• Tussilago6

BIM December 2016

lillagumman85 skrev 2016-12-07 16:55:26 följande:

Låter lovande!!

Jag håller mina tummar ska du veta.

Jag tog ett nytt test i morse och det kom fram ett ännu tydligare plus än igår. Tror på er denna månad med.

Åh vad roligt, hoppas att allt fortsätter gå bra för dig! Tack för tummarna, jag uppdaterar imorgon!
  • Tussilago6

Jag vet inte om ni kan se det, men idag kom det ett svagt streck inom avläsningstiden! Nu får man bara hoppas att det blir starkare denna gång, sist fick jag svaga positiva från bim-5 till v.6 då jag började blöda. Men just nu känns det såååå bra!
  • Tussilago6
    Heineken86 skrev 2016-12-08 06:11:32 följande:

Wiiiiii! BIM idag och var egentligen inte särskilt hoppfull då jag inte märkt av nån ägglossning och vi haft mindre sex än vanligt.... men det var visst ett plus. Försök tre med tredje barnet. :)

Grattis!!
  • Tussilago6
    Nykär15 skrev 2016-12-08 08:55:50 följande:

ÄL närmar sig, dagens nederst taget precis när jag vart uppe 3 timmar, tar ett till i em och fortsätter i morgon så jag kan se när ÄL är över. Skönt den kommer normalt i cykeln igen, det tackar jag Letrozole för! Förra månaden kom den på cd28...sjukt lång väntan. Tvåveckorsintervaller klarar jag mycket bättre :)

BIM på julafton alltså...kan bli antingen pannkaka eller fantastisk julklapp!

Hoppas så på att det är din tur nu!!
  • Tussilago6
    lillagumman85 skrev 2016-12-08 15:30:57 följande:

Det syns ju absolut att Det är något där.

Hoppas på stegring för dig med nu!

Ja hoppas, tack! Nytt test imorgon!
  • Tussilago6

Lite starkare idag på bim -3! Jag är nog faktiskt gravid! Bara att hoppas på att stegringen fortsätter och att allt går bra denna gång. Det som känns positivt är att jag har mer symtom än för tre månader sen då jag fick mf, hoppas att det betyder nåt!

Detta var vårt åttonde försök.
  • Tussilago6
    lillagumman85 skrev 2016-12-09 07:08:17 följande:

Underbart ju!! Håller tummarna lite till.

Jag tog ett tredje test idag för att förhoppningsvis se en stegring.. resultatet:

Härligt, det ser ju jättebra ut! Vilken dag är du på nu?
  • Tussilago6
    mixXi skrev 2016-12-09 07:00:35 följande:

Här kommer en till förvirrad person.

Äl+11. Kan det stämma? Det är ju nåt där. Försökt ett år och aldrig fått nåt liknande. Vågat inte hoppas. Blir ett digitalt typ söndag (imorgon ska jag jobba hela dagen så tror inte jag klarat av att fokusera om jag tar testet innan =p)

Grattis!! Vi är på ungefär samma dag, ditt ser ju också lite starkare ut än mitt. Men ett plus är ett plus, vi är gravida!
  • Tussilago6
    lillagumman85 skrev 2016-12-09 08:34:26 följande:

Jag är troligtvis på 4+2 idag.

Ringde bm och bokade inskrivning igår och fick tid när jag är 10+1 är inte det rätt sent för inskrivning? Med mina andra tror jag att jag varit där i v 8. Men jag kanske minns fel!

Ja låter sent, då brukar man ju få gå på läkarbesök och det kommer ju några veckor efter inskrivningen så...
  • Tussilago6

Alltså vad många plus det blir i tråden, helt otroligt! Här vart det positivt på digitalt idag också, jag visste det ju redan egentligen men jag tycker de digitala är mer definitiva liksom...
  • Tussilago6
    Acoco skrev 2016-12-10 07:59:36 följande:

Vad tror ni? BIM -2 så det är väl egentligen tidigt men vi kunde inte hålla oss. Min pojkvän såg det med en gång men jag ser bara något väldigt otydligt. Kan tillägga att vi försökt i över 2 år. Har PCO så det är första gången på 5 år som jag fått en ägglossning med hjälp av hormonsprutor.

Ser positivt ut, grattis! Jag är också på bim-2 idag och fick positivt i förrgår och på digitalt idag!
  • Tussilago6
    Livetsgång skrev 2016-12-10 10:20:15 följande:

Grattis till alla er som plussat :D

Ni får gärna beskriva hur ni kände symptom innan ni fick plusset

Är ju på min BIM dag nu.

Vilka symptom ni hade och hur era flytningar betedde sig :)

Jag har inte haft några speciella flytningar, men molvärk ända sedan ägglossningen och illamående den senaste veckan. Aningen ömma bröst. Är på bim-2 nu. När ska du testa?
  • Tussilago6
    Karin8206 skrev 2016-12-19 12:52:20 följande:

Jag fick helt klart ett tidigt missfall då jag blöder otroligt mycket just nu..mer än vanligt. Det förklarar det svaga plusset förra veckan. Nu hoppar jag över till "bim Januari 2017" gruppen och tar nya tag! Grattis till alla era pluss! :).

Har hört många prata om att äta rosenrot och att det hjälper om man vill bli gravid. Stämmer det?

Jag tog rosenrot för första gången denna gång och blev gravid direkt, det var på åttonde försöket. Jag blev gravid på försök nr.5 också men det blev precis som för dig, svaga plus och sedan blödningar, som en försenad kraftig mens. Lycka till!
  • Tussilago6
    HoppasPåEnTill skrev 2016-12-19 19:32:45 följande:

Vilka dagar i cykeln tog du dem?

Karin8206 skrev 2016-12-19 20:01:58 följande:

Kanske värt att prova :). Ska man äta dom hela tiden eller vissa dagar bara?

Jag tog från mensens första dag fram till ca 2 dagar innan ägglossning, man ska visst inte ta efter ägglossningen. Det kan ju förstås vara en slump att jag blev gravid precis då, men det kan ju vara värt ett försök! Dessutom tycker jag det verkar som det funkar för ganska många!
  • Tussilago6
    HoppasPåEnTill skrev 2016-12-20 07:43:00 följande:

Ungefär så har jag också tagit. Har ÄL väldigt snart. Hoppas det tar sig den här gången.

Håller tummarna för dig!
Svar på tråden BIM December 2016