• linneaa95

Hur betalad ni bröstoperation?

Jag länge funderat på att göra brösten, min vänstra är en B kupa medans min högra är närmre mot en D. Vilket är så störande att hitta bh-ar, linnen, visas i bikini.

Något jag har stört mig på länge och nu tänker jag göra den här operationen. Så min fråga till er, hur betalade ni eran operation? Lån? Sparande? Jag vill ha alla tips som man kan få för att få ihop ca 45 tusen under en kort tid.

Inga negativa kommentarer eller liknade, har du inget vettigt att säga så säg ingeting tack.

• Svar på tråden Hur betalad ni bröstoperation?
  • Frontline

Säger detsamma, har du funderat länge så varför har du inte sparat för?

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • linneaa95

Det är ju nu jag har bestämt mig och vill lägga undan pengar. Jag var inte de till en början då min mamma hotade mig att sälja min lägenhet om jag gjorde det. Och då var jag rädd för att ta ett beslut ang detta

• Frontline
    linneaa95 skrev 2016-10-20 17:42:45 följande:
    Jag har inte haft en ekonomi eller varit 100% säker?
    Har du ekonomi nu så är det ju bara att börja spara hur ska du annars kunna betala om du tar ett lån?
    linneaa95 skrev 2016-10-20 17:44:12 följande:
    Det är ju nu jag har bestämt mig och vill lägga undan pengar. Jag var inte de till en början då min mamma hotade mig att sälja min lägenhet om jag gjorde det. Och då var jag rädd för att ta ett beslut ang detta

Är det din lägenhet så kan hon ju inte sälja den, och vad är det för en idiot till mamma som hotar med en sådan sak om du nu vill göra det för att du själv ska må bra?
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • linneaa95

Min mamma är med lånare eller vad man kan säga. Hon har en "del" i lägenheten, men den står på mig.

Jag och min mamma har aldrig haft en bra relation, nu är den bättre. Men hon tycker jag är dum i huvudet att jag vill förstora brösten för det finns risker i det, dummaste hon någonsin hört. Så jag har blivit väldigt sårad av de, min pojkvän sa i våras att han kunde tänka sig att betala halva summan men då gick mamma i taket. Så jag valde att backa för det är ju min mamma? Vill inte trassla till de nu.

Men nu är jag bestämd och mamma får säga vad fan hon vill.

Och jag vill spara själv, har jobb och ekonomi. Lever för lyxliv tyvärr...haha

Men ska ändra på det nu. Vill bara ha tips på hur man håller sig till sparande!

• Jw83

Men du försöker ju också bli gravid enligt andra trådar. Jag förstår din mamma lite grann, om du försöker få barn så bör ett sparande till bröst inte ligga överst på listan. Det är ganska omoget att prioritera en skönhetsoperation när du försöker få barn och inte har någon buffert eller ens klarar av att äga ditt boende själv. Du bör spara till föräldraledigheten, till en buffert, till att köpa loss lägenheten från din mamma, spara till ditt barn osv.

Din mamma måste stå som ekonomiskt ansvarig för en bostad som du, din kille och snart en bebis ska bo i. Kanske vill hon att du ska bli lite mer självständig ekonomisk och lära dig prioritera?

Dessutom är det dumt att planera in en operation som kan hindra dig från att amma och som kan ge långvariga komplikationer samtidig som du försöker få barn.

• linneaa95

Kan inte bli gravid ändå, hade jag blivit de så hade min mamma hatat mig ännu mer :)

• Jw83
    linneaa95 skrev 2016-10-21 18:43:09 följande:

Kan inte bli gravid ändå, hade jag blivit de så hade min mamma hatat mig ännu mer :)

Men du trodde väl nyligen att du var gravid? Ni försökte ju aktivt. Så ni har gått från att försöka få barn till att helt lägga bort dom planerna? Tråkigt att du fått en så dålig diagnos så nyligen. :( Avvisar ni alla andra vägar ivf,adoption osv?

Då har du kanske lite bebissparande att lägga på lägenheten och sedan på bröst? :)
  • Rymdmoln

Jag sparade ihop till min bröstoperation, det gick ganska snabbt för jag extrajobbade extremt mycket. Sen har jag gjort en till operation men den betalade min dåvarande pojkvän...

• linneaa95

Orkar inte tänka på barn. Jobbigt som det är, får bli utredning sen isåfall. Nu orkar jag inte tänka på det.

Har redan bostadsrätt så den biten är löst :)

• linneaa95
    Rymdmoln skrev 2016-10-21 19:02:12 följande:

Jag sparade ihop till min bröstoperation, det gick ganska snabbt för jag extrajobbade extremt mycket. Sen har jag gjort en till operation men den betalade min dåvarande pojkvän...

Måste hitta ett sätt att bli snål av mig, jag som jämnt har dålig vanor. Hur mycket la du undan? Och vad hade du för inkomst? (Behöver ej svara om de är för personligt) nyfiken! :)
  • Froken Lokens
    linneaa95 skrev 2016-10-23 12:40:40 följande:

Orkar inte tänka på barn. Jobbigt som det är, får bli utredning sen isåfall. Nu orkar jag inte tänka på det.

Har redan bostadsrätt så den biten är löst :)

Köp loss din bostadsrätt från din mamma först och sedan sparar du till nya bröst.
Svar på tråden Hur betalad ni bröstoperation?