• larssonc

BIM December 2016

Hej, hoppar in här! Andra försöket, första barnet. Hade äl i onsdags (23/11), bim 2/12. Har en väldigt kort cykel så är under utredning och gissar på att jag nog kommer få börja med något som förlänger min cykel. Så har inte så stora förhoppningar.. men hoppas gör man ändå alltid!
    Väntar också på svar om jag har förhöjt prolaktin, tagit mitt andra prov och håller tummarna för att inte även detta test visar på en förhöjning. Får troligtvis svar på fredag.

• larssonc
    Kåtisroinen skrev 2016-11-28 20:53:46 följande:

Hur gör ni andra för att hantera den extrema sorgen över att inte ha barn än? Ni som känner så alltså, inser att inte alla gör det. Vi har nyss börjat försöka, men själv har jag längtat i sex år, och nu har alla runt om mig också hamnat i baby-stadiet i sitt liv (där jag var redan för 6 år sen alltså) så det är fan bebisar överallt. Jag dör :'( nej det är inte bara så som det känns, det är verkligen så. Det är så svårt att hålla humöret uppe och vara positiv att "snart är det vår tur". Jag kan knappt kolla Facebook eller instagram längre, blir bara så ledsen, det gör så ont. Egentligen borde jag inte surfa här heller, men här finns ändå de som är i (typ) min sits och det känns lite bra, då kan man trösta varandra.

Förstår dig, känner mig också väldigt ledsen över att inte ha barn och min fb och instagram är också fylld med bebisbilder och gravidmagar. Längtar ihjäl mig efter ett plus.. Min syster fick sin första i augusti och jag önskar så att vi med hade en liten. Jag har längtat efter barn i flera år och sambon har ganska nyligen sagt att han vill ha barn. Vi har inte försökt så länge men känns som vi kommer behöva göra det. Har en väldigt kort cykel på 21 dagar, mellanblödningar och troligtvis förhöjt prolaktin.. Får svar på fredag. Känns så tråkigt och jobbigt att när man väl ska börja försöka så är det bara massor av fel på kroppen:( hade även en stroke i mars så börjar fundera på hur mycket fel man egentligen kan ha på kroppen... känns smått hopplöst. hoppas turen är på vår sida snar. Kram på dig! <3
  • larssonc
    Livetsgång skrev 2016-11-29 14:33:54 följande:

Nu fick jag igång min NC app. Supersnabb support som fixade allt åt mig :D

Ja som ni ser är tempen högre och högre nu 4 dagar efter.

Min basaltemp ligger på mellan 36,05 - 36,10 normalt 
    Har inte använt NC länge så min basaltemp som skrivet ovan finns skrivna på papper och inte i appen.

En rejäl stegring, hoppas det håller i sig! När har du bim?

Använder också NC men tycker min kurva skiljer sig mycket varje cykel. Denna månad har den knappt ökat alls... vill bara få mensen nu så vi kan försöka igen nästa månad..
  • larssonc
    Tumvante skrev 2016-11-30 21:27:50 följande:

Mensen kom nu i eftermiddag

Så nu är nästa BIM 28 dec... så vet innan nyår iaf, så jag hoppas på en nyårsafton utan champagne för min del.

Kommer nog ta temperatur nu för att se om det kan ge bättre indikation på när min ÄL är.

När är det bäst? Morgonen eller?

Åh så tråkigt:( får hoppas du får fira in året på bästa sätt med ett plus!

Ja det bästa är att ta på morgonen innan du går ur sängen ungefär samma tid varje dag. Jag kör med NC och tar alltid tempen vid 06. Enligt NC ska man inaktivera tempen om man är sjuk, har sovit mer eller mindre än +- 2 timmar samt druckit alkohol dagen innan.
  • larssonc
    Livetsgång skrev 2016-12-01 13:21:29 följande:

Hur går det för er tjejer?

Är enligt idag på Äl +6 och har åter igen molvärk i mitten delen av magen
    Och extrem trötthet. Sover mer än jag brukar.

BIM 11-12 December

Bim imorgon men inte ett enda symptom så räknar med att mensen kommer. Tempen sjönk lite idag också. Tråkigt men får ta nya tag nästa cykel! 
  • larssonc
    Bim igår men ingen mens. Kommit ytterst lite två gånger när jag torkade mig. Ibland tycker jag det känns som den ska komma men nada. Idag steg tempen också. Åh, varför ska kroppen hålla på så här? Man får ju lite hopp... försöker ändå vara inställd på att mensen är sen och att den borde komma igång strax. Drömde inatt att jag var gravid och att bebis sparkade. Vill så gärna att det blir verklighet snart. 

• larssonc

Nu är mensen snart slut, imorgon är sista dagen. Sen är det dags att börja med försök tre! Har ganska kort cykel, brukar ha äl på cd 12-14, så borde vara runt den 15e-17e december och bim runt 27e december. Hoppas jag får fira in nya året med det bästa beskedet man kan få! 

• larssonc
    Heineken86 skrev 2016-12-08 06:11:32 följande:

Wiiiiii! BIM idag och var egentligen inte särskilt hoppfull då jag inte märkt av nån ägglossning och vi haft mindre sex än vanligt.... men det var visst ett plus. Försök tre med tredje barnet. :)

Grattis!!:)
  • larssonc

Känns som äl börjar närma sig! Tycker dagens test är starkare än det från igår. Gissar på att äl blir runt onsdag. Försöker ha sex varannan dag. Hoppas verkligen det tar sig denna gång!

• larssonc

Brukar ha tidig äl men denna månad var det EXTREMT tidig äl. CD 9, måndag, enligt FF och CD 10 enligt NC. Litar nog mest på FF eftersom mitt äl test var starkast söndag kväll (men inte positivt) och svagare igen på måndag förmiddag.. ägget släppte nog under natten/morgonen. Har inte så stora förhoppningar på att det ska ha tagit sig, sambon har varit sjuk så fick bara till det i fredags kväll och tisdag.. Min kurva är dock annorlunda denna månad? Men lär väl inte betyda något. Nåja BIM på julafton.

• larssonc
    HappyHome skrev 2016-12-19 07:44:15 följande:

Det blev en julklapp i år! Skrattande

Så roligt, grattis! :)
  • larssonc

Dagens temp visade på en markant ökning. Vet inte om det kan stämma. Vaknat 2 gånger i natt som hastigast, bara kollat klockan och somnat om igen. Tog tempen 3 gånger och den visade 36,74 / 36,72 / 36,74. Skrev till NC och frågade om jag borde ta bort tempen eller om den kan stämma trots att jag har vaknat. Tyckte det var märkligt med så hög ökning när den har varit så jämn innan...

• larssonc

Alltså jag VET att utslag på äl test inte betyder att man är gravid och att det borde vara fullstarkt för att man ska kunna lita på det. Men man blir ju liiiiiite hoppfull. 

• larssonc

Ska givetvis bifoga bilderna med... Jämngraf och ganska starkt äl test. Bim på lördag. 

• larssonc
    Karin Marie skrev 2016-12-26 09:39:58 följande:

Bim+1 ingen mens och inte gravid.. suck

Jag är på bim+ 2, ingen mens, hög temp och tokblankt test.. så irriterande när kroppen ska luras :(
Svar på tråden BIM December 2016