• Anonym (Savage)

Någon mer än jag som som är tillsammans med en äldre kvinna?

Någon mer än jag som som är tillsammans med en äldre kvinna?

Är mest nyfiken på att det inte är lika tabu belagt längre att en yngre man är tillsammans med en äldre kvinna.

Till ni som är i samma sits, hur stor är er åldersskillnad?

Jag är själv 30 och min flickvän är 37. 
    Vi har det jättebra tillsammans men i början så tyckte hennes vänner att jag är på tok ung (var 29 när vi träffades) samt att mina vänner bara ååå äckligt...hon är sjukt gammal...

När min bästa vän som är 30 som är tillsammans med en som är 19 yttrar sig.

• Svar på tråden Någon mer än jag som som är tillsammans med en äldre kvinna?
  • MammAmma

Är kvinna som dejtar en yngre man. Jag är 33 och han fyller 26 om en månad. Vad jag vet så är det ingen som sagt något negativt, både hans och mina vänner tycker att det är roligt att vi tycks passa så bra ihop. Dessutom tror alla att vi är jämngamla så det är inte så uppenbart att vi har någon åldersskillnad.

Nu gäller det bara att få honom att backa lite, han har lite för bråttom för min smak...

• Anonym (Savage)

Skönt att göra ;)

Vad menar du med bråttom för din smak?

• Anonym (Carolina)

Jag är 50 år och gift med en man som är 42. Vi tänker inte på att den ålderskillnaden skulle vara något att reflektera över.

• MammAmma
    Anonym (Savage) skrev 2016-10-19 10:27:16 följande:

Skönt att göra ;)

Vad menar du med bråttom för din smak?

Jag menar att han är för på och för känslosam, för tidigt i relationen. Jag behöver lång tid på mig för att utveckla mer än bara ytliga känslor.
  • Haskel

Jag var 26 när jag träffade exet, som då var 44. Vi var sedan tillsammans/sambos i över 10 år.
    Ingen tyckte det var speciellt konstigt.
    Bara några nyfikna frågor ibland.

• Anonym (Särbo)

Jag är 47 år och min särbo är 37, ingen har reagerat över det. 

• Anonym (Hårt ofta)
    Anonym (Savage) skrev 2016-10-19 09:55:52 följande:

Till ni som är i samma sits, hur stor är er åldersskillnad?

Låter på den där kommentaren som du är lite besvärad av det? 

Min fru är 5 år äldre än mig, tjejen jag dejtade alldeles innan var 6 år äldre. Klart det finns vissa som tycker att killen ska vara äldre fortfarande men generellt så är det allmänt accepterat med åldersskillnad åt båda hållen idag. I dom kretsarna jag umgås i iallafall.
Svar på tråden Någon mer än jag som som är tillsammans med en äldre kvinna?