Inlägg från: Anonym (Tess) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tess)

Bästa namnmärkningen för kläder och nappar?

Vi kör på filur namnlappar

Snabbt och smidigt fixat, av runt 300 lappar har 3-4st trillat av efter tvätt men då ofta vårat fel då dom suttit snett eller skavt mot nåt

Säljer/ger bort/ärver kläder så känns bäst med lappar då dom går att pilla bort, än märkningspenna som blir permanent och tar tid att skriva allt

Lapparna funkar även bra att sätta på barnvagn, nappflaska, ryggsäck, leksaker och sånt

• Anonym (Tess)
    Anonym (penna) skrev 2016-10-14 07:54:37 följande:

Oj, de där lapparna sitter ju som berget, det tar mer tid att pilla bort än stryka över och skriva nytt. Vi märker med bara efternamn och nummer. 

Har inte tid att skriva efternamn (långt) och telefonnummer på 300 plagg ^^ om jag hade den tiden så hade jag hellre använt den till att sova!

Men de är ju en smaksak, vi värmer lapparna med strykjärn lite så klistret blir mjukt, sen bara rycka bort
  • Anonym (Tess)
    iMitera skrev 2016-10-14 14:15:48 följande:

Vill du ha efternamn o telefonnr på alla plagg? Varför det? Det räcker väl med det på ytterkläderna? :)

Det kladdas, plaskas och byts rätt mycket kläder på förskolan, byte av alla kläder är inget ovanligt (har inget emot det, han älskar att vara kreativ och alla kläder är anpassade för det, så han lär sig dessutom, förkläde har dom men räcker knappast för mitt barn)

Dessutom är vi ofta på lekland och där är det en fördel om alla kläder, även innekläder har namn och telefonnummer ifall något händer

Sen handlar de om 2-3 olika storlekar, dom har ju tyvärr inte samma hela tiden, så nog fasen blir de många lappar då

Sen som sagt så sänker märkpenna andrahandsvärdet en del medans lapp som tas bort inte gör det
Svar på tråden Bästa namnmärkningen för kläder och nappar?