• heavensent

BIM December 2016

Hrj på er! Tog nyss detta test i morse. Visst är det positivt? Begynnande iaf? Jag har inte känt mug gravid alls men sen när mensen uteblev i tisdags på lucia började jag smått känna ömma bröst och molvärk som stegrat. Blir galen på om det är inbillning alltihopa innan man vet. Hade ett MA i höstas som tog mig hårt så det är skrämmande alltihopa. Vågar man hoppas?

• heavensent
    Karin8206 skrev 2016-12-17 09:07:26 följande:

Det ser ut som ett positivt test i mina ögon :). Hade också ett MA i Oktober som var väldigt jobbigt. Fostret hade dött i ca v.8 och jag trodde att jag var i v.11. Det är något jag aldrig vill uppleva igen och nu är man extra orolig för allting...men man måste försöka tänka positivt.

Åh vad skönt att höra att jag inte är den enda som tror det är ett positivt test. Min man tycker det är lite för tidigt att säga och blir orolig att jag ska bli ledsen igen. Jag hade också mitt MA i månadsskiftet sep/okt. Förlorade tvillingar i v 6 och 7 men det upptäcktes inte förrän UL i v 13. Alla gravtecken var liksom där ändå. Därför är jag så nojjig. Har dock ett barn sedan tidigare (flicka 2 år) så det är en tröst att det gick hela vägen förr.

Hoppas vi båda får glada "julklappar" iår. Kram till dig!
  • heavensent

Kan också meddela att jag med 99% är gravid. Svagt test men ändå tillräckligt för att lugna mig. Jag hade också MA förr så jag erkänner oron men ändå. En tidig julklapp i alla fall. :) lycka till allihopa!

• heavensent

Det blev en kortvarig lycka. Misstänker tidigt MA. Ikväll när jag torkade mig så var det en tjock flytning med ljusrosa fläckar i, tror det förklarar mina svaga streck. Är säkert ett missfall eller ett MA igen. Vid mitt förra MA blödde jag jättejättelite och det var också ljusrosa så stickorna hittar säkert hcg men den är kanske för svag? Trist när morgonens sticka var starkare än de senaste två dagarna.

Annars så hoppas jag innerligt att det bara är nåt tillfälligt men det känns ganska otänkbart just nu. :/

• heavensent
    Karin8206 skrev 2016-12-19 20:05:21 följande:

Nej..hoppas inte att det är så. Vet att det är lätt att tänka negativt när man varit med om missfall tidigare men tänk på att slemhinnorna är extra sköra vid graviditet vilket kan leda till att dom lätt blöder. Jag fick en störtblödning i v.11 vid min andra graviditet men allt gick bra och nu är hon en 6-årig busig liten tjej :). Jag håller tummarna för dig <3

Tack för dina fina ord och ditt stöd. Jag tror tyvärr att det är kört för jag blöder mer nu. men ska för säkerhets skull kontakta mvc sen i mellandagarna eller nåt för att kolla . Hinner inte tidigare tyvärr. Men det är en liten tröst att det ändå kanske kan gå bra. Enligt 1177 är missfall blodblandad flytning med mkt slem typ och typ mensvärk. Så min molvärk är förmodligen missfall och inte växtvärk. :/
Svar på tråden BIM December 2016