• Karin8206

BIM December 2016

Hej allihop :)! Har läst här ett tag men inte skrivit. Har två barn sedan tidigare och vi försöker nu få en 3:a. Blev gravid i Aug som tyvärr slutade i Ma i v 10...

Hade ÄL 3/12 och tog ett gravtest (Clearblue early) idag (se bild). Är det ett streck eller hoppas jag för mycket...?

• Karin8206
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-13 18:56:38 följande:
    Ja kan tycka mig se ett svagt streck :) testa om ett par dagar. :)
    Vill inte hoppas för mycket men åh vad glad jag blir om det är så :)! Beställde hem ett Clearblue Digital som kommer om nån dag, får prova då så borde det ge ett tydligare resultat. Om jag är gravid måste det var förklaringen till varför jag gråter för minsta lilla..är inte likt mig alls. Annars har jag inte många symptom.
  • Karin8206

Testade med Clearblue Digital idag, Bim-2, och det var negativt så nu försvann hoppet lite. Har alltid plussat tidigt vid mina tidigare graviditeter. Dock testade jag mitt på dan så ska ta ett test imorgonbitti också för säkerhets skull...

• Karin8206

Tog ett Clearblue early nu på morgonen och jag tycker mig se ett streck...men varför Vidar då isåfall det digitala "inte gravid"..? Blir inte klok på det här..

• Karin8206
    Ruffs skrev 2016-12-14 23:01:40 följande:
    Känner igen mig så väl började bli tårögd idag på jobbet när jag läste Alfons Åberg... blev rörd tydligen. Hormoner är bra härliga :)
    Ja, eller hur :D. Minsta lilla så kommer tårarna. Om jag inte är gravid nu vet jag inte vad det är för fel..
  • Karin8206
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-15 20:34:18 följande:
    Ja ta ett nytt , kan ju bara varit för tidigt
    Testade med clearblue early och det ser ut som ett svagt streck..dock liite starkare än det jag tog för några dagar sedan..Denna väntan är jobbig. Bim imorgon så jag tycker att det borde vara starkare nu.
  • Karin8206
    Hallonfrossa skrev 2016-12-16 08:00:34 följande:

Jag ser på ditt test, earl visar ju på låga nivåer och med tanke på att ditt är så svagt fortfarande så har du nog inte kommit upp i hormon nivå för att digitalt ska ge resultat, de digitala ligger väll på "normala" 25 medan earl brukar ligga runt 10 tror jag.

Håller tummarna för dig:)

Tack! Men fick precis en liten blödning så det kanske är ett tidigt missfall..kanske därför plusset var svagt också. Får hoppas på nästa månad :)
  • Karin8206
    Evasonja skrev 2016-12-16 11:23:07 följande:

Testade med early cb i onsdags och sen Apotekets i dag. Har inte skrivit innan men följt tråden. Grattis till alla pluss!

Grattis till ditt plus :)
  • Karin8206

Det var inte blod som kom idag..har bara kommit väldigt lite brunfärgade flytningar?? Har bim imorgon men min mens brukar inte börja såhär..så brukar den vara på slutet.

Har mensvärk i mage och rygg också.

Vill bara att det ska gå en vecka så jag vet om plusset är kvar eller om det är missfall på g.

Någon här som haft bruna flytningar runt bim men ändå varit gravid?

• Karin8206
    heavensent skrev 2016-12-17 08:24:00 följande:

Hrj på er! Tog nyss detta test i morse. Visst är det positivt? Begynnande iaf? Jag har inte känt mug gravid alls men sen när mensen uteblev i tisdags på lucia började jag smått känna ömma bröst och molvärk som stegrat. Blir galen på om det är inbillning alltihopa innan man vet. Hade ett MA i höstas som tog mig hårt så det är skrämmande alltihopa. Vågar man hoppas?

Det ser ut som ett positivt test i mina ögon :). Hade också ett MA i Oktober som var väldigt jobbigt. Fostret hade dött i ca v.8 och jag trodde att jag var i v.11. Det är något jag aldrig vill uppleva igen och nu är man extra orolig för allting...men man måste försöka tänka positivt.
  • Karin8206
    Hallonfrossa skrev 2016-12-17 09:26:50 följande:
    Har du testat något mer?

Hur är det med blödningen?
    Har inte vågat ta något mer test..kanske ska köpa ett idag och ta i morgon bitti eller avvakta en vecka (om jag kan) och testa då, ifall att det är missfall. 

