• Anonym (Besviken)

Regler kring anställning

Jag hade sökt en fast tjänst och var på intervju. Sedan kontaktade jag en annan biträdande chef och frågade om jag hade fått tjänsten- fick tillbaka svaret-tjänsten är din! 
    Idag fick jag mail från samma person igen där det står- jag vet inte om du fick en fast tjänst- du måste prata med hen du var på intervju hos. 

Vad gäller här? Jag har ju inte skrivit på en anställningsavtal, men är det verkligen bara att maila- jag visste inte?

• Svar på tråden Regler kring anställning
  • Anonym (Hhgh)

Kan ju kännas surt men det har antagligen skett ett missförstånd mellan chefen och någon annan. Och sånt händer. Du får nog ta kontakt med den som höll intervjun :)

• Kjell2
    Anonym (Besviken) skrev 2016-10-14 08:52:40 följande:

Jag hade sökt en fast tjänst och var på intervju. Sedan kontaktade jag en annan biträdande chef och frågade om jag hade fått tjänsten- fick tillbaka svaret-tjänsten är din! 
    Idag fick jag mail från samma person igen där det står- jag vet inte om du fick en fast tjänst- du måste prata med hen du var på intervju hos. 

Vad gäller här? Jag har ju inte skrivit på en anställningsavtal, men är det verkligen bara att maila- jag visste inte?

Kontakta rekryterande chef eller motsvarande. Räkna inte med att något är 100% klart innan du har ett påskrivet kontrakt.
  • Dixie

De kanske menar att det först är en provanställning - som kommer att övergå till fast?! Men ring och kolla - och se till att du får ett anställningsavtal!

• Anonym (Besviken)
    Dixie skrev 2016-10-14 09:30:18 följande:

De kanske menar att det först är en provanställning - som kommer att övergå till fast?! Men ring och kolla - och se till att du får ett anställningsavtal!

Nej då, har jobbat där i 1,5 år. 
Svar på tråden Regler kring anställning