Att plocka upp efter sin hund?
Om man är i riktig skog kan det absolut vara okej att inte plocka upp. I tättbebyggda områden och stadsmiljö är det självklart. Den som inte plockar upp efter sin hund där borde vare sig ha hund eller barn.
Om man är i riktig skog kan det absolut vara okej att inte plocka upp. I tättbebyggda områden och stadsmiljö är det självklart. Den som inte plockar upp efter sin hund där borde vare sig ha hund eller barn.
Det verkar som om ingen lyckas ta fram bevis för att det finns ett samband mellan dåligt föräldraskap och negligerat omhändertagande av hundavföring. Bara subjektivt skitsnack och funderingar på körkort för föräldraskap. Ge mig bevis!
Nu kommer skäl för att inte plocka upp skit:
Det skapar på sikt arbetstillfällen inom kommunen!
Dessutom är det återigen ens eget ansvar och FEL om nu är så ouppmärksam så att man trampar i hundskit! (Eller annan skit)
Oj! Vilken psuedovetenskaplig debatt detta plötsligt urartade till....
Det enda jag frågade var varför man borde plocka upp hundbajs i början. Sedan körde jag en stenhård linje på att folk som trampade i hundskit hade sig själva att skylla, till varje pris.
Detta bevisar bara min tes: Folk är inte så dumma som man tror. De är mycket dummare...
Så grattis! Ni är dummare än ni tror och tråden var på "hetaste trådarna" en stund. Kul som fan! Men vad fan sysslar ni med?
Lägga tid på en sådan fråga?!
Lev istället! Lev för helvete! Och framförallt: TÄNK!!!
Nu fick alla chansen att läxa upp någon och för en sekund eller två ta bort fokus från sina egna bekymmer...vara lite präktiga och uppfostrande. Grattis igen, det är ju det forum på nätet är till för.
Men det där om att tänka, och gärna ett steg till...det var ingen beredd att göra......
STACKARS VÄRLD!
Jag tänker att majoriteten av alla hundägare sköter sig perfekt och tar upp efter sin hund. Jag kan tycka att det kan vara en tveksam gränsdragning om hur långt ut i naturen som man ska plocka bajset men det är ju "finlir".
OM ngn väljer att inte ta upp efter sin hund på en gånväg och jag ser det så ingriper jag inte för att 1. Jag har inget mandat att uppfostra vuxet folk. 2. Den som av ngn mystisk anledning väljer att lämna sin hunds skit på en gångväg antagligen är en person som inte skulle säga -"Oj, ursäkta jag glömde"......utan snarare -"Dra åt helvete kärring och sköt dig själv". Jag slipper helst sådant.
Tar alltid upp efter hunden om den bajsar på vägen eller vid sidan av någons tomt eller i närheten där man går.
Brukar dock inte göra det när hunden gör det i diket eller i skogen.