• Anonym (Trött)

Min sambo vill att jag ska ha sexiga kläder på mig VARJE gång vi har sex. Pallar inte..

Jag och min sambo har ett bra sexliv, även om det blivit mindre med åren och särskillt efter barn (har fått två barn tätt, dom är nu 1,5 år och 5 mån), så gör vi våra bästa för att ändå försöka få till det 1-2 ggr i veckan när barnen sover och vi känner oss pigga/sugna!

Men till problemet, min sambo gillar sexiga kläder (främst äkta latex) och leksaker, jag gillar verkligen också det och gillar att känna mig sexig! MEN han vill att jag sätter på mig något VARJE gång vi har sex. Varje gång innan vi har sex så frågar han om jag inte kan gå och hämta något och ibland vill jag bara ha sex UTAN att behöva korva in mig i någon tajt latexklänning.. säger jag att jag inte orkar/vill/pallar så ser han ledsen ut och ofta sätter jag på mig fast jag inte ens ville från första början. Ofta säger jag även att "kan vi inte bara ha sex utan något extra" och då säger han något i stil med "men det är väl inte så jobbigt" så börjar vi bråka och båda tappar lusten helt. Jag är verkligen SÅ TRÖTT (jag tar alla nätter med barnen då vi kommit överens om detta då jag har lätt att somna om och han ej kan det) och anstränger mig verkligen för att bara orka ha sex, dont get me wrong, jag blir alltså kåt och vill ha sex, men vägen dit är redan jobbig då slappa i sängen lockar egentligen mer efter en dag med två små barn och allt vad det innebär.

Problemet är inte att han inte tänder på mig utan detta, för det vet jag att han gör då han säger det hela tiden och visar det tydligt, han vill bara ha det extra härligt för ögonen helt enkelt.

Om han är extra snäll en dag och hjälper till extra mycket hemma (dvs tar huvudansvaret för barn och hem) så VET jag att han förväntar sig att jag ska sätta på mig sexiga kläder senare på kvällen. Detta gör mig tokig då det alltid finns en baktanke med att vara snäll och hjälpa till.

Han vill att jag spontant ska ta på mig detta men jag får aldrig en chans då han ALLTID nämner det innan jag ens hinner tänka tanken.

Jag vet inte hur vi ska göra då han inte fattar det jobbiga och jag inte vill ställa upp VARJE gång. Det är ändå jag som måste kränga på mig tajta latexkläder, skor osv..

Vi har försökt att prata om detta men leder bara till bråk varje gång.

Är det jag som är knäpp och BORDE ställa upp på detta (då jag också ibland tänker - men VAD är set som jag tycker är jobbigt egentligen!?)?och gör det till ett större problem än vad det är?? Eller borde han chilla och vara nöjd när han får det (då JAG vill)?

• Svar på tråden Min sambo vill att jag ska ha sexiga kläder på mig VARJE gång vi har sex. Pallar inte..
  • Anonym (Trött)
    Anonym (r) skrev 2016-10-22 08:30:49 följande:

jag har också gärna sexiga grejer på mig men min sambo säger aldrig nåt utan det sker när jag väljer det. Han säger att jag är lika sexig utan och vi har lika bra sex utan också. 

jag tolkar det du skriver som att din kille (ännu mer än min) gillar när du har på dig grejer och det är ju trevligt men det måste kännas bra för dig också. Det blir ju som ett krav när han säger så varje gång ni ska ha sex. 

Det förtar lusten lite, tänker jag. 

men att han bara tänker på sin egen njutning kanske inte stämmer? Han är väl van att ni gör så här, det är du som ändrat i hur du tänker om detta. Bra att ni försökt prata om det och ni behöver nog prata om det fler gånger för att hitta en medelväg i detta. 

Tycker hans reaktion var lite fånig men det handlar kanske lite om ett sårat ego och också att han trodde du var nöjd. 

Nej han är absolut inte egoistisk på något sätt, vi har jättebra sex och han bryr sig verkligen om att jag ska ha det så skönt som möjligt.

Jag försöker verkligen komprimissa så det ska kännas bra för båda men han är så himla jobbig att diskutera med. Som att prata med en 5 åring.

"Jag gör saker jag inte tycker är så kul för din skull också, då borde du kunna göra detta för min skull" med detta syftar han tex på att han kör mig till olika ställen då jag ej har körkort osv. Men det blir liksom bara en disskution om vem som gör mest för den andra..

Efter han sagt att vi skulle släppa det helt igår så sa han även "men då kan du inte räkna med att jag ska köra runt dig hit och dit om du inte kan göra detta för min skull". Helt sjukt tycker jag. Eller?

Jag VILL ju ha på mig kläderna men när JAG vill, jag tycker det är mycket trevligare när jag får göra mig sexig och överraska honom, jag vet att han skulle tycka det var så mycket trevligare än att behöva tjata till sig det, om han bara låter mig göra det i egen takt så kommer det ju ske!
  • Lena

Det låter som han slipper allt för billigt undan och tar inte ansvar för er relation, familj och hushåll.

En av nätterna på helgen bör han kunna ta. Du har rätt till lika mycket fritid som honom. Säg ifrån på riktigt utan att bara skjuta det framför dig

Ni måste prata om hur saker ska se ut!

• Anonym (Du bestämmer)

Men allvarligt, menar han att han ska pressa dig till att göra sexuella saker som du inte känner för, annars tänker han inte hjälpa dig i vardagen?! Inser han inte hur sjukt det är?!

• Anonym (Trött)
    Anonym (Du bestämmer) skrev 2016-10-22 09:28:45 följande:

Men allvarligt, menar han att han ska pressa dig till att göra sexuella saker som du inte känner för, annars tänker han inte hjälpa dig i vardagen?! Inser han inte hur sjukt det är?!

Nej han förstår inte skillnaden på en vanlig tjänst och en sexuell tjänst. han tycker det är samma sak. Jag sa igår att det är samma sak som att jag skulle njuta så extremt mycket av att se honom bli tagen i tvåan med en strap on (OBS detta var alltså bara ett exempel, inget jag vill egentligen), och då endast villja ha sex om det ingick. Detta kunde han inte heller förstå.
  • Anonym (Osympatisk)

Och osympatisk. Möjligtvis fantasilös.

• Anonym (Tvi för honom)
    Anonym (Trött) skrev 2016-10-22 09:08:36 följande:
    Nej han är absolut inte egoistisk på något sätt, vi har jättebra sex och han bryr sig verkligen om att jag ska ha det så skönt som möjligt.

Jag försöker verkligen komprimissa så det ska kännas bra för båda men han är så himla jobbig att diskutera med. Som att prata med en 5 åring.

"Jag gör saker jag inte tycker är så kul för din skull också, då borde du kunna göra detta för min skull" med detta syftar han tex på att han kör mig till olika ställen då jag ej har körkort osv. Men det blir liksom bara en disskution om vem som gör mest för den andra..

Efter han sagt att vi skulle släppa det helt igår så sa han även "men då kan du inte räkna med att jag ska köra runt dig hit och dit om du inte kan göra detta för min skull". Helt sjukt tycker jag. Eller?

Jag VILL ju ha på mig kläderna men när JAG vill, jag tycker det är mycket trevligare när jag får göra mig sexig och överraska honom, jag vet att han skulle tycka det var så mycket trevligare än att behöva tjata till sig det, om han bara låter mig göra det i egen takt så kommer det ju ske!
    Låter som han använder maktmedel för att få som han vill, jag skulle känna mig illa till mods (att han inte tänker köra dig om du inte gör som han vill). Mycket obehagligt, o krävande. 

O det här med att han tjatar, näe! Usch, har rätt svårt att tänka mig att ert sex är så bra när han är så där. Men hoppas jag har fel.
  • Studentpappa

Låt honom ta alla nätter och sedan ska han ha latexkalsonger på kvällen under tiden han diskar så kanske han fattar hur trött man blir av att inte sova.

Jag fattar seriöst inte tjejer som övertalar sig själva att det är bäst om dom tar allt ansvar med barnen för (valfri värdelös anledning).

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Gung Ho
    Anonym (Trött) skrev 2016-10-21 22:26:09 följande:

Jag och min sambo har ett bra sexliv, även om det blivit mindre med åren och särskillt efter barn (har fått två barn tätt, dom är nu 1,5 år och 5 mån), så gör vi våra bästa för att ändå försöka få till det 1-2 ggr i veckan när barnen sover och vi känner oss pigga/sugna!

Men till problemet, min sambo gillar sexiga kläder (främst äkta latex) och leksaker, jag gillar verkligen också det och gillar att känna mig sexig! MEN han vill att jag sätter på mig något VARJE gång vi har sex. Varje gång innan vi har sex så frågar han om jag inte kan gå och hämta något och ibland vill jag bara ha sex UTAN att behöva korva in mig i någon tajt latexklänning.. säger jag att jag inte orkar/vill/pallar så ser han ledsen ut och ofta sätter jag på mig fast jag inte ens ville från första början. Ofta säger jag även att "kan vi inte bara ha sex utan något extra" och då säger han något i stil med "men det är väl inte så jobbigt" så börjar vi bråka och båda tappar lusten helt. Jag är verkligen SÅ TRÖTT (jag tar alla nätter med barnen då vi kommit överens om detta då jag har lätt att somna om och han ej kan det) och anstränger mig verkