• Rosenblad

BIM December 2016

Hej, nu har jag hängt här i över ett år utan framgång.. Har BIM 23e December och är nu på försök 15 tror jag. Har faktiskt helt gett upp tanken på att vi ska bli gravida helt på egen hand. Så nu i Januari har vi fått en tid till utredning. Känns skönt att ha ett datum då man vet att vi kan få hjälp och förhoppningsvis hitta något fel, även om man inte vill ha något fel där nere så känns det bättre med de än att de bara skickar hem oss och säger att det händer när de händer...

Är redan nu nervös inför första besöket även om det säkert bara kommer bestå av samtal och prover. Men jag förväntar mig typ att de ska säga "oj" och säga att vi verkligen behöver hjälp efter de kollat upp oss.

Har ju som sagt BIM 23e December och mensen kommer säkert med storm runt den dagen och det är synd att det är just vid jul för jag blir alltid så sjukt deppig runt mens och verkligen ser ner på min kropp som inte klarar av att bli gravid. Hoppas de inte kommer förstöra julen på något vis utan att jag bara kan se fram emot tiden i Januari men det är svårt att hålla humöret uppe när man försökt så länge och alla blir gravida till höger och vänster men man själv står kvar där med en jäkla mens månad in och månad ut. Men, ville bara skriva av mig lite och kanske finns det kvar någon här än som varit med ett tag här på FL planerar barn.

• Rosenblad
    mixXi skrev 2016-12-04 13:15:51 följande:

Känner så igen mig i det du skriver. Vi har försökt drygt ett år. Och blir också deppig när mensen kommer varje månad. Förra månaden gick jag och lade mig i sängen och grät. Kändes totalt hopplöst och började ställa in mig på att vi aldrig kommer få barn (jag vet att jag går händelserna rätt mkt i förväg men man är inte alltid rationell i sina tankar =p) Känner mig dessutom så ensam. Vill helst inte berätta för vänner och familj att vi försöker ännu, så har ingen att prata med , för ingen vet. Och jag vill inte riktigt visa alla mina känslor för min sambo heller för han känner redan press runt äl och vill inte pressa honom ännu mer för då blir det ju garanterat inget barn. Sån jobbet situation =//

I januari tänkte jag ringa gyn och boka tid för utredning om inget hänt fram till dess. Förstår att du tycker det är skönt att ha ett möte bokat och förstår också att du är nervös!

Jag har BIM 13/2

Nu håller vi tummarna för oss!!

Jag får också samma tankar om att "vi kommer aldrig få barn" sjukt jobbiga tankar och kanske för tidigt att tänka så men man är ju inte direkt positiv inför BIM längre som de första månaderna. Nu förbereder jag mig på att bli depp :/.. Jag förstår dig, har också försökt dölja mycket för min sambo men när gråten kommer så kommer den och har haft mina stunder då han fått sitta och trösta mig. Däremot vet både min och hans familj att vi försökt länge, har liksom snackat om barn i snart 1 1/2 år och om vilken barnvagn jag ska ha osv.. Dock pratar jag inget om de längre för att jag blir så nere av barnsnack. Känns som det inte är lönt att prata om någon som inte kommer hända på länge. Men förhoppningsvis snart..

Min sambo får också prestationsångest och tyvär har det varit en av anledningarna tror jag att inget hänt, jag kan liksom göra det på beställning för man vill ju inte missa någon dag runt äl, men min sambo har mycket svårt för de. Berättar inte när äl är men han fattar ju det när jag kommer en viss varje månad och försöker haha. Pluss att han har räknat ut när det är dags haha..

Va bra att du också ska köra en utredning, jag ångrar mig bara att jag inte ringde tidigare för jag känner att det är så lång tid kvar till mitten av Januari :( Men skönt att ha den bokad men man vill ju bara få hjälp så man kan få de där plusset någon gång!!

Men jag hoppas att vi kanske, kanske kan få det detta året, vore ju absolut de bästa avslutet på 2016 :)
  • Rosenblad
    Livetsgång skrev 2016-12-04 09:48:44 följande:

Men gud vad tråkigt att höra att ni försökt så mycket utan framgång alls.

Jag hoppas er utredning går bra och att dom kan hjälpa er på bästa visa.