Har ingen blödning bara ytterst sparsamma bruna flytningar. hade mensvärk igår men idag är den borta. Brukar alltid få mensvärk när blödningen kommit igång så kroppen beter sig lite annorlunda..
    Mådde även illa idag på morgonen och det ser jag som något positivt :) men vill inte hoppas för mycket utan ställer in mig på att det inte blir nåt så kan jag bara bli positivt överraskad.
  • Karin8206
    Hallonfrossa skrev 2016-12-17 09:24:34 följande:

Tog ett early I morse då jag känt mig otroligt gravid de senaste dagarna, och i morse stod bröstvårtorna i givakt samt ömmade och pirrade, fick detta på äl+ 8 eller 9.

Ser ni samma som jag?

Jag ser ett svagt streck...håller tummarna :)!
  • Karin8206
    Hallonfrossa skrev 2016-12-17 10:36:38 följande:
    Jag tycker absolut du ska ta ett nytt test ????
    Testade med Apoteket hjärtats gravtest nu och inte det minsta streck..:/...Antingen var det spökstreck på Clearblue early-testen eller så var det ett tidigt missfall. Har ett test kvar som jag tänkte ta i morgon bitti men jag tror tyvärr det är kört.
  • Karin8206

Jag fick helt klart ett tidigt missfall då jag blöder otroligt mycket just nu..mer än vanligt. Det förklarar det svaga plusset förra veckan. Nu hoppar jag över till "bim Januari 2017" gruppen och tar nya tag! Grattis till alla era pluss! :).

Har hört många prata om att äta rosenrot och att det hjälper om man vill bli gravid. Stämmer det?

• Karin8206
    Hallonfrossa skrev 2016-12-19 13:40:52 följande:
    Vad tråkigt , men skönt att få veta och kunna ta nya tag :) <3

Rosenroten kan hjälpa en att få en jämnare cykel och skarpare äl samt ett med ombonat "bo" för ägget att borra in sig i i livmodern :)

Åt det när jag försökte bli gravid med nr 3 och det tog sig på första försöket :)
    Ja det är tråkigt men nu får man tänka framåt och försöka se det som att det inte var meningen just nu :). Läste på nån sida nån gång om en tjej som fått missfall och hon beskrev då så fint och sa pyret inte var redo att flytta in än utan var på en snabbtitt i magen för att se var han/hon ska få bo och växa i några månader framöver när inflyttningen väl sker :).

Spännande, det där med rosenrot...kanske värt att pröva? Vet att jag åt det för många år sen för att bli piggare men fick huvudvärk av tabletterna men det finns säkert olika styrkor. Ska man äta dom hela tiden?
  • Karin8206
    Tussilago6 skrev 2016-12-19 18:41:21 följande:
    Jag tog rosenrot för första gången denna gång och blev gravid direkt, det var på åttonde försöket. Jag blev gravid på försök nr.5 också men det blev precis som för dig, svaga plus och sedan blödningar, som en försenad kraftig mens. Lycka till!
    Kanske värt att prova :). Ska man äta dom hela tiden eller vissa dagar bara?
  • Karin8206
    heavensent skrev 2016-12-19 18:02:25 följande:

Det blev en kortvarig lycka. Misstänker tidigt MA. Ikväll när jag torkade mig så var det en tjock flytning med ljusrosa fläckar i, tror det förklarar mina svaga streck. Är säkert ett missfall eller ett MA igen. Vid mitt förra MA blödde jag jättejättelite och det var också ljusrosa så stickorna hittar säkert hcg men den är kanske för svag? Trist när morgonens sticka var starkare än de senaste två dagarna.

Annars så hoppas jag innerligt att det bara är nåt tillfälligt men det känns ganska otänkbart just nu. :/

Nej..hoppas inte att det är så. Vet att det är lätt att tänka negativt när man varit med om missfall tidigare men tänk på att slemhinnorna är extra sköra vid graviditet vilket kan leda till att dom lätt blöder. Jag fick en störtblödning i v.11 vid min andra graviditet men allt gick bra och nu är hon en 6-årig busig liten tjej :). Jag håller tummarna för dig <3
  • Karin8206
    HappyHome skrev 2016-12-19 07:44:15 följande:

Det blev en julklapp i år! Skrattande

Grattis!! Den bästa julklappen man kan få :)
Svar på tråden BIM December 2016