• crx

BIM December 2016

Hej alla och ett stort fett HJÄLP!

Var tidigare i november-tråden då jag trodde mig ev vara gravid! Blev så besviken när det var spökstreck. Då var det oplanerat men denna månad så smygkör jag.

Min kära man har sagt att han vill ha barn och att det ej spelar roll när så Hahaha.... då kör jag i smyg! ;)

Nu trodde jag att äl var först lörd/sönd men tempen hoppade upp i natt fr 36.4 till 36.9! Och ett test i morse är nästan positivt (eller positivt) och så ska fanskapet på JULBORD ikväll!!!!!

Vad tror ni tjejer, är det för sent i natt eller i morgon bitti med sex? HJÄÄÄÄÄÄÄLP

• crx

Men igår kväll var den 36.4 typ vid 22-tiden. Och har varit låg i flera dagar. :D

FrökenE1985 skrev 2016-12-01 11:15:53 följande:

Hmm... tempen indikerar ju på att ägglossningen var igår och ägget lever i 12-24 timmar. Sen tar det även ett tag för spermierna att ta sig till ägget. Så matematiskt ser det ju inte så lovande ut. Men mös ni till det under 0-5 dagar innan igår så finns ju chansen att det tar sig ändå. Sen rekommenderar jag att täcka upp ikväll också när han kommer hem. Chansen finns ju trots allt fortfarande oavsett. Lycka till!

Tumvante skrev 2016-12-01 11:04:57 följande:

Prata med honom?

Försöka få honom att avstå julbordet menar du? Haha då kommer han ju förstå vad det är, vi har pratat. Och han önskar att det inte blir så krystat "nu ska vi ligga och göra en bebis" ^^
  • crx
    Tumvante skrev 2016-12-01 22:19:50 följande:

Bara han är med på att det är chans att där kan komma en bebis utav sexet så...

Om ni har sex innan eller efter en julfest kan det väl säkert räcka. Men jag hade chansat på innan en julfest pch inte efter, för att vara säker på att få till det.

Om jag varit otydlig så får jag förmodligen förtydliga... min man och jag är ÖVERENS. Vi är båda ansvarsfulla och över 30. Det jag skrev blev kanske formulerat tokigt men det sista jag ville var att antyda att jag avsiktligt skulle lura min man.

Och nej han jobbar så pass långt bort att det inte fanns någon chans före julbordet. Men han körde hem efter så det fick bli då helt enkelt!
  • crx

Det stämde nog att ÄL var onsdag. Morgonens äl-test betydligt svagare än i går. Vi fick till det i går kväll så det kanske var för sent.... ooh så svårt! =(
    ÄL kom iaf ett par dagar tidigare än jag tänkt. Enligt min app skulle det vara fred/lörd.
    BIM 16 dec eller något tidigare då.... 

• crx
    Mirabelle24 skrev 2016-12-02 13:08:37 följande:
    Haha min sambo är exakt likadan! Han får prestationsångest och får svårt att komma. Visade honom ÄL testet förra fredagen då det var som starkast och frågade innan tydligt "du får inte bli nervös nu" och han svarade "nej självklart! Ingen fara alls"... Sen var han nervös och sexandet blev krystat hela helgen! Haha. Men det gick ändå! Men ska nog göra som du gör och hålla ÄL tider hemligt för honom! X)
    Hahahaaa nooooooo!!!!! Det är ju det jag menat i tidigare inlägg, han vill så gärna men har redan prestationsångest och jag vill inte låta den bli större. Han är en känslig individ, och ja trots att han verkligen längtar efter att bli pappa så har han en enorm prestationsångest vid sexandet över lag. ^^

Vi har en regelbunden rytm i sexet naturligt så jag kan vara hur hemlig jag vill... och ja jo det gör mig lite extra sugen. ;)

Hoppet här är litet med tanke på att jag i princip missade äl på marginalen, kanske! Men kanske inte......
  • crx

Förra mensen var den 16 nov.

ÄL skedde enligt mina tester o temp i onsdags 30 nov.

Var precis på ett gyn besök med UL och min gamla räv till doktor babblar om en slemhinna som är x antal mm tjock och minst en äggblåsa som kommer släppa ägget om ca 5 dagar. BIM är om 8-9 dagar.

WTF?!!!

• crx

BIM -7 idag. Stadig temp.

Blir intressant och sen om gyn hade rätt att det kommer en ÄL till till helgen.... har ÄL tester för att studera...tempen är ju redan höjd så vet inte om det går stt se på den.

Är sjukt förvirrad.

• crx

VÄ - CB early i onsdags

HÖ - CB early i morse

BIM ca -5

Nyfiken i en strut... enligt gyn skulle jag ju även ha en ÄL till nu på fred/lörd... så kanske kan bli nåt då om inte annat.

• crx

BIM -2 eller 3

Bytte märke. Negativt på loyds och tempen gick ner igår lite och idag ytterligare lite (36.7 nu) så CB är nog inte aktuellt igen. Men mensen är nog väldigt aktuell. :(

• crx

Bara för det så är det ett litet svagt streck på loyds också.. klart kan vara spök igen men... haha... blir knäpp. Syns tydligare irl

Svar på tråden BIM December 2016