Oengagerad i mitt eget liv
Jag har alltid varit en driven och ordningsam person. Jag älskar att arbeta och lära mig nya saker. Jag vill utvecklas och röra mig framåt i livet.
På sistone, de två senaste åren, har saker dock förändrats. I dagsläget är jag en väldigt social människa på jobbet och jag är en flitig och ambitiös medarbetare, är engagerad när jag är med min särbo och träffar min mamma och andra släktingar. Men så kommer jag hem, stänger dörren och bara trillar ihop rent mentalt. Jag har den fysiska energin, men orkar ändå ingenting. Det är ostädat, kläder ligger kvar på golvet, tar inte tag i tvätten, det kan gå långt mellan duscharna till och med. Papper jag skulle fyllt i och skickat iväg ligger orörda i en spretig hög på köksbordet. Disken samlas på hög. Inte heller det som brukade intressera mig är roligt längre. Jag brukade promenera, det händer aldrig längre. Upplever ingen bra musik, inte ens mina gamla favoritlåtar. Jag kryper ner under täcket, surfar, sover och sen blir jag kvar där tills klockan ringer dagen därpå. Äter knappt heller, då jag inte orkar ordna lunch till arbetet eller laga ordentlig middag. Är helt enkelt väldigt oengagerad i mitt eget liv.
Allt detta är så olikt mig, och jag är så arg på mig själv för att jag inte tar tag i sakerna. Ändå är jag som förlamad. Börjar jag röja är jag som golvad i flera dagar efteråt, kan då sova nästan hela dygn. Var i kontakt med vården angående detta för ungefär 1,5 år sedan, de tog massa prover men jag är frisk som en nötkärna.
Hur skall jag göra för att hitta motivationen, för att hitta mig själv igen? Jag orkar liksom inte leva såhär, det är inte roligt.