Sist på dagis
Hej forumet!
Nu måste jag skriva av mig. Våra två barn går på en kommunal förskola med nästan hundra barn på sju avdelningar som är öppna kvart över sju till kvar över fyra. Övrig tid är alla barn på samma avdelning. Vi har begärt och fått tid till fem, men det blir lite extra stök för barnen att byta avdelning varje dag.
När jag hämtar kvart i fem så är det förutom mina barn bara ett eller två barn till kvar. Idag hämtade jag halv fem och när vi gick var en pedagog och ett enda barn kvar. Självklart släcker de ner hela förskolan utom rummet där de sitter, så att det blir övertydligt: Vi stänger nu!
Det är tokjobbigt att veta att jag måste rusa iväg mitt möten på jobbet, eller så sitter barnen kvar ensamma och undrar var pappa är. Jag har provat att jobba 75% men det hjälper inte eftersom resten av universum inte ändrar sitt schema efter mina arbetstider och att saxa tider fungerar inte, av olika orsaker.
Är det någon som känner igen sig i detta? Är alla förskolor såhär? Hur får folk livet att gå ihop?