Inlägg från: jjeessiicahh |Visa alla inlägg
  • jjeessiicahh

Att plocka upp efter sin hund?

Plockar aldrig upp efter min hund! När folk börjar slänga skräp i papperskorgarna så kanske jag börjar plocka upp efter hunden.
    Det är fan aldrig någon som dött av att trampa i hundskit. Bättre det än att trampa i glas.

• jjeessiicahh
    Deceree1 skrev 2016-10-15 11:53:45 följande:
    Hänsynslöst, respektlöst, ansvarslöst att inte plocka upp eftersom hund. Då tänker man inte på människor i sin omgivning överhuvudtaget. Jag har sällan hört nåt så dumt som att man inte tar upp bajset efter sin hund.
    Synd
  • jjeessiicahh
    Thure Björkman skrev 2016-10-15 18:29:13 följande:
    Ännu en som vet hur en slipsten skall dras!!
    Ja det är klart. Katter som skiter i sandlådor på dagis är det ingen som klagar på, det är tydligen helt okejj trots att det är våra kära husdjur som vi ansvarar över. Men om en hund bajsar i gräset bredvid en gångväg är det tydligen "respektlöst". Lite längre bort ligger lite soppor, men det är inte respektlöst...kommer aldrig plocka upp efter min hund och om någon säger till mig så kan dem plocka upp det själva :))
  • jjeessiicahh
    SupersurasunkSara skrev 2016-10-16 09:00:00 följande:
    Det är faktiskt lag på att plocka upp efter sin hund. Tror böterna för att inte göra det ligger på en tusenlapp.
    Det är väl inte lagligt att slänga skräp som ex, glasflaskor eller mcdonaldsskräp på marken heller? Det ser jag som ett större problem än en hundskit :) jag låter inte min hund bajsa vart som helst heller. Han bajsar en bit in från en gångväg på en promenadslinga. Det ser jag inte som ett problem. Jag låter ju han inte sätta sig på en lekplats och skita.
  • jjeessiicahh
    SupersurasunkSara skrev 2016-10-16 20:42:41 följande:
    Det spelar ingen roll, det är inte lagligt att inte plocka upp oavsett på vilken offentlig plats hunden bajsar på. Att andra kastar skräp gör det ju inte mer rätt att du struntar i att plocka upp efter din hund.

En bit in från en gångväg på en promenadslinga kan innebära att ett barn kliver i det eller trillar i det. Inte så himla mysigt. Och jo, barn har rätt att springa en bit från gångvägen Du gör så klart som du vill, vill du riskera böter och bete dig illa så är det upp till dig.
    Stackars barn. Kanske dör av att trampa i bajs..
Svar på tråden Att plocka upp efter sin hund?