Tur dock att du har en regelbunden mens som jag förstår i din beskrivning så den finns där såklart frågan är varför ni aldrig lyckats få till ett barn.

Håller alla tummar att ni får hjälp ochatt dom kan komma fram till något som kan stimulera igång din kropp.

Kan inte sätta mig in i er situation tyvärr för jag och sambon planerar vårt allra första barn och är bara inne på 2:a försöket och ingen av  oss har barn sen innan.

Men kan stötta i den mån jag kan <3 Förstår du är nervös inför kommande utredning men försök ändå ha hoppet uppe att ni faktiskt får möte om att få genomgå hjälp. 

Ja det är den eviga frågan varje månad, varför inget händer :( Lyckats ha sex vid äl varje månad, vissa månader bara en gång och andra flera gånger. Min sambo får prestationsångest så det blir lite som de blir.

Ganska regelbunden är den, men det har skiljt sig allt mellan 25-32 dagar. Men har koll på äl med stickor.

Det är vårt första barn också så det finns en oro om att det är någon fel. Tiden kommer gå långsamt fram till tiden vi har bokat men känns skönt att förhoppningsvis kunna få ett svar och därefter hjälp så vi kan få ett pluss någonting :) Hoppas du också får ditt pluss och inte behöver vänta så lång tid som jag!
  • Rosenblad
    mixXi skrev 2016-12-06 18:42:35 följande:

På nåt sätt skönt ändå att vara här inne och prata med andra i samma sits. Man önskar ju ingen annan samma skit som man själv har. Men en liten tröst är det att man inte är ensam. Vi är ju verkligen typ exakt i samma situation. Man sambo fattar nog också när jag helt plötsligt vill mysa massa på vardagar vilket jag sällan orkar annars. Och så funkar det inte för honom och så håller han på och ber om ursäkt =/ Innan vi började försöka skaffa barn kom han nästan aldrig i mig, så ett litet framsteg ät det iaf att det funkar ibland. Problemet är att det ALDRIG går 2 dagar i rad och sällan varannan dag heller. Så vi måste verkligen pricka äl och med en oregelbunden cykel är det inte helt lätt. Försökt med äl-stickor men funkade bara sådär (blev aldrig max så fick ändå inte reda på exakt dag. Får gå på mina flytningar och hoppas på det bästa)

Denna månad fick vi dock till det dagen innan äl så har en liten liten förhoppning ändå =) Men känner inga symtom alls...

Ja precis, det är skönt att man vet att man inte är ensam för man känner sig ofta ensam när "alla andra" bara blir gravida till höger och vänster. Samtidigt vet man ju inte hur länge de försökt men det är så jobbigt..

Det funkar inte heller för oss två dagar i rad, funkar faktiskt väldigt dåligt hela tiden. Det blir som en spärr för min sambo, och jag är glad om vi fått till det iaf tre gånger på två veckor. Har ganska bra koll på äl och får positivt och därefter negativt tex på eftermiddagen eller dagen efter och kan då konstatera att jag haft ägglossning men även om jag har rätt bra koll så kan inte sambon komma.. Så det har varit många månader som jag vet att jag har äl och det blir så frustrerande att jag vet att det är nu det gäller men de blir inget av de. Chansen blir liksom noll när han inte kommer. Har då haft allt hopp på att om vi tex fått till det några dagar innan äl att det hade räckt. Men icke :/

Som idag faktiskt, hade äl någon gång igår kväll/inatt då jag hade starkare streck än kontrollstrecket igår och negativt idag. Vi hade senast sex i Onsdags och försökte igår utan resultat. Så känns lite som sista chansen idag och då ökar pressen på sambon även om jag inte sagt något om äl testen så är han fullt medveten om att det är nu det gäller efter mitt utbrott igår.. Kändes så lönlöst med detta testande månad in och månad ut, äl tester, grav tester.. Skulle haft ett barn nu om vi lyckats någon av de första gångerna :( Tänkte förra julen att nästa jul så är jag antingen gravid eller så har vi en liten, men nu är det snart jul igen och ingenting har hänt.

Testar du äl testen på morgonen eller eftermiddagen? Jag får ett mer korrekt test om jag testar på eftermiddagen efter att inte kissat på några timmar. Kanske lönar sig att testa :)
  • Rosenblad
    TheKlister1990 skrev 2016-12-11 10:30:38 följande:

Bara ett förslag!

Inte jätte romantisk men kan testas, har han svårt att prestera kan det kanske gå bättre på egenhand, dom har små dosering sprutor på apoteket som fungerar mycket bra att insemenera sig själv med :) ni kan ju antingen göra det skönt för honom utan penetration kan han komma i ett glas eller om han är bekväm kan han gå in på toan själv och du går in direkt efteråt med sprutan ;)

Låter ju absolut som ett alternativ, vad gör man inte för att bli gravid! Frågan är om det funkar? Spermierna sprutas ju ut i en viss hastighet, blir det samma med sprutan då? Undrar om någon blivit gravid på de sättet?
  • Rosenblad
    TheKlister1990 skrev 2016-12-11 16:46:55 följande:

Vi körde så denna ägglossningen på grund av ett sår på snoppen haha xD så jag sa att nä då får du fan gå å runka tro inte jag låter denna äl gå åt faders ;) och jag plussade nu i slutet av november så det gick kanon bevisligen :D la mig ner med sprutan och låg sedan en kvart cirka, tycker det brukar rinna ut mer sperma när snoppen dras ut efter penetrationsex faktiskt :)

Oj vilken grej, ska köpa det på Apoteket till näst äl :) Tror det kan underlätta för mannen, tack för tipset!
  • Rosenblad

Liten uppdatering från mig.. Är ju på försök ca 15 (har inte riktig koll längre) och har BIM den 23e December. Har sen igår lite värk i både mage och brösten. Har tid för utredning den 17e Januari och det vore såå kul om man kunde få ett pluss innan de och kunna fira under julen. Blev lite ledsen att BIM kommer va den 23e eftersom jag varje månad gått in en en depp-period när mensen kommit, och jag kan ju inte göra det dagen innan julafton.. Därför vore det så underbart om plusset hade velat dyka upp nu innan 2016 är slut och kunna meddela familjerna vid jul att det kommer en liten knodd :) Dör snart av längtan till ett pluss....

• Rosenblad
    justsweet skrev 2016-12-18 15:32:00 följande:

Känner inget hopp alls denna månad. :( När jag testade för ÄL så nådde den inte maximal på 12 dagar, så antingen missade jag den under två dagar då jag var sjuk eller så kom den mycket senare. Tror iallafall det är kört, enligt natural cycles så hade jag dock ÄL förra helgen så.. Jag vet inte.

BIM på julafton iallafall, känns inge kul att testa då ifall det är negativt, skulle förstöra rätt mkt.

Håll tummarna, vi har försökt i 1,5 år nu..

Har BIM dagen innan julafton ungefär så nästan som dig, och jag är också rädd att det ska förstöra..eller, det Kommer förstöra, och det känns jobbigt att julen inte kommer va så rolig för man precis konstaterar att man än en gång inte lyckats bli gravid. Jag deppar alltid samma dag och dagen efter, sen försöker jag att inte tänka eller prata något om barn eller graviditet fram till äl nångång. Vill helat inte ens se något barn haha.. Har försök ca 15 gånger så nästan lika lång tid som dig, och det är ett helvete... Jag trodde verkligen aldrig att jag skulle stå denna julen utan barn eller utan att va gravid (vet ju inte än men tror inget förens jag har ett pluss) och nu är julen om några dagar och ingenting har hänt. Förra julen kände jag att de saknades något, vi hade ju försökt ett tag men det kändes verkligen på julafton att nästa jul då ska jag ha en bebis eller snart en bebis. Men vi har haft noll framsteg. Jag förstår din negativitet och det känns svårt att tänka positivt men vi har fått en tid för utredning i Januari. Har ni tänkt på det? Vi vill bara kolla upp oss nu så snabbt det går, för att för varje månad som går så känns det bara mer och mer hopplöst. Håller iallafall tummarna för dig! Trodde ju garanterat i början av året att man skulle fått ett pluss innan året är slut, och det är vell vår tur nu då, än är inte året slut! Sista chansen nu då!
Svar på tråden BIM December 2016