• Anonym (Korkad?)

Är jag dum i huvudet eller är han psykopat?

Precis som rubriken lyder så undrar jag faktiskt om jag är dum i huvudet. Jag behöver hjälp. Det snurrar och jag vet varken ut eller in. Jag har träffat en man i fyra år nu. Han har ljugit flera gånger för mig. Lämnat mig för en annan, som han ljög och sa var hans syster i början. Jag förlät honom för han bad mig om att vara vänner. Efter ett år tog det slut. Han sprang efter henne, friade, för att det inte skulle ta slut. Hon sa att hon inte kunde lita på honom. Jag förstod henne. Han har bjudit ut andra tjejer när vi var ett par i början, en tjej kom fram till mig och sa att han flirtat med henne ovh försökt få henne i säng. Han förnekade allt, sa att hon ljög för att han inte ville ha henne. Sista året har jag mått psykiskt dåligt, och han har hört av sig, dykt upp på mitt jobb, visat sig, varit snäll och gullig bett mig om att ha en reltation med honom. Jag tänkte i flera månader, vill ha kärlek. Gav honom chansen, för en månad sen. Men magkänslan säger att det inte är rätt nu heller. Han hade ett rött hårstrå innanför tröjan en dag, han sa att han vairt hos frisören och att hans tröja låg bland frisörernas kläder så det måste varit det. Visade dessutom en bild på en av frisörerna och sa att det måste varit hennes hårstrå som har rött hår. Han gick ur bilen en dag när han svarade i telefonen. Gick i väg och pratade i 10 minuter och sa att det var hans kusin. Och så det värsta nu. Jag läste hans sms i telefonen och en tjej hade skickat sms och skrivit att hon tyckte han var otrevlig och inte borde haft sex med honom. Han hävdar att det var i somras de hade haft sex då han var singel och inte i förrgår. Varför ska en tjej skriva det så långt efter. Hon hade skickat sin adress i sms innnan och han hävdar att hon flyttat och att han skulle hjälpa henne installera en grej, och efterom han inte vill ha henne tyckte hon att han var otrevlig som bara gick sen och därför skrev hon sms att hon ångrade att hon haft sex med honom. Är detta verkligen rimlig borförklaring? Jag känner mig hjärntvättad. Jag vet varken ut eller in. Han har jagat mig i ett år och sagt att han bara vill vara med mig. Han har ljugit många gånger förr. Visat att han flirtat och gått ut med andra. Varit otrogen mot sin förra tjej och förrförra. Kommer han ändras någonssin? Han är 40 år. Är jag korkad? Är han manipulativ? Snälla ge mig råd. Jag mår så dåligt. Jag ser inte klart. Vad ska jag göra? Bör jag bryta helt? Jag har svårt att lita på honom, kommer jag någonstin kunna göra det? Han har ljugit och bedragit mig förr med minst fyra kvinnor. Kan han ha ändrats? Är hans bortförklaringar helt orimliga? :((((

• Svar på tråden Är jag dum i huvudet eller är han psykopat?
  • Anonym (Spring!!)

Lägg benen på ryggen och spring det fortaste du kan! Han har redan ställt till det och värre lär det bli.. vet av egen erfarenhet.

Blockera han på alla möjliga sätt han kan ta kontakt med dig. Öppna inte om han ringer på dörren. Hamnar du i hans klor helt och hållet lämnar han dig som en blöt fläck. Då är han färdig med dig.

• Anonym (Bort med skiten)

Bryta helt och hålet.

• Anonym (Korkad?)
    Anonym (Spring!!) skrev 2016-10-16 23:06:36 följande:

Lägg benen på ryggen och spring det fortaste du kan! Han har redan ställt till det och värre lär det bli.. vet av egen erfarenhet.

Blockera han på alla möjliga sätt han kan ta kontakt med dig. Öppna inte om han ringer på dörren. Hamnar du i hans klor helt och hållet lämnar han dig som en blöt fläck. Då är han färdig med dig.

