• Fröken W

Högljudda pruttar

Hej!

Alltså jag har en ganska onödig fundering...spelar absolut ingen roll men är ändå nyfiken.

Min treveckors bebis pruttar verkligen högt, flera gånger om dagen. Har aldrig hört en bebis prutta så förut (inte för att jag har umgåtts med jättemånga bebisar men ändå). Även om man står 5-10 meter ifrån så hörs pruttarna tydligt.

Är det här något era bebisar också gör/har gjort eller är det bara jag som har en liten pruttbebis? :P

• Svar på tråden Högljudda pruttar
  • syntharen

Min son som är lite över 3 veckor pruttar också ordentligt! Och har gjort sedan han föddes. Det är så att man vaknar på natten av det... Min äldsta son pruttade också men inte så här om jag minns rätt men han åt mest ersättning sedan start. Nu helammar jag, det kanske spelar in. Jag är rätt gasig själv också...

• Nyfikna72

Alla människor pruttar..........vissa ljudligt och vissa inte. Vuxna civiliserade människor kan smyga iväg dem men det är nog fånigt att ha det kravet på barn

• Fröken W
    cameleon skrev 2016-10-21 13:50:58 följande:

Min är likadan :) Hon är snart 2 ½ månad.

Hehe ok :)
  • Fröken W
    syntharen skrev 2016-10-21 14:09:14 följande:

Min son som är lite över 3 veckor pruttar också ordentligt! Och har gjort sedan han föddes. Det är så att man vaknar på natten av det... Min äldsta son pruttade också men inte så här om jag minns rätt men han åt mest ersättning sedan start. Nu helammar jag, det kanske spelar in. Jag är rätt gasig själv också...

Ok. Då är det alltså inte ovanligt :)
  • Fröken W
    Nyfikna72 skrev 2016-10-21 14:14:27 följande:

Alla människor pruttar..........vissa ljudligt och vissa inte. Vuxna civiliserade människor kan smyga iväg dem men det är nog fånigt att ha det kravet på barn

Absolut gör vi det. Jag kräver absolut inte att min dotter ska bli mer diskret när hon lättar på trycket. Var som sagt bara nyfiken på att veta om det var lika för andra då jag själv inte hört bebisar prutta så ljudligt tidigare.
  • Nyfikna72

Absolut, var bara lite ironisk i det faktum att alla är olika och så även hur man pruttar. Inte så mycket man kan göra åt alltså.

• Anonym (B)
    Nyfikna72 skrev 2016-10-22 11:09:08 följande:

Absolut, var bara lite ironisk i det faktum att alla är olika och så även hur man pruttar. Inte så mycket man kan göra åt alltså.

Ts har ju inte skrivit att hon vill göra något åt det heller. Är det förbjudet att undra saker utan att få fjantiga kommentsrrr eller?
  • Anonym (Tröttsamt)
    Nyfikna72 skrev 2016-10-21 14:14:27 följande:

Alltså herregud. Vad är det med folk att inte läsa TS och moralpredika för moralpredikandets skull? Blir så trött på såna här kommentarer. Och så ska stackars TS behöva förvara sig, när det är helt jävla solklart vad som menas. GUD!! >.
  • Anonym (B)
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2016-10-26 14:52:16 följande:

Alltså herregud. Vad är det med folk att inte läsa TS och moralpredika för moralpredikandets skull? Blir så trött på såna här kommentarer. Och så ska stackars TS behöva förvara sig, när det är helt jävla solklart vad som menas. GUD!! >.

Det brukar vara svagbegåvade människor som skriver såna kommentarer.
  • Anonym (P)

Alla mina har låtit som fullvuxna karlar som bebisar. Så där så man tänker lite på skoj att "nu gick nog rumpan sönder..."

• Fröken W
    Anonym (P) skrev 2016-10-26 15:18:41 följande:

Alla mina har låtit som fullvuxna karlar som bebisar. Så där så man tänker lite på skoj att "nu gick nog rumpan sönder..."

Haha, oj då. Då kanske min bebis ligger i lä där för riktigt såå högt låter det inte :P
  • Anonym (P)
    Fröken W skrev 2016-10-26 15:38:38 följande:

Haha, oj då. Då kanske min bebis ligger i lä där för riktigt såå högt låter det inte :P

Jag är säker på att du inte behöver vara orolig.
Svar på tråden Högljudda pruttar