• Mollie

Vart hittar man brevpapper?

Jag tillhör den skaran som fortfarande ägnar mig åt snigelbrevs-skrivning... De trodde ni inte fanns ängre va?
    Men ajg blir galen, det finns ju inga fina brevpapper att köpa. Har gått bärsäkragång i alla överkomna butiker utana tt hitta nått fint...
    Ev sak jag till storstan (Sthlm) om 2 helger och där måste det finnas va? Men vart, vad ska jag leta? Kommer att befinna mig inne i centrala huvudstaden...

TIPS emottages tacksamt!!

• Svar på tråden Vart hittar man brevpapper?
  • Tingelingplingan

Någon hemsida dit vet jag inte...du kan ju prova söka via Goggle?!
    Bor i norrland, och de gånger jag åker till huvudstaden så har jag aldrig hittat något brevpapper eller block inne i själva city...jo möjligtvis på Bokia. Några Diddlblock ev.

Men däremot vid köpcentrum Solna har jag hittat papper.....

• Mollie

Belinda, nja, det har skitdåligt i deras sortiment och dessa "vanliga" affärer har jag luskammat på papper och brevpapper... Vill ha lite annat än kollegieblock.

Tingelingplingan, vart i Solna? Ska ifs till Kungens Kurva och Skärholmen, ska givetvis kika där med...

• nbv

mollie, gillar tråden! ser fram emot roliga länkar!! annars kan man göra eget, gjorde ett nytt igår med mumin! så stolt! lol

• Tiril

dom säljer brevpapper på tradera!

• Mollie

Tiril: Tradera säljer bara 1 och 1 liksom, är intresserad av hela set!

Chino: Gallerix har inte...

närbåda vill; Ja,jag fick ju se lite konster på egenhändigt igår nä'r det kom till mig... Ska se om jag är lika fiffig som du och lyckas med liknande... Tänker liksom sno din idé!

• Helen H 79

På bokhandlarna och i leksaksaffärerna finns fina block och brevpapper som heter Diddl!! Jättemysiga..

• fenomena83
    i min barndomsby där jag växte upp finns en SPAR-affär, där dom söljer brevpapper...
    dom köpte säkert in dom i början på 90-talet men har inte blivit av med dom
    du kan ju åka dit och köpa, dom e rätt fina.
    ligger i skogen i småland
  • nbv

mollie:
    vad kul!! det var roligt men när man vill göra lite finare så blev det massa pill. ser fram emot konstverken då!

• linda87

bokhandeln då typ akedemibokhandeln? de har ju massor me papapr...:-P

skulel ocå skriva brav för hand men va fan ska man skriva om haha komemr max på en hälsning till ett vykort ju *S*

• Mollie

Helen, jaha har leksaksaffärerna?? Måste kolla BR här i stan i så fall... Har du nått annat tips på leksaksaffär?

fenomena; nja..., känns lite långt att åka liksom...

närbådavill; Ja, vi får se vad jag åstakommer då! Herregud, kan ju bli vad som helst ju!

linda; genomsökta butiker men det finns inget kul alls...

• Helen H 79

Ja det är på BR jag har köpt..vet inte om det finns i fler??!!

• MARIA99

Jag är oxå brevskrivare =)
    Brukar hitta papper på Tiimarii, Bokia, BR ( Diddlblock..) , Ica & Domus, överskottsbolaget .Willys etc.. Lite överallt=)

Vill man handla på nätet så finns det ju många som handlar på Tradera har jag hört...

• deluxe

Här i göteborg finns det pappershandel där man kan köpa olika sorters papper å där kan man plocka på sig lösa papper med tillhörande kuvert eller i set, ganska dyrt men helt underbara!
    Det e som att gå runt i en affär full med plockgodis, fast med olika sorters papper då.

• Paksenarion

Rusta vet jag att det har funnits, har köpt gulligt kattbrevpapper där.
    Men jag är så snål att jag gör helst det själv. ;0)
    Klipper gärna mönster och så har jag en sådan grej som gör mönster i pappret...
    Hm, vad heter den... Mini Shape-Boss eller nått sånt. Det gör jättefint mönster.

Har förresten sett brevpapper på åhlens.
    Men då utan mönster...

Och på tal om brev så vill jag tipsa om www.smexit.se/brev .
    Brevkollektivet... Man skickar brev till okända.
    Det har verkligen sin charm...

Paks, Snigelbrev-älskaren

• nbv

Jag gör också själv nu och köpte roliga mönstersaxar på Panduro, 3 för 49:-. Lite roligare när man ändå håller på!

(fast jag letar ändå ihjäl mig på nätet efter färdigt, fint brevpapper)

• Regis

På NK papper, på NK nedre botten, finns brevpapper i olika färger och storlekar, liksom passande kuvert.
    Regis

Svar på tråden Vart hittar man brevpapper?