Har du varit med om liknande? :(( Jag känner att jag inte vet vad som händer, han jagar mig som om jag är allt för honom. Samtidigt som han verkar flirta runt, vill han alltså inte ha mig egentligen? Är det så? Att om han får mig helt så är det slut med mig? Varför gör man så? Jag förstår verkligen inte :(((( 
  • Hilmass

Nix, en tjej skriver inte det så långt efteråt. De hade antagligen sex förra veckan typ. Det verkar som om han tyckt själva "jakten" på dig var utmanande och därigenom "rolig". Han verkar mycket manipulativ och efter vad jag tycker mig se i ditt inlägg - har han inte problem med att ljuga (det röda hårstrået däremot kan ha hamnat på tröjan på tusen olika sätt (tvättmaskinen, på en klädkrok bredvid någon annans jacka, om han suttit i samma stol som någon rödhårig tidigare ex på café etc etc). Nej, han verkar inte vara något att ha ts. Förstår att du blivit väldigt smickrad av hans enträgna uppmärksamhet men låt inte detta lura dig.

• Anonym (Korkad?)
    Chianti skrev 2016-10-16 23:43:28 följande:

Skit i varför han gör si eller så. Den enda du kan ta ansvar för är dig själv och ditt beteende. Du är grym mot dig själv som låter dig behandlas sådär. Skaffa dig en coach eller en terapeut, för just nu är du din egen största fiende.

Jag har tagit kontakt med en terapeut i veckan. Jag är uppriktigt rädd för mig själv precis som du skriver :(( Ser inte alls klart och vet inte vad jag håller på mig. Känner mig så svag och känner inte igen mig :((
  • Anonym (Korkad?)
    Hilmass skrev 2016-10-16 23:49:40 följande:

Nix, en tjej skriver inte det så långt efteråt. De hade antagligen sex förra veckan typ. Det verkar som om han tyckt själva "jakten" på dig var utmanande och därigenom "rolig". Han verkar mycket manipulativ och efter vad jag tycker mig se i ditt inlägg - har han inte problem med att ljuga (det röda hårstrået däremot kan ha hamnat på tröjan på tusen olika sätt (tvättmaskinen, på en klädkrok bredvid någon annans jacka, om han suttit i samma stol som någon rödhårig tidigare ex på café etc etc). Nej, han verkar inte vara något att ha ts. Förstår att du blivit väldigt smickrad av hans enträgna uppmärksamhet men låt inte detta lura dig.

Nej det är det jag inte kan tro på, en tjej skriver väl inte flera månader efter ett ligg "jag borde inte haft sex med dig" bara för att han varit hemma hos henne och hjälpt henne (enligt honom) att installera internet eller vad han sa....:(((( han säger att jag inte litar på honom och att han inte vet hur han ska bete sig för att jag ska göra det han säger att han gör allt jag ber om. Han raderade dessutom alla sms-trådar från tjejerna jag sett och när jag frågade varför han raderade dem om det nu inte fanns något att dölja så svarade han bara att han blockat dem. Jag vet inte vad jag håller på med :(( ni har så rätt :((
  • Hilmass

Ju mer du skriver så tycker jag det framkommer hur manipulativ han är. När han väl fått dig att lita på honom kommer han förmodligen lura dig igen.

• Hilmass

Och det där med att få it-hjälp i hemmet det är ju bara så klassiskt! Många killar som använder det som ursäkt för att kunna göra hembesök hos andra tjejer än den egna. Har själv varit med om detta och även haft kompisar. Måste nog vara den vanligaste ursäkten nu för tiden alltså.

• Anonym (Korkad?)
    Hilmass skrev 2016-10-17 00:03:30 följande:

Ju mer du skriver så tycker jag det framkommer hur manipulativ han är. När han väl fått dig att lita på honom kommer han förmodligen lura dig igen.

Jag har alltid tidigare tänkt att han måste vara korkad, men det är nog jag som är det! :(( han får mig att tro på honom och säger att jag inte fattar hur mycket han tycker om mig att han jagar mig i flera år och det skulle han aldrig gjort om han inte tyckte så mycket om mig osv....sen säger han att han inte vill att jag ska må dåligt och säger då att han vill vara min bästa vän om jag inte villl vara med honom mer än så......men en man som älskar någon och respekterar någon träffar ju inte andra och ljuger inte :((  
Svar på tråden Är jag dum i huvudet eller är han psykopat?