Inlägg från: Anonym (Smartskalle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Smartskalle)

Kan man undvika brev från soc?

Skyll dig själv när du knarkar! Antagligen bäst för dig och dom att dom får reda på det, så kanske du slutar upp med den där skiten!

Stå för vad du har gjort istället för att vara en sån kyckling!

• Anonym (Smartskalle)
    Anonym (dödsknarkare) skrev 2016-10-16 17:19:02 följande:
    Ja, det är det jag ska göra också. Jag tror att det kommer gå bra också för jag är en helt normal person, problemet är bara att Transportstyrelsen brukar skita i detta ganska ofta, i 9 av 10 fall verkar man ändå bli tvingad att göra drogtest i 6 månader för att få behålla körkortstillståndet vilket jag tycker är orimligt då det kostar 4 gånger mer än själva boten. Att punga ut 8000 spänn även när Soc inte tror att man har något problem tycker jag är ganska absurt. Speciellt då när jag endast har 3000 i CSN bidrag därav 1040 kr går till busskort för jag får inget skolkort nu när jag fyllt 20 och ytterligare 500 kr går till regelbundna utgifter så som abonnemang och Spotify.  

Det skulle alltså ta mig ett halvår att spara ihop till dessa kostnader om jag då inte använder några pengar alls till nöjen eller kläder.
    Skulle du ha tänkte på innan du satte igång och knarkade!
  • Anonym (Smartskalle)
    Anonym (Exrtremt ovanligt) skrev 2016-10-18 11:24:33 följande:
    Rättelse: jag tror inte att du kan använda droger måttligt. Du har flera gånger uttryckt din oro över att behöva göra drogtest i sex månader. Du pratar om ekonomi, men jag tror att du är rädd för att du inte klarar av att vara ren så länge. Du har redan gått från "rökte för tredje gången på två år" till "använder droger kanske 5 gånger om året". Alla förstår att det är en underdrift, och det kommer socialen också att göra.

Ingen kommer tvinga dig att vara ärlig här, men att ljuga för dina föräldrar och för socialen är fel väg att gå. Tro mig!
    Precis!

TS: Den enda person som förlorar på detta är du själv! Du vinner inget på att ljuga för dig själv. Var ärlig mot dig själv och försök inse vad du håller på med, precis sådär låter det på personer som har problem med missbruk, "jag dricker bara någon ibland", "jag knarkar bara några gånger per år". Om du nu har en sån bra relation till dina föräldrar så är det väl inga problem att vara ärlig heller? OCH om du dessutom anser att knark är så pass mycket ofarligare än alkohol så stå upp för det då! Det är väl ingen ide att sitta här och gaffla och propagera för droger när vi uppenbarligen inte anser att det är något bra att hålla på med, starta en tråd på flashback i så fall!
  • Anonym (Smartskalle)

"1. Jag har uttryckt oro för drogtest inte på grund av att jag inte kan hålla mig ren utan p.g.a. att jag måste punga ut 5000 spänn samt behöva göra drogtest regelbundet utan att mina föräldrar får reda på vad jag gör + att jag antagligen inte får ta körkort under de 6 månaderna vilket jag precis var på väg att jag göra då jag har övningskört privat i 1 år nu."

Ja, så går det när man väljer att bryta mot lagen! Du har gjort ditt val, stå nu ditt kast! Skulle vi tycka synd om dig? Nej, det tycker du inte. Dåså, vad är meningen med din tråd då? Var vill du komma?

• Anonym (Smartskalle)
    Anonym (dödsknarkare) skrev 2016-10-18 21:55:58 följande:
    Som sagt, jag som har fakta på min sida vet att alla droger inte är farliga och därför har jag inga problem att använda de med måtta, men om jag står för detta öppet kommer jag både skada mina föräldrar och jag riskerar social utfrysning, som sagt är folk i min ålder ganska drogliberala, men om jag får ett rykte som pundare så kommer jag få en hel del problem med myndigheter samt kommer äldre människor se ned på mig p.g.a. detta vilket jag inte känner skulle gynna mig, speciellt när det gäller arbeten och dylikt.
    Skriv ut denna tråd och läs den om 10 år, då vet du vad som var sant om dina tolkningar angående droger!
Svar på tråden Kan man undvika brev från soc?