• LinneaPepsi

Blödning 6 dagar efter att ägglossningstest ett visat en fast smiley!

Jag blir tokig!! Satt hela kvällen igår och letade i alla möjliga trådar!

Slutade med preventinmedel för ett år sedan. Har inte haft mens sen dess. Fick mens i augusti sen hände inget. Provade för skojs skull ägglossningstest från clearblue. Den med dubbel hornomblabla ni fattar. Första dagen var det en ring. Dag 2 var det en fast gubbe. Vi myste på typ 4 gånger på 2 dagar. Det var för exakt en vecka sen.

Efter 4 dagar hade jag stickningar längst ner på höger sida av magen, detta höll på en halv dag. Dag 5 lite ont i nedersta ryggen som avtog. Dag 6 mensvärk med lite blödning, har knappt behövt trosskydd. Dag 7 känner jag ingenting.

Tror ni jag kan ha sådan tur att det har tagit sig? Är väl inte normalt att ha garanterad ägglossning och få mens 6 dagar senare?! Jag brukar liksom blöda hur mycket som helst när det väl sätter igång..

Hoppas någon har något vettigt svar eller haft liknande oavsett om det resulterat i graviditet eller inte!

• Svar på tråden Blödning 6 dagar efter att ägglossningstest ett visat en fast smiley!
  • LinneaPepsi

Kan tillägga att första dagen med clearbluetestet så testade jag inte morgonurinen. Det gjorde jag dag 2 då den fasta smiley dök upp.

• Livetsgång

Har samma fundering som du har.

Har dock bara kunnat mäta ÄL test sen fredags då jag fick hem dom då men testerna visade på att jag hade haft en stegring tidigare. Har nada koll på ÄL då jag inte fått tillbaka min mens heller efter avslut med P-spruta.

Hade mys med sambo förra helgen d.v.s över en vecka sen nu (hade vad jag minns vitaktig flytning dagen innan sexet) och sen dess haft molande värk, flytningar (brun/rosa flytningar kom efter 2 dagar from när vi hade sex), enstaka små blödning från och till men inte som mens och nu senaste 4 dagarna haft trötthet, ökad kissenödighet, frusenkänsla och små diffusa hugg på höger sida, hade nån diskret isande känsla på bröstvårtor med igårkväll.

Har testat grav men neg resultat men är nog tidigt att testa med.

Känner inte alls igen symptomen och kan inte heller relatera dessa till p-skydd då jag haft skydd tidigare och har aldrig haft nån form av biverkan efter avslutat dom.

• LinneaPepsi

Har heller ingen som helst koll på äl. Men enligt clearblue så visas maximal fertilitet som jag fick när man har en ökning av LH hormonet. Hur tusan kan man ha en ökning på det och få mens 6 dagar senare.

Är så jobbigt att vara ständigt förvirrad och inte ha en aning om vad kroppen håller på med. Inte så lätt heller att försöka bli gravid då.

Jag får väl se hur denna veckan blir. Nu blödde jag litegrann igen. Mer mensliknande. Men känner som sagt inte igen symtomen på mens. Tar nog ett test om en vecka ifall att..

• Livetsgång
    LinneaPepsi skrev 2016-10-17 07:57:39 följande:

Har heller ingen som helst koll på äl. Men enligt clearblue så visas maximal fertilitet som jag fick när man har en ökning av LH hormonet. Hur tusan kan man ha en ökning på det och få mens 6 dagar senare.

Är så jobbigt att vara ständigt förvirrad och inte ha en aning om vad kroppen håller på med. Inte så lätt heller att försöka bli gravid då.

Jag får väl se hur denna veckan blir. Nu blödde jag litegrann igen. Mer mensliknande. Men känner som sagt inte igen symtomen på mens. Tar nog ett test om en vecka ifall att..

Jo man blir ju lätt förvirrad.

Allt eftersom jag fick mina symptom som jag inte alls känner igen tillsammans med min kropp så va det mycket därför jag också sökte mig in hit till Familjeliv.
    Det är bl a här via jag fått lära mig hur ÄL fungerar :) Har nämligen aldrig under mitt liv haft någon koll eller testat ÄL.

Men ja man blir knäpp på dessa skumma flytningar och små blödningar.

För mig känns det som det håller på att forsa ut blod (Särskilt efter jag sovit under natten och vaknat), men när jag går på toa kommer det bara lite röd/brund/rosa på pappret som en fläck och inget mer. 
    Har tillomed använt tampong i nödfall men pyttsan bara halva tampongen med brunt/rött blod sen under resterande dag ingenting. 

Man blir ju lite knäpp.
    Och jag känner min kropps signaler med men dessa symptom är bara allt annatän skumma haha.

För vet med mig att när jag väl fått mens efter ett p-skydd jag använt förr då har det kommit rejält och jag får starka mensvärkar (ibland fått ta alvedon) och fått använda tampong ultra x-tra eller va dom heter. 
  • LinneaPepsi

Ja samma här när mensen väl kommit. Har fått gå upp på nätterna och bytt både binda OCH tampong!

Men nu så jävlas den känns det som ;) Kommer lite då och då och känns inte alls lika mkt.

När man läser här så känns det som endel säger att dom hade typ mens innan dom plussade. Medan andra hälften säger att det är fullkomligt onormalt. Vet inte alls vad jag ska tro..

• Livetsgång
    LinneaPepsi skrev 2016-10-17 08:30:11 följande:

Ja samma här när mensen väl kommit. Har fått gå upp på nätterna och bytt både binda OCH tampong!

Men nu så jävlas den känns det som ;) Kommer lite då och då och känns inte alls lika mkt.

När man läser här så känns det som endel säger att dom hade typ mens innan dom plussade. Medan andra hälften säger att det är fullkomligt onormalt. Vet inte alls vad jag ska tro..

Som jag har läst med haha men alla kvinnor är ju olika :)

Vissa säger att det är omöjligt
    Vissa säger det är normalt
    Vissa säger att dom har haft blödningar under graviditet

Jag har dock läst mig till att man kan få blödning när ägget fäster och även nån mindre blödning vid ÄL men det är ju också svårt att veta vilket som är vad.

Likaså när jag beskriver mina symptom
    Vissa säger det är förtidigt
    Vissa säger att det är fullt möjligt att känna

Men jag menar jag känner ju mig själv och vet att nått aviker från det normala och PMS är det inte för min del haha. 

Men det som jag stör mig på mest med mina symptomer som kommit senaste 2-3 dagarna är detta EVIGA kissandet 2-4 ggr timmen att tillomed sambon funderar på om vi ska sätta in en extra toalett haha och den diffusa iskänslan på bröstvårtorna. 

Normalt sett brukar detta ett par timmar innan jag måste kissa.

Och UVI är det inte för det vet jag om nått hur det är att ha
  • LinneaPepsi

Precis! Är symptomen som inte stämmer på mig också. Antingen bråkar kroppen eller så är det faktiskt något som kanske har tagit sig.. När tänker du testa igen?

• Livetsgång

Fortlöper symptomerna eller blir mer kännbara kommer jag testa igen.

De gravtester jag har hemma mäter 25mIU/ml och det har ännu bara gått 9-10 dagar sen jag och sambon hade sex så det är självklart det visar neg sen vet jag heller inte om jag är en låghormonare :)

Det enda jag kan tyda är att jag haft nån form av ÄL stigning veckan som har varit eller då vi hade mycket sex men exakt när har jag ingen aning iomed jag bara tagit tre tester som du ser på bilden samt jag har skrivit datum på, så har bara kunnat tyda att de svagare strecken blivit svagare.

Men skulle det inte visa sig något är det bara att försöka igen :) Är ändå bara vårt första försök nämligen.

• Mallemamma

Låter som nidblödning, kommer när ägget fäster. Låter rimligt 6 dagar efter ÄL. Mer rimligt än mens iaf ;) dag 10 efter ÄL har jag lyckats testa positivt med gravtest så du kan nog testsa om ett par dagar :)

• LinneaPepsi

Kroppe är som sagt helt knasig känner jag. Det är svårt att ha något att utgå från när det känns som att ägglossningstesten luras. Har ju liksom inte råd att gå och köpa ägglossningstest och testa varje dag när mensen kommer lite när den vill. Hoppades på att jag skulle ha tur.

Ha kommit mer mens och igår eftermiddag var flödet och värken som vanlig mens. Suck!

Men som sagt. Jag testar väl nästa vecka ifall att!

• LinneaPepsi

Sen blir jag så irriterad. Ringde gyn förra veckan (för jag var där i våras och sa att jag tagit ut min p-ring och det händer ingenting. Ingen mens eller något alls). Fick utskrivet provera då. Men jag blödde så mkt att jag inte hade lust att ta någon mer kur.

Det enda hon sa var att jag låter stressad och att om jag lugnar ner mig lite så ska jag nog se att det kommer. Klart man är irriterad!! När kroppen inte funkar som den ska! Efter ett år! Jag vill bara ha hjälp att tyda den. :(

• Livetsgång

Låter ändå som att din kropp på något vis signalerar något. 
    Men kan du inte be gyn kontrollera dina ägg m:m har läst många som kollat för att se att allt sånt ser normalt ut.

Ge inte upp hoppet man kan ju ha blödningar oavsett.

Jag gjorde gravtest igår som gav en vag vag antydan till ett extra streck men nu verkar inte testen vilja ge nått alls trots morgonurin.

Dock har jag alla skumma symptom ännu som att kissa hela tiden, isande bröst och molande värk i magen och inte av ett spår av blödning sen igår heller.

• LinneaPepsi

Han kollade äggen med ultraljud för 6 månader sen. Dom såg fina ut! Han sa att det verkar som att kroppen inte bara släpper ifrån sig äggen.

Sen läste jag att trots LH stegring i kroppen så är det inte en garanti för att ägglossning verkligen sker.

Svar på tråden Blödning 6 dagar efter att ägglossningstest ett visat en fast smiley!