• anonymis3ns

BIM December 2016

Snart äl enligt både app och nu i 3 dagar har jag haft blinkande smiley på clearblue avancerat ägglossningstest. Har en känsla av att jag kommer få fast smiley imorgon (förra månaden med dessa tester fick jag fast smiley så jag vet att jag kan få den fasta smileyn). Men är lite fundersam över mina vanliga ägglossningstester då det ser ut som att ett av dem är positivt, fast ändå inte om man jämför med förra månads äl's test. Hur skulle ni bedöma dessa? Översta bilden är från den här månads tester, den nedersta är från förra månads tester.

• anonymis3ns
    mariama skrev 2016-12-03 16:54:56 följande:

Utifrån hur jag brukar ha så blir det helt positivt imorgon, men en del får ungefär sådär som starkast. Väldigt nära äl i alla fall skulle jag säga :)

Jag vet att det kan bli liiiite starkare utifrån hur jag fått på tidigare tester. Tror också på helt positivt imorgon! Blinkande smiley på clearblue idag också. Hoppas på fast smiley imorgon! Tack för svar! :)
  • anonymis3ns

Äntligen fast smiley och positivt äl-test. Har haft sex sen i onsdags, nu kör vi de 2-3 sista dagarna. Heja! Vi är inte de som har sex varje dag annars, så det blir lite jobbigt. Hoppas det inte påverkar smerierna för mycket att de inte är vana att simma varje dag, om man säger så! ;) Hur mycket har ni andra som blivit gravida haft sex runt äl?

• anonymis3ns
    Aspargus skrev 2016-12-04 18:51:23 följande:

Inte varit gravid innan men delar din lilla oro om att man ska trötta ut spermierna, hehe. Vi har sex varje dag nu, har förmodligen äl imorgon eller tisdag! Jag tänker att är vi båda friska så borde inte naturen vara så dum att det skulle göra något att ligga en gång om dagen, men säker är jag så klart inte!

Ellerhur!? ;) Jag har varit gravid tidigare, tyvärr slutade det i MA. Jag väljer att tro på det som skrivs i den här artikeln: www.niomanader.se/forberedelser-infor-graviditet/ :)

• anonymis3ns

Förutsatt att både jag och min kille är friska och har bra kvalitet på både ägg och spermier, och kan bli gravida(vilket vi vet då jag haft MA vid min förra graviditet), vilka faktorer är det som kan göra att inte ägget befruktas om man prickar ägglossningen? Det verkar som att vi prickat in den, men skulle vara intresserat att höra om chansen att bli gravid samt vilka faktorer som kan spela in att det inte blir något.

Tack på förhand! :)

• anonymis3ns
    Nykär15 skrev 2016-12-08 08:55:50 följande:

ÄL närmar sig, dagens nederst taget precis när jag vart uppe 3 timmar, tar ett till i em och fortsätter i morgon så jag kan se när ÄL är över. Skönt den kommer normalt i cykeln igen, det tackar jag Letrozole för! Förra månaden kom den på cd28...sjukt lång väntan. Tvåveckorsintervaller klarar jag mycket bättre :)

BIM på julafton alltså...kan bli antingen pannkaka eller fantastisk julklapp!

Skönt att Letrozole haft effekt! :) Jag vet hur det känns med lång väntan på äl, har oftast äl mellan CD 20 - CD 22. Toppen med lång cykel förutom när man ska göra barn! ;) Jag har inte BIM på julafton, men några dagar före, det blir precis som du säger - antingen pannkaka eller bästa julklappen ever! Håller tummarna för oss!
  • anonymis3ns
    Nykär15 skrev 2016-12-08 09:20:25 följande:

Tack - tumhållning för oss! Jo en lång cykel är skönt när man inte gör barn...vart olidligt under hösten bara när man så gärna vill. Detta blir vårt andra försök efter MA i juli...riktigt seg väntan på att komma igång igen. Så skönt ha lite medicinsk hjälp nu.

Samma här! Detta var väl egentligen vårt riktiga försök efter vårt MA i aug. Första äl efter MA känns inte som ett bra/riktigt försök och senaste äl var killen bortrest, jag tror vi missade äl precis. När jag blev gravid första gången tog det ju sig direkt, vilket påverkar förväntningar, tyvärr.
Svar på tråden BIM December 2016