• Anonym (Trött)

Min sambo vill att jag ska ha sexiga kläder på mig VARJE gång vi har sex. Pallar inte..

Jag och min sambo har ett bra sexliv, även om det blivit mindre med åren och särskillt efter barn (har fått två barn tätt, dom är nu 1,5 år och 5 mån), så gör vi våra bästa för att ändå försöka få till det 1-2 ggr i veckan när barnen sover och vi känner oss pigga/sugna!

Men till problemet, min sambo gillar sexiga kläder (främst äkta latex) och leksaker, jag gillar verkligen också det och gillar att känna mig sexig! MEN han vill att jag sätter på mig något VARJE gång vi har sex. Varje gång innan vi har sex så frågar han om jag inte kan gå och hämta något och ibland vill jag bara ha sex UTAN att behöva korva in mig i någon tajt latexklänning.. säger jag att jag inte orkar/vill/pallar så ser han ledsen ut och ofta sätter jag på mig fast jag inte ens ville från första början. Ofta säger jag även att "kan vi inte bara ha sex utan något extra" och då säger han något i stil med "men det är väl inte så jobbigt" så börjar vi bråka och båda tappar lusten helt. Jag är verkligen SÅ TRÖTT (jag tar alla nätter med barnen då vi kommit överens om detta då jag har lätt att somna om och han ej kan det) och anstränger mig verkligen för att bara orka ha sex, dont get me wrong, jag blir alltså kåt och vill ha sex, men vägen dit är redan jobbig då slappa i sängen lockar egentligen mer efter en dag med två små barn och allt vad det innebär.

Problemet är inte att han inte tänder på mig utan detta, för det vet jag att han gör då han säger det hela tiden och visar det tydligt, han vill bara ha det extra härligt för ögonen helt enkelt.

Om han är extra snäll en dag och hjälper till extra mycket hemma (dvs tar huvudansvaret för barn och hem) så VET jag att han förväntar sig att jag ska sätta på mig sexiga kläder senare på kvällen. Detta gör mig tokig då det alltid finns en baktanke med att vara snäll och hjälpa till.

Han vill att jag spontant ska ta på mig detta men jag får aldrig en chans då han ALLTID nämner det innan jag ens hinner tänka tanken.

Jag vet inte hur vi ska göra då han inte fattar det jobbiga och jag inte vill ställa upp VARJE gång. Det är ändå jag som måste kränga på mig tajta latexkläder, skor osv..

Vi har försökt att prata om detta men leder bara till bråk varje gång.

Är det jag som är knäpp och BORDE ställa upp på detta (då jag också ibland tänker - men VAD är set som jag tycker är jobbigt egentligen!?)?och gör det till ett större problem än vad det är?? Eller borde han chilla och vara nöjd när han får det (då JAG vill)?

• Svar på tråden Min sambo vill att jag ska ha sexiga kläder på mig VARJE gång vi har sex. Pallar inte..
  • Anonym (Du bestämmer)

DU bestämmer vad du ska ha på dig och när! Säg åt honom att du tröttnat och slängt kläderna så du slipper tjatet. Så kan du ta fram dem igen om DU känner för det. Då kanske han uppskattar det mer också istället för att ta det för givet. Du kan även tala om hur avtändande det är när han tjatar och kanske avstå sex helt varje gång det tjatas. Helt obegripligt att man ens kan vilja ha sex som man tjatat sig till

• Anonym (No)

Sätt ner foten! Förklara att du är helt slut och att ni behöver andra rutiner just nu. Säg att du ärligt talat INTE orkar göra ngt extra just nu. Att du snarare blir avtänd av hans tjat.

• Kevel1038

Nej, säg till honom att du inte har lust och om han nämner det igen så blir det inget sex överhuvudtaget. Du tar på dig det när du känner för det, inte när han tjatar

• Mallemamma

Ta upp det när ni inte ska ha sex.. Säg som det är men utan att göra en konflikt av det, att det är så mycket annat just nu som kräver så mycket av dig. Du vet ju att han vill att du ska klä upp dig, säg till honom att sluta be om det så kan du istället spontant använda kläderna de gånger du känner att du orkar. Tror han förstår om han får höra det utanför sovrummet, klart det blir antiklimax om ni bråkar om det under själva förspelet..

• Anonym (Man)

Det verkar som att din kille har en riktig latex fetisch. Till skillnad från en vanlig kink så verkar det nästintill vara en förutsättning för att han ska genomföra sexet skulle jag gissa.

Jag förstår dig fullständigt. Det låter skitjobbigt. Själv så tycker jag att sex brukar bli helt värdelöst varenda gång nån form av tjat/gnäll/ställa upp blir inblandat, hon ska ju ha LUST! Du borde aldrig ställa upp om du inte du har lust!

