Inlägg från: eja091 |Visa alla inlägg
  • eja091

Tjat om syskon

Jag och min sambo fick barn för snart ett halvår sen.. vi hade det väldigt jobbigt i början pga förlossningsdepression. Och vi känner nog att vi vill nog bara ha ett barn. Det gick inte ens 2 veckor efter förlossningen så börjar folk o tjata om unge nummer 2! Speciellt sambons kompis, han säger att vi måste skaffa en till, det är ju själviskt av er annars. Jag vet inte hur många man säger nae det blir inga fler till. Seriöst, hur f*n får man folk att sluta o lägga sig i och tycka ditt och datt?!

• Svar på tråden Tjat om syskon
  • eja091
    elinlinnea skrev 2016-10-13 22:48:08 följande:

Känner igen mig i det du skriver. Fruktansvärt irriterande när folk ska lägga sig i. Vi hann knappt komma hem med vår son innan frågorna om nästa kom på tal.

Ja man kan ju tycka att folk borde bekymra sig om sina egna liv istället för andras..
  • eja091
    elinlinnea skrev 2016-10-13 23:03:01 följande:

Kan inte förstå intresset..har aldrig själv känt behovet av att tjata fram ett syskon ur någon. Haha.

Ännu värre är det när personer som inte har barn ska berätta att "man ska inte göra så" "när jag blir förälder kommer jag inte...."

Ne verkligen inte jag heller, självklart får folk fråga om det blir syskon. Men de ska acceptera svaret sen och gå vidare. .. Mmm verkligen! Det riktigt kryper i mig när sambons kompis där håller på, han har väldigt mkt o säga till om om uppfostran osv.
Svar på tråden Tjat om syskon