• Anonym (sara)

Capio anorexia center i Varberg

Någon som varit på Capio anorexicenter i Varberg? Min läkare på Öppen psykiatriska mottagningen pratade om att skicka en remiss till Varberg, och kan tänka mig att det är Capio Anorexicenter han menar då.

Hjälpte det er, hur såg en dag ut? Vad fick ni för slags behandling?
    Hur lång tid fick ni vänta innan ni kom dit?

Bor i Göteborg så det ät Västra Götalands regionen, Varberg ligger i Hallandslän så jag kan tänka mig att Västra Götaland regionen /landstinget måste besluta om de vill betala för min vård om jag nu skulle få komma till Varberg.

Är ju hela 32 år känner mig lite gammal för behandlingshem för just ätstörningar då det känna som om de flesta som kommer dit är under 25 typ.

Samtidigt skulle det vara skönt att bli inlagd, är ju flera månaders väntetid så det är väl inte aktuellt förrän till hösten.
    Jag är ju ändå 32, vill ha barn i framtiden så jag kan inte fortsätta hålla på fortsätta förstöra min kropp. Hetsäter och kräks blandat med svält. Väger idag 51 kg till 170 cm lång så jag r ju inte direkt anorektiskt underviktig. men kräkningarna är likafarliga dem för kroppen.

• Svar på tråden Capio anorexia center i Varberg
  • Anonym (sara)

Ingen som varit där?

• Anonym

Ta chansen, det är inte ofta ett landsting vill köpa utomlänsvård åt sina patienter.

Jag har hört mycket gott om just detta behandlingscenter och rek. dig verkligen att ta emot hjälp. Och du kommer absolut inte att vara äldst.

Lycka till

• Anonym (Ja....)

Jag har varit på anorexicenter i Varberg....
    De är mycket duktiga där(Iallafall så blev jag hjälpt av min vistelse där.)

Lycka till....

• isalisa

Jag var inlagd där när jag var 20 år. Det är ett superställe! Kan bara gratulera att din kommun skickar remisser dit, för en del kommuner gör inte det pga att det är så dyrt. Och du, när jag var där var det väldigt blandade åldrar på de som var där. Den yngsta var 16 och den äldsta 45. Många var mellan 20 och 30. Ta chansen att bli frisk!

• Anonym (sara)

Kan ni inte berätta lite om hur det var där, vad ni gjorde på dagarna och sånt, vilken hjälp ni fick tex sjukgymnast osv

Hur är det med maten, tillagade ni den eller fanns det personal som gjorde det?

• Anonym (Mia)

Jag var på capio anorexicenter i malmö. Fick komma till jättefort. Det finns både öppenvård, dvs samtal med en psykoterapeut en gång i veckan, läkarbesök och dietist och liknande, och sen finns det dagvård, då är man där flera timmar varje dag, lagar mat i grupp, har typ "föreläsningar" och aktiviteter. Brukar vara valfritt vilket man vill gå.

Jag kan säga att det är INTE bara unga tjejer där. Där var verkligen i alla åldrar. Och många av dom var inte anorexi-smala, tvärtom. Tycker du ska ge det en chans. Är skönt att få träffa amdra som tänker på samma sätt, och hjälp med att komma på rätt väg. Lycka till!

Svar på tråden Capio anorexia center i Varberg