Inlägg från: synthetical |Visa alla inlägg
  • synthetical

    Ruvare oktober 2016

    Hej. Är det okej om jag hakar på här?

    Är på ruvardag 4 och galet otålig. Googlar och bara önskar att jag redan visste. Har tidigare gjort en misslyckad ivf så känner att det säkert inte går denna gången heller.

  • synthetical
    chbw skrev 2016-11-04 08:24:03 följande:

    Åh ja tålamodet är inte det bästa just nu... Har du återfört 2, 3 eller 5dagars? :) 


    Hej. Jag fick ett tredagars återfört. Fick 2 befruktade men det andra klarade sig inte till frysen. Därför tänker jag också att detta kanske inte heller funkar...

    Hur går det för dig?
  • synthetical
    chbw skrev 2016-11-04 08:41:36 följande:

    okej! Jag håller tummarna för dig och lille embryot!! :) 

    jag fick ett tredagars återfört torsdag förra veckan, så är på rd8. Fick ett svagtsvagtsvagt plus igår, och idag tog jag ett testa tidigt som var pos. Har bim på måndag enligt äggplock/lossning, så idag ska jag försöka njuta, och sen hoppas på att det går vägen och fortsätter se bra ut... 


    Men vad härligt!

    Hur räknar du ut BIM enligt äggplock/lossning? Vad härligt med ett plus jag hoppas verkligen att det blir samma här.

    Ja njut nu av att du är gravid :) Helt underbart ju :)
  • synthetical
    chbw skrev 2016-11-04 09:16:15 följande:

    Jag har alltid 14-15 dagar mellan ägglossning och mens, och alltid ca 15-16 dagar efter ovitrelle, så eftersom plocket räknas som ägglossning, dvs 2+0 så räknar jag 14 dagar senare som bim :) 

    Jag håller tummarna för ett fint plus för dig! 

    ja det ska jag göra :) vågar inte riktigt tro på det, har försökt i över 2 år och inte fått ett positivt graviditetstest en enda gång innan! :o


    Tack.

    Det är din tur nu helt enkelt. Känslan att bara gravid är ju fantastisk. Tänk att du har ett pyre dör inne som bara gottar sig och väntar på att få träffa dig.

    Jag har turen att ha en son sedan tidigare mha låghormonstimulering. Så nu hoppas vi på ett syskon till honom.

    Har du haft några symptom? Jag har ont i brösten och känner mig spänd i magen. Men det måste ju vara lutinus och inget annat tänker jag.
  • synthetical
    chbw skrev 2016-11-04 10:19:57 följande:

    ja! så galet och läskigt och fantastiskt på samma gång! 

    okej :) hur gammal är han? 

    ja.. jag fick ömmande bröst redan innan jag började med lutinus, så antar att ägglossningen blev starkare pga plocket? Brukar få ömma bröst innan mens men mycket senare än denna gång, fick redan typ 1.5 dag efter plocket. Mycket ömmande och molande kring livmorsan också. Även vaknat akut kissnödig 1-3ggr/natt senaste dagarna. Just nu känner jag inte jättemycket, brösten är lite mindre ömma än igår, men mer än när jag vaknade imorse. Jag får se hur det går helt enkelt :) 


    Han blir 4 nu i november. Vi har försökt med olika behandlingar sen han var 2 ungefär så nu tycker jag bannemig att det är vår tur. Samtidigt är jag såklart väldigt lycklig över att vi lyckats få en så fin kille.

    Ja verkligen spännande. Vi får följas åt. Vart bor du?
  • synthetical
    chbw skrev 2016-11-04 11:56:22 följande:

    Okej! Ja det är det verkligen!! :)

    Ja absolut! Jag bor strax utanför stockholm, och du?


    Jag bor i Göteborg :)
  • synthetical
    Humla85a skrev 2016-11-04 21:28:41 följande:

    Tack så mycket. Är lite chockad.

    Och nu börjar oron att det ska släppa igen..... :/


    Försök att inte tänka på det och njut av att du har ett plus på stickan :)
  • synthetical
    chbw skrev 2016-11-05 06:49:53 följande:

    Första från RD7, de två i mitten är RD8 övre på morgon o nedre kväll, och längst ner idag RD9 på morgonen.

    RD8&9 på morgonen

    Och idag fick jag även "gravid 1-2" på cb digital! Jag ska försöka våga tro nu! Det är 10 dagar kvar till testdag så jag hoppas på att det fortsätter se fint ut nu!


    Härligt. Stort grattis :)
  • synthetical
    shrigley skrev 2016-11-05 06:34:53 följande:

    Officiella testdagen är här (RD 15). Och trots att jag är på resa kunde jag inte låta bli. Visst är det ett plus?


    Ett jättefint plus. Stort grattis :)
  • synthetical
    Jadu skrev 2016-11-05 10:13:54 följande:

    Råd sökes... ruvar dag 10 imorgon så funderar på att tjuvtesta men vet inte om jag vågar. Vad hade ni gjort?


    Jag hade testat :)
  • synthetical

    Både igår och idag har jag haft molvärk i magen. Mer som träningsvärk än mensvärk. Hoppas på att det är positivt. Men vad jobbigt att vänta :(

  • synthetical
    Jadu skrev 2016-11-06 10:23:08 följande:

    Börjar dock tro de är kört. Varning för nasty inlägg..

    Igår började de att komma brunt på pappret när jag torkar mig.. sådär de kan va sista dagen på mensen..

    Kommer dock inget på lutinus pinnen. O imorse när jag tog lutinus kändes de ömt vid livmodern när jag satte in den.


    Vad tråkigt att det verkar kört. Hoppas att det bara fäst sent. Vilken dag är td?
  • synthetical
    chbw skrev 2016-11-07 06:06:16 följande:

    BIM idag! Testdag om 1 vecka. Hoppas på att få ge kliniken samma besked som nu!


    Stort grattis :)
  • synthetical

    BIM imorgon enligt äp. Fortfarande ingen mens i sikte och är så sjukt trött. Har precis lagt mig för natten haha.

    Har testdag på onsdag men blir nog tjuvtest imorgon på rd 11 :)

  • synthetical
    chbw skrev 2016-11-14 05:30:15 följande:

    Från idag, officiell testdag!! :) ska ringa kliniken när telefontiden öppnar och sen försöka njuta och vänta in ultrqljudet den 25/11 :)


    Åh vad härligt:) jag har officiell testdag på onsdag :)
Svar på tråden Ruvare oktober 2016