Öppna grannens post - anmäld, vad händer?
Fick nyss höra att min granne anmält mig för att ha öppnat hens post, är det någon som vet vad som kommer hända nu?
Fick nyss höra att min granne anmält mig för att ha öppnat hens post, är det någon som vet vad som kommer hända nu?
Fast skulle det dimpa ned ett brev i från fogden i min låda skulle jag få hjärtsnörp och fort som f-n öppna det och se vad det är frågan om.
Nu för tiden finns det så många som kapar andras identiteter och vittjar brevlådor så det är nog mer än en person som fått brev i från fogden som inte är deras skuld fast det står deras namn på brevet.
Telefonsäljare är hemska och man läser även där om bolag som klipper och klistrar i samtalen och vips påstår de att man tackat ja till något fast man inte ens sagt det och så hamnar folk hos inkasso/fogden för att de inte betalar saker de inte beställt/tackat ja till.
Jag har aldrig fått brev från inkasso eller fogden och har stenkoll på de få fakturor jag får. Även som företagare är jag noggrann och får spatt när jag får påminnelser som oftast beror på att jag inte ens fått fakturan...
Har aldrig missat en enda inbetalning av moms eller skatt/sociala avgifter för personalen, men ändå blir jag nervös varje gång ett brev från skattemyndigheten finns i brevlådan och öppnar det direkt.
Alltså är inte TS ensam om att bli nervös och öppna post som hamnat i lådan utan att först lusläsa vem det är adresserat till!
Kan ju inte vara ts fel att posten slarvar!
Kan också tillägga att det har hänt att de lämnat mina paket hos grannen när jag inte varit hemma. Jag har absolut noll koll på vem som bor i byggnaden så jag blev väldigt paff när en tjej jag aldrig sett förut ringde på och sa att hon fått ta emot ett paket till mig för att brevbäraren "inte orkade ta tillbaka det". Tänk om grannen istället behållit varorna jag betalat flera tusenlappar för, medicinen jag verkligen behöver eller sexleksakerna jag inte vill att nån annan ska se.
Alltså hur svårt kan det vara för folk i gemen att läsa på breven som man får i brevlådan för att kolla ordentligt att det är verkligen till en själv?
Brevbärare är människor och kan göra FEL när de gör den absolut sista sorteringen av posten då det är brevbärarna själva som sortera upp posten till sin runda.
Jag fattar inte varför du öppnade TVÅ brev?
Öppnar man det första och ser att det är fel bör man väl LÄSA kuvertet på nästa brev?!
Tror du var nyfiken ts!
Jag fattar inte varför du öppnade TVÅ brev?
Öppnar man det första och ser att det är fel bör man väl LÄSA kuvertet på nästa brev?!
Tror du var nyfiken ts!
Fast skulle det dimpa ned ett brev i från fogden i min låda skulle jag få hjärtsnörp och fort som f-n öppna det och se vad det är frågan om.
Nu för tiden finns det så många som kapar andras identiteter och vittjar brevlådor så det är nog mer än en person som fått brev i från fogden som inte är deras skuld fast det står deras namn på brevet.
Telefonsäljare är hemska och man läser även där om bolag som klipper och klistrar i samtalen och vips påstår de att man tackat ja till något fast man inte ens sagt det och så hamnar folk hos inkasso/fogden för att de inte betalar saker de inte beställt/tackat ja till.
Jag har aldrig fått brev från inkasso eller fogden och har stenkoll på de få fakturor jag får. Även som företagare är jag noggrann och får spatt när jag får påminnelser som oftast beror på att jag inte ens fått fakturan...
Har aldrig missat en enda inbetalning av moms eller skatt/sociala avgifter för personalen, men ändå blir jag nervös varje gång ett brev från skattemyndigheten finns i brevlådan och öppnar det direkt.
Alltså är inte TS ensam om att bli nervös och öppna post som hamnat i lådan utan att först lusläsa vem det är adresserat till!
Kan ju inte vara ts fel att posten slarvar!
Fast hur ska grannen bevisa för polisen att det är du som öppnat brevet? Givet att han inte spelade in ert samtal med ett regelrätt erkännande så känns det som ett fall som är dömt att läggas ner (även om det hade varit ett allvarligt brott).
I fortsättningen är det bara att skicka felaktig post från vederbörande person rakt ner i dokumentförstöraren :)