Försök att backa tillbaka lite, till ett sex utan kläder ett tag. Vill han inte, så vik dig inte för hans tjat. Låt han gå utan sex ett litet tag, och se om han kan släppa latexen. Ni kanske kan ta fram dem då o då, vid speciella tillfällen när DU känner för det.

Trist att han har baktankar när han hjälper till hemma! Jag menar han bor ju där också Der är väl lika mycket hans ansvar som ditt att ta hand om hem o barn?

• Anonym (Inse)

Han tänder inte på dig, han tänder på någon vem fan som helst som klär sig i latex o annat och skulle knulla vad som helst som var klädd i det. Är det så du vill leva? Jag tänder på min tjej när hon kliver upp på morgonen och gäspar när hon ger över vårt minsta barn till mig innan hon går på toa. Då vill jag bara att den lilla ska äta sin vällling fort och somna om för då kan jag inte komma snabbt nog till tjejen! Kan bli kåt på henne när som helst hur hon än ser ut. Enda som kan störa är när vi är griniga på grund av sömnbrist, men då pratar vi och sen är sexet ännu bättre.
    Din kille ser inte dig utan bara den fetischism han tänder på.  

• Anonym (Trött)

Grejen är ju också att jag ofta säger: ikväll kan vi ha lite extra (kläder, leksaker osv), sen när kvällen kommer så är jag ändå för trött och erbjuder tex bara en avsugning eller ett "vanligt" ligg för att jag vill göra honom glad och även för att det är det jag känner att jag pallar med (och VILL, vill inte bli misstolkad som att jag gör detta mot min vilja på något sätt, handlar ej om vilja utan trötthet) Men då märker jag så tydligt att han blir så besviken. Och då är det ju mitt fel då jag gett honom förhoppningar tidigare på kvällen.

Då säger han ofta "kanske imorgon då?" Och då säger jag ja och går och lägger mig och så är det samma visa nästa kväll igen..

När jag sätter på mig dessa plagg så vill jag gärna ha hela paketet så jag KÄNNER mig sexig, dvs smink, nyduschad och rakad (detta alltså för min skull och självkänsla) och det tar tid. Medans han nöjer sig med bara kläderna, behöver ej ha smink eller vara rakad osv, men då känner jag mig inte särskillt attraktiv och skippar hellre. Jag överraskar hellre med hela paketet när JAG vill, men som sagt hinner han nämna det innan jag ens får chansen att överraska honom.

Nu har vi tjafsat igen om detta och hans lösning är "vi lägger ner helt och jag ska aldrig nämna det igen". Tjurigt och barnsligt. Jag föreslog att vi släpper kläderna några dagar och SER vad som händer, dvs låta mig överraska när JAG vill. Men nu känner jag att han kan fan vara utan om det ska vara så jäkla tjurigt hela tiden.

• Anonym (Trött)

Sen vill jag tillägga att jag VET att han tänder på mig utan kläderna. Han får ofta stånd när han bara står och kramar mig. Det är senaste veckorna detta har eskalerat då han köpte hem massor han ville pröva. Vi har varit tillsammans i 7 år och har under denna tiden såklart haft majoriteten av sexet som vanligt, dvs utan kläder.

Jag både vet och tvekar inte en sekund på att han tänder på mig. Det är inte där skon klämmer, utan att han vill ha det extra härligt för sig själv varje gång.

• Carambolan

Finns det inte någonting du skulle vilja ha som det där "extra" från honom? Jag tänker att om han har lite mer energi än du just nu till att tråna och längta, så kanske ni kan vända det till något konstruktivt. Låt honom vara den som planerar och hittar på överraskningar för dig.

• Anonym (r)

jag har också gärna sexiga grejer på mig men min sambo säger aldrig nåt utan det sker när jag väljer det. Han säger att jag är lika sexig utan och vi har lika bra sex utan också. 

jag tolkar det du skriver som att din kille (ännu mer än min) gillar när du har på dig grejer och det är ju trevligt men det måste kännas bra för dig också. Det blir ju som ett krav när han säger så varje gång ni ska ha sex. 
    Det förtar lusten lite, tänker jag. 

men att han bara tänker på sin egen njutning kanske inte stämmer? Han är väl van att ni gör så här, det är du som ändrat i hur du tänker om detta. Bra att ni försökt prata om det och ni behöver nog prata om det fler gånger för att hitta en medelväg i detta. 

Tycker hans reaktion var lite fånig men det handlar kanske lite om ett sårat ego och också att han trodde du var nöjd. 

Svar på tråden Min sambo vill att jag ska ha sexiga kläder på mig VARJE gång vi har sex. Pallar inte..