• Anonym (Alkohol)

Tror min man dricker

För flera år sedan drack min man en hel del. Till slut så la han av men sen ett bra tag tillbaka så har jag märkt att han sluddrar på kvällarna och hae lite svårt att gå å är liksom långsam i sina rörelser. Jag är helt säker på att han dricker. Han dricker 3,5% och brukar dricka en halv sån 33cl men borde ju inte bli så påverkad av det. Har ställt han mot väggen flera gånger men han säger bara att han är trött och flera gånger har jag sagt att han luktar öl även fasr han då säger att han inte druckigt utan det är cola bara. Jag vill inte ens lämna han på kvällarna längre med vår 2 åring. Även fast han lovat att inte dricka då så är han alltis konstig när jag kommer hem. Snälla behöver råd och tips!!!!

• Svar på tråden Tror min man dricker
  • Anonym (usch)

Lämna honom tills han har ordnat upp sitt missbruk.

Om han inte ens erkänner sitt missbruk så är det ett stort problem och ert barn ska INTE växa upp med detta!

Ta ditt ansvar som mamma!

• Anonym (Alkohol)

Men tänk om det är nåt annat då? Läste en tråd om en tjej som skrev om sin pappa som hon trodde drack för han sluddrade på kvällarna men de trodde han hade alzheimers. För då sluddrade man visst på kvällen och är glömsk vilket min man är. Men han sluddrar ju inte varje kväll. Har jag varit med honom hela kvällen så brukar han vara som vanligt tycker jag. Så det är inte varje kväll. Tycker dock inte man blir sån när man är trött bara som han säger.

• Anonym (Alkis)
    Anonym (Alkohol) skrev 2016-10-19 20:54:23 följande:

Men tänk om det är nåt annat då? Läste en tråd om en tjej som skrev om sin pappa som hon trodde drack för han sluddrade på kvällarna men de trodde han hade alzheimers. För då sluddrade man visst på kvällen och är glömsk vilket min man är. Men han sluddrar ju inte varje kväll. Har jag varit med honom hela kvällen så brukar han vara som vanligt tycker jag. Så det är inte varje kväll. Tycker dock inte man blir sån när man är trött bara som han säger.

Skaffa hem ett alkotest.
  • Anonym (usch)
    Anonym (Alkohol) skrev 2016-10-19 20:54:23 följande:

Luktar han alkohol så är det inget att fundera på.
  • klyban
    Anonym (Alkis) skrev 2016-10-19 21:16:27 följande:
    Skaffa hem ett alkotest.
    Hehe, det lär liva upp stämningen i hemmet Flört
  • sextiotalist

Han kommer troligen neka till något eventuellt riskbruk så länge du "ställer honom mot väggen".
    Ibland måste man använda "kvinnans list överstiger mannens förstånd". Istället för att fråga om han druckit så ta upp din oro om alzheimer eller någon annan demenssjukdom. Att du är uppriktigt sagt orolig över detta med hans sluddriga tal och dåliga balans. Så säg till honom att söka läkare, för detta kan ju vara tecken på allvarligare sjukdomar.
    Han kommer inse att, om han dricker för mycket, så har han inte kunnat dölja det, för du märker att det är något annorlunda och har du tur, så kanske han våga erkänna (om dina misstänkar) är rätt, att han har druckit.

• Wkfbgö

Men snälla nån, den enklaste förklaring är oftast den rätta. Om han sluddrar, inte kan gå och luktar alkohol så har han druckit, inte drabbats av alzheimers. Jag hade ringt AA, de kan ge råd och stöd om vad du kan göra. Om din man inte vill erkänna sitt missbruk kan du tyvärr inte göra så mycket, då är ju frågan vilken typ av miljö du och dina barn ska leva i. Att växa upp med en alkoholiserad förälder är extremt traumatiserande.

• klyban
    Wkfbgö skrev 2016-10-20 11:51:56 följande:
    Men snälla nån, den enklaste förklaring är oftast den rätta. Om han sluddrar, inte kan gå och luktar alkohol så har han druckit, inte drabbats av alzheimers. Jag hade ringt AA, de kan ge råd och stöd om vad du kan göra. Om din man inte vill erkänna sitt missbruk kan du tyvärr inte göra så mycket, då är ju frågan vilken typ av miljö du och dina barn ska leva i. Att växa upp med en alkoholiserad förälder är extremt traumatiserande.
    LoL, läs en gång till.
  • Anonym (HemligAlkis)

Han blandar väl i sprit i folkölen. Det brukade jag göra när jag skulle dölja det för flickvänner. Leta igenom hemmet så hittar du nog nån flaska.

• Anonym (Förstående till 100%)

Jobbig situation som är väldigt krävande mentalt, men d verkar int tvättar än att han dricker om du känner öl/spritdoften. Skulle nog som ovan säger kolla lite extra när han inte är hemma så hittar du nog säkert det du letar efter. Vart är han eller varit innan du märker sv d? Är d även när du är hemma eller bara när du är borta? Påtala vikten sv hur viktigt du känner att det är att han inte dricker när du är hemma för barnets skull.

Vi har haft de problemen med just drickandet och han har fortfarande problem, det är lättare sagt än gjort att lämna i sånahär fall. Min sambo har blivit mkt bättre och han tar absolut inget när han är själv hemma med sonen. Jag har sagt klart och tydligt att om jag märker stt han är alkoholpåverkad när jag kommer hem och han har varit själv då ser han inte oss nån mer gång. Vilket han förstår

Svar på tråden Tror min man dricker