Är jag dum i huvudet eller är han psykopat?
Precis som rubriken lyder så undrar jag faktiskt om jag är dum i huvudet. Jag behöver hjälp. Det snurrar och jag vet varken ut eller in. Jag har träffat en man i fyra år nu. Han har ljugit flera gånger för mig. Lämnat mig för en annan, som han ljög och sa var hans syster i början. Jag förlät honom för han bad mig om att vara vänner. Efter ett år tog det slut. Han sprang efter henne, friade, för att det inte skulle ta slut. Hon sa att hon inte kunde lita på honom. Jag förstod henne. Han har bjudit ut andra tjejer när vi var ett par i början, en tjej kom fram till mig och sa att han flirtat med henne ovh försökt få henne i säng. Han förnekade allt, sa att hon ljög för att han inte ville ha henne. Sista året har jag mått psykiskt dåligt, och han har hört av sig, dykt upp på mitt jobb, visat sig, varit snäll och gullig bett mig om att ha en reltation med honom. Jag tänkte i flera månader, vill ha kärlek. Gav honom chansen, för en månad sen. Men magkänslan säger att det inte är rätt nu heller. Han hade ett rött hårstrå innanför tröjan en dag, han sa att han vairt hos frisören och att hans tröja låg bland frisörernas kläder så det måste varit det. Visade dessutom en bild på en av frisörerna och sa att det måste varit hennes hårstrå som har rött hår. Han gick ur bilen en dag när han svarade i telefonen. Gick i väg och pratade i 10 minuter och sa att det var hans kusin. Och så det värsta nu. Jag läste hans sms i telefonen och en tjej hade skickat sms och skrivit att hon tyckte han var otrevlig och inte borde haft sex med honom. Han hävdar att det var i somras de hade haft sex då han var singel och inte i förrgår. Varför ska en tjej skriva det så långt efter. Hon hade skickat sin adress i sms innnan och han hävdar att hon flyttat och att han skulle hjälpa henne installera en grej, och efterom han inte vill ha henne tyckte hon att han var otrevlig som bara gick sen och därför skrev hon sms att hon ångrade att hon haft sex med honom. Är detta verkligen rimlig borförklaring? Jag känner mig hjärntvättad. Jag vet varken ut eller in. Han har jagat mig i ett år och sagt att han bara vill vara med mig. Han har ljugit många gånger förr. Visat att han flirtat och gått ut med andra. Varit otrogen mot sin förra tjej och förrförra. Kommer han ändras någonssin? Han är 40 år. Är jag korkad? Är han manipulativ? Snälla ge mig råd. Jag mår så dåligt. Jag ser inte klart. Vad ska jag göra? Bör jag bryta helt? Jag har svårt att lita på honom, kommer jag någonstin kunna göra det? Han har ljugit och bedragit mig förr med minst fyra kvinnor. Kan han ha ändrats? Är hans bortförklaringar helt orimliga? :((((