Blir inte bra då jag städar
Jag pluggar och det är lite svårt att hitta extrajobb som passar mina tider, jag har alltid fått höra att jag är bra på att städa så jag startade mitt eget företag. Det har varit lätt att få kunder, men alla är inte helt nöja. De säger samma sak allihop. Jag är noggrann och lyfter på saker, det blir rent och luktar gott efteråt, men jag missar finishen. Dvs diskbänken är ren, men flammig. Ytor av glas och pianolack har dammrester kvar eller så är det flammigt, eller ränder på. Jag försöker vara så noggrann jag kan, men jag får inte till det.
Ny kunder klagar på att jag missar saker också, t.ex klagade en kund på att jag inte dammat hennes lampor, en annan på att blommorna inte var vattnade, en på att jag inte flyttat på hennes matta i vardagsrummet och torkat under (men då måste jag lyfta på både hennes soffa och soffbord för att komma åt och jag känner inte att jag kan börja flytta tyngre möbler.) Jag vet inte om det här bara är allmänt gnäll eller om tex rengöring av lampor och flytt av möbler ingår i en vanlig städning.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-17 13:25
Jag glömde skriva att jag gärna vill ha tips, både på hur man fixar finishen och saker som är bra att tänka på. Jag har aldrig jobbat som städerska innan det här.