• SkogsstjärnN

BIM December 2016

Får man vara med här? Jag har beräknad mens den 7/12, enligt appen jag använder skulle ägglossningen varit den 23nov, fick dock utslag på ägglossningstestet den 19e så borde haft tidig ägglossning.

Vi försöker på tredje barnet, plussade förra november och gick till vecka 9 då det visade sig vara ett MA eller ofostrig graviditet. Plussade igen på midsommar, blev missfall fem dagar senare. Plussade i augusti och började blöda två dagar efter. Känns hopplöst. Förra cykeln började jag med progesteronkräm efter att ha tagit (privata) prover och sett att jag hade lågt progesteron. Då blev cykeln normallång efter att ha varit väldigt kort sedan MAt. Denhär ägglossningen kände jag av och det är första gången på mer än ett halvår så nu finns det iaf lite hopp om att det blev en lyckad ägglossning och därför kan bli nått. Inbillar mig att jag känner mig annorlunda men vi får se. Om ägglossningen var tidig borde jag få pluss snart. Väntar på brevbäraren och test nu, har sparat morgonkiss i en kopp:D.

Håller tummarna för oss alla.

• SkogsstjärnN
    Nykär15 skrev 2016-11-30 10:11:51 följande:
    Fick du inte utskrivet nåt mot att du hade lågt progesteron? Krämen är ju inte tillräckligt stark egentligen (har själv använt den). Går med privat och ska ta Lutinus efter ÄL denna cykeln, har med använt krämen innan men har både mf och MA bakom mig nu...är med försök på barn nr 3, men ny man och vi har nu försökt i ett år. 
    Tog proverna privat, werlabs. Ringde bm som sa att det var tre missfall de gick på och det var innan det tredje. Beställde krämen och varit utomlands så inte tagit tag i det, jag har ingen större vilja att gå till vården så tänkte pröva iaf. Hm, inbillat mig att krämen kunde vara nog, får väll bok tid då.
  • SkogsstjärnN
    Nykär15 skrev 2016-11-30 10:28:06 följande:

Det kom en starkare kräm men de fick stoppa den igen då det var nåt med namnet som de blev stämda för. Jag hann dock beställa och få hem en. Men krämen är inte på långa vägar så effektiv som läkemedel är, men absolut stöttar den väl upp en del iaf. 

Jag går inte via landstinget då de med säger tre missfall här och vi har nu haft två och då jag blir 40 om bara ett par månader så har vi inte riktigt lust och tid att ev få ett tredje missfall innan vi får hjälp. Så gick privat och tog alla prover och har fått all uppbackning som går med Trombyl, E-vitamin, Letrozol, Gonal-F och Lutinus. SÅ nu är det bara att hålla tummarna att det ska hjälpa oss att få behålla ett barn i framtiden..bara långa processen att bli gravid först...

Har du något tips hur man ska leta en bra privat klinik? Förstår att ni sökt sen vägen, lanstinget har mycket att önska i framförallt kvinnovården. Låter ju som att ni fått bra hjälp och förutsättningar för att det ska lyckas.
  • SkogsstjärnN

Happ. Kul göra ett test då det inte funkar. Jag veeeet att man inte ska analysera men kan inte låta bli se att det är ett sträck där under. Det är CBs nya tidiga test, ska bara bli ett lodrätt sträck. Får väll se vad det säger imorgon.

Svar på tråden BIM December 2016