• Anonym (A)

Sjuksköterskor som jobbar inom hemsjukvård och äldreboende - se hit!

Hur ser era dagar ut ? Vad har ni för arbetsuppgifter ? Arbetstider? För och nackdelar med att jobba inom kommunen resp landstinget. .

Jag läser till ssk och är ensamstående mamma. Jag tycker om det medicintekniska arbetet men kan inte jobba på en sjukhus avd pga arbetstiderna så jag försöker att tänka om och mer rikta in mig på kommunen. Vad skulle ni rekommendera mig ?

• Svar på tråden Sjuksköterskor som jobbar inom hemsjukvård och äldreboende - se hit!
  • Anonym (asdf)

Fattar inte varför vi kvinnor envisas med att plugga till yrken som är omöjliga att kombinera med barn. Helt idiotiskt när ansvaret för barnen fortfarande oftare faller på oss.

Är själv ensamstående och jobbar inom vården.

Min rekommendation om du inte kommit så långt i dina studier är att du sadlar om och istället väljer plugga till ett mer mansdominerat yrke. Bättre betalt och bättre arbetstider.

• Challe83

Jag jobbar som ssk i hemsjukvården. Är ett jätteroligt jobb, där dagarna går (för) fort och man får träffa många människor. Lönen ligger oftast högre än i landstinget. Värt att veta kan ju vara att vi även har en del helger, även om det inte är lika många som på många andra ställen. På mitt jobb har vi var 5e helg. Men då kanske du kan skaffa barnvakt? Lycka till med plugget! Och hör av dig om du undrar ngt. :)

• Anonym (Uppsala)

Jobbar inom hemsjukvården, privat utförare. Jag jobbar bara helgfria vardagar mellan 7 och 16, och med en bra lön.