Inlägg från: Anonym (k) |Visa alla inlägg
  • Anonym (k)

Min ekomiska situation med sambon!!

Du nämner ingenting om hans räkningar/utgifter så det är ju omöjligt att veta hur mycket pengar han lägger på hög som du kallar det. Om han betalar lån plus el, tvavgift, internet, mobil, försäkringar, bil, mat mm med sina 35000 och du bara betalar din egen mat och egna räkningar (mobil?)  med dina 10000 ja då tycker jag att det är lite orättvist faktiskt. Du har ju inga större räkningar som hyra t ex? Så du lägger väl rimligtvis undan flera tusen i månaden oxå. Är man tillräckligt frisk för att göra hushållsarbete tycker jag att man kan göra det när man är hemma faktiskt, utan att få ekonomisk kompensation för det. Däremot tycker jag att din sambo givetvis kan plocka undan efter sig själv och han ska såklart inte domdera som att du vore tjänstefolk.

• Anonym (k)
    Same here skrev 2016-10-17 21:10:16 följande:

Kan tillägga att när vi båda jobbade var det fortfarande jag som fick göra allt hemma.. efter jobbet medans han satt o vilade sig. Därför var inte speciellt benägen att betala någon hyra då heller och han brydde sig inte. Däremot köpte jag honom kläder, möbler till oss och kunde betala för mig när vi var ute( då insisterade han att betala för mig vi grälade faktiskt om det ibland på skoj)

Jag har flera års erfarenhet av detta och känner dynamiken i vårt förhållande,och kommit fram till att detta upplägg är det mest enkla för just OSS och rättvisa: han betalar hemmet, jag gör allt hemma, och vi delar o höftar på resten i mån av förmåga o vilja ( han behöver inte dela på mitt kläd o smink köp jag behöver inte dela på hans tv spel o skräpmatsköp o andra prylar han ständigt köper till sig själv) men detta passar inte honom.

Tycker ni andra verkligen att jag har fel i mitt tänk?!

Tycker själv det är bara sunt förnuft????!!!

Vad är felet egentligen?

Ok så du vill inte betala pga att han inte vill sköta hemmet. Varför har ni inte pratat om det istället för att straffa varandra?
Svar på tråden Min ekomiska situation med sambon!!