Deceree1 skrev 2016-10-21 15:27:02 följande:
Jag började på "Luxet" när jag va 20 år och det tog inte lång stund förrän man kände typ halva stan kändes det som. Det var ju mycket ungdomar som jobbade där så många kompisar blev det där. På den tiden var ungdomarna lite sådär gängindelade i markörgategänget och fredsgategänget men jag blev kompis med alla, inga problem. Nu är jag vuxen och älskar ff Västervik. Jag känner det direkt när jag kommer in i stan alltså. Var jag än har varit som tex Biltema , Maxi, Rusta, Dollarstore, JC ja, överallt så blir jag väl mottagen. Folk ler, slänger några ord om jag gör det :) man får väl bjuda lite på sig själv vetja. Var på försäkringskassan en gång och hon därinne började skoja med min syrra och mig direkt när vi kom in. Då blir man varm i magen. Jaa, jag gillar folket.
Det låter betryggande och glädjande! Ja det får bli Västervik för min och mina barns del. Hade planer på Nässjö innan, men har hört och läst att det ska vara mycket kriminalitet där och otryggt i största allmänhet. Västervik hör man aldrig så mycket om, så jag förutsatte att det kanske är en av de lugnare städerna i landet.