Axe skrev 2016-10-18 14:42:51 följande:
Hade också tröttnat på en sambo som inte betalar hyra med motivationen "du hade ändå betalat samma".
Seriöst väx upp och betala hyra. Sen kan du ställa krav!
Jag tycker det är en modern kvinnofälla att män beter sig på detta sätt MEN ska sen slippa betala för det som dom ju fick förr i tiden. Vi förfasar oss hur det var då, kvinnor som skulle lyda sin Make och göra allt och ha inget alls att säga om. Men hon blev iaf klädd, matad och fick tak överhuvudet. Nu säger jag INTE att jag vill leva på detta vis, men jag har det PRECIS som kvinnor då, med undantaget att jag inte har något betalt för mig förutom just tak över huvudet och DETTA grälar vi t om om!!!!! Nä jag ska helst betala det också!!!!! Jag skulle ALDRIG med öppna ögon gå in i ett sådant förhållande som vi har, försöker bara göra det bästa av en dålig situation men han vägrar gå med på det. Han ser inte/bryr sig inte att han bestämmer allt, tror att han ser mig som i naturligt underläge därför kan han ställa vilka krav som helst, som hans samvete tillåter, och den tillåter väldigt mycket. jag ser det som att om jag betalade något, skulle jag vara en fri kvinna istället för typ ägd som nu( får hålla tyst om ALLT eftersom svaret ändå blir "men du betalar ju inget för ditt boende" om precis ALLT slutar grälen vid det) men gissa två ggr om han skulle gå med på det. Det är ju bara upplagt för gräl och separAtion ÄNDÅ.