bebisdags
    elon skrev 2016-11-22 19:14:28 följande:

    Åh okej, då behöver jag inte oroa mig då :D jaså? men det låter bra, då har vi det ändå ganska lika :) iofs är jag ju kortare gången så kan ju ändras sen haha! :) skönt att du mår bra iallafall.

    Okej, tack för tipset! :) då ska jag säga det till honom. Jag bor i Ljustadalen, var bor du? :D jaa samma här.. har ingen heller som jag känner, förutom att idag fick vi reda på att min svägerska ska få barn igen! Hon har trott hon haft magproblem, men idag fick hon veta att hon är gravid i vecka 26 haha. Hon är 40 så inte så ung direkt :) och hon har trott i flera år att hon inte kan (hon hade varit till torbjörn och han sa för fem år sen att hon hade slut på ägg) så det kom som en chock :D


    Aha!:D Jag bor på Alnö i Ankarsvik :) Åh vad roligt för henne!! Jag har en vän som fick nu 1 november som bor i min hemstad (Härnösand) och en som jag varit nära med förr som har BF i januari men ingen mer vad jag vet än :)
  • elon
    Blue113 skrev 2016-11-22 22:23:55 följande:
    Vet inte, jag tycker dom alltid har varit trevliga och alltid blivit bra bemött på KK. Hade en ofostrig graviditet innan denna. Så denna grav fick jag ännu bättre stöd av sjukvården, tack och lov.
    Det låter bra :)
    bebisdags skrev 2016-11-23 08:20:14 följande:
    Aha!:D Jag bor på Alnö i Ankarsvik :) Åh vad roligt för henne!! Jag har en vän som fick nu 1 november som bor i min hemstad (Härnösand) och en som jag varit nära med förr som har BF i januari men ingen mer vad jag vet än :)
    Jaha :D då bor vi inte så långt ifrån varandra! Åh okej, vad roligt :D blir ju inte så långt emellan dom barnen då :) hihi
  • bebisdags
    elon skrev 2016-11-23 12:17:18 följande:

    Det låter bra :)Jaha :D då bor vi inte så långt ifrån varandra! Åh okej, vad roligt :D blir ju inte så långt emellan dom barnen då :) hihi


    Nä verkligen inte vad skoj:D
  • elon
    bebisdags skrev 2016-11-23 17:02:19 följande:
    Nä verkligen inte vad skoj:D
    Jaa :)
    Vad gör du om dagarna då? :D
Svar på tråden Gravida sundsvall bf 2017