• varkamptillettplus

IVF november 2016

Hej!

Jag och min make har försökt att bli gravida sen 2011. Vi började vår utredning mars i år och där hittade dom att maken har få med spermier så vi måste göra IVF med ICSI. Vi påbörjar vårt första IVF försök i början av november då jag har fått min mens, vi kommer att köra på korta protokollet. 

Någon fler som påbörjar IVF då? 

• Svar på tråden IVF november 2016
  • Caizu
    Gian80 skrev 2016-11-06 17:58:50 följande:

Tråkigt att höra att du mår så dåligt!

Hur länge har du sprayat?

Jag har gått på Synarela i fyra veckor nu och mår heller inget vidare! Hoppas innerligt att jag ska få börja med sprutorna till veckan. Det har upptäckts cystor på mig och därför har nedregelringen dragit ut på tiden här...

Har sprayat i en vecka nu. Ska ringa in på onsdag å "rapportera av" undrar dock varför mensen är sen och hur det kommer påverka ÄP..

Riktigt värdelöst att må så här..
  • Caizu
    mickaa skrev 2016-11-06 18:59:21 följande:

nej men hur vad tråkigt att må så dåligt.. jag ett inte hur sprayen funkar. Vart sprayar man.? Av sprutorna fick jag inga symptom. Mådde tipptopp. Så det blir bättre för dig;) vilka sprutor ska du ta.? Ja tog menopur o orgalutran. Orgalutran sprutan sved . Var typ som att självmant be en geting sticka mig i magen varje dag.

Synarela är en nässpray. Så det är ju rätt enkelt att använda iaf :)

Hoppas på att få starta med sprutorna nu mot slutet av veckan. Menopur och sedan pregnyl för å få äggen och mogna. Härligt att höra att sprutorna kanse inte är jättefarliga, men antar att allt är rätt individuellt. Får hålla ut och hoppas på att sprutorna är "snälla" mot mig. Svida känns inge vidare men hellre det än att må som jag gör med nässprayen ????

Just nu är det märkligaste att jag har noll känningar på mens. Ingen pms alls, eventuellt att mina svullna och ömma bröst känns igen men inget annat.. Ojjar mig mest över att det drar ut på tiden och att jag får fler dagar med Synarelan :(
  • Caizu
    mickaa skrev 2016-11-06 19:02:44 följande:

Välkommen;) hade äp i fredags och insättning i morgon;) hur var det för sig efter lunch

Äp. Ja undrar om ja inte fått en infektion efter. Luktar satan o är typ brunaktigt gäng där inne. Luktar inte infektion men luktar riktigt illa. Hur man ska hålla sig med att testa kan man undra. Ja har ju 18 dagar från o med i morgon. Peppar peppar

Spännande jue! Men förstår er båda, jag har heller inte tålamod till att vänta i lugn å ro på något. Lite som när man var liten på julafton och knappt kunde slita sig från granen utan bara satt och stirrade på sina paket.. Håller tummarna för er båda dock!
  • synthetical
    mickaa skrev 2016-11-06 19:02:44 följande:

Välkommen;) hade äp i fredags och insättning i morgon;) hur var det för sig efter lunch

Äp. Ja undrar om ja inte fått en infektion efter. Luktar satan o är typ brunaktigt gäng där inne. Luktar inte infektion men luktar riktigt illa. Hur man ska hålla sig med att testa kan man undra. Ja har ju 18 dagar från o med i morgon. Peppar peppar

Hmm det könnssom att vi har pratat om detta i en annan tråd ;) Jag har inte haft några sådana symptom, varken blod eller dålig lukt. Till mig sa dem att jag skulle vänta MINST 20 dagar från ÄP. Vilket i mitt fall betyder 16/11. Tror jag kommer testa lite tidigare än så :)

Lycka till imorgon!
  • Gian80
    Caizu skrev 2016-11-06 19:13:47 följande:

Har sprayat i en vecka nu. Ska ringa in på onsdag å "rapportera av" undrar dock varför mensen är sen och hur det kommer påverka ÄP..

Riktigt värdelöst att må så här..

Min blödning kom inte heller när den skulle :(

Vilket den gjorde förra gången jag gjorde ivf med Synarela. För mig verkade det bero på att jag har/hade cystor som låg och "blockerade" så jag inte kunde bli nedreglerad. Och jag har som sagt fått spraya i fyra veckor nu, piss är det!!!

Hoppas för din skull att det inte blir samma för dig!

Men tyvärr kommer de nog säga att du inte får starta med sprutor förrän blödningen kommit igång. (Såvida du inte startade med sprayen på cykeldator 1, för då tror jag inte du ska få en blödning). Vill absolut inte skrämma dig på något sätt! Och förhoppningvis kommer ju din blödning snart!
  • Busfrö10

Hej!

Hoppar in här! Började med puregon-sprutor i onsdags. Det är vårt första försök med ivf. Har en sexårig son som vi gärna vill ha ett syskon till. Men det verkar gå trögt. Jag har låg äggreserv och min sambo har inte så snabba spermier tydligen ????

Så nu hoppas vi på detta!

• mickaa

CAIZU. Kunde ej citera inlägget. Jo väntan är som rena julafton. Men den som väntar på något gott sej;) när får du reda på om du måste fortsätta med sprayen..? Ja hade nog aldrig haft tålamod till att behandlas så långt innan själva ivf ingreppet. Man ville bara ha det gjort;)

• Caizu

Ringde å kollade med kliniken, de flesta symptom säger de är ett bra tecken, de visar att synarela har gjort sitt jobb. Min diarré tror de dock är något annat. Men jag ska prata med läkaren nu på morgonen igen får se vad vi bestämmer. Kunde inte gå till jobbet igår för jag vågade inte lämna närheten till en toalett..

Tror dock att jag fått mens nu, men det blöder minimalt. Typ löjligt lite, jag har normalt sett väldigt lite mens, kan inte använda tamponger för det blir för torrt. Men nu är det ju löjligt, så lite att det inte syns i trosan, bara på pappret efter jag har kissat. Får se hur det utvecklar sig.. Hoppas verkligen att jag slipper spraya längre än nödvändigt.

Men magen känns bättre så idag kan jag jobba :)

• Caizu
    Busfrö10 skrev 2016-11-06 21:34:34 följande:

Hej!

Hoppar in här! Började med puregon-sprutor i onsdags. Det är vårt första försök med ivf. Har en sexårig son som vi gärna vill ha ett syskon till. Men det verkar gå trögt. Jag har låg äggreserv och min sambo har inte så snabba spermier tydligen ????

Så nu hoppas vi på detta!

Välkommen!

Skönt att ni fått hjälp. Hur mår du? Funkar allt som det ska?
  • Atuah

Hej,

Hoppar in här jag också, jag och min sambo har försökt tillochfrån i 4 år, påbörjade utredning i augusti'16 och har nu kommit fram till att jag har en missbildad livmoder och bara kontakt med en äggstock som även blev lite skadad efter en op för 3 år sen.

Kort protokoll och ska börja med gonal f nästa vecka ?? så himla skönt att allt är i rullning nu.

Svar på tråden IVF november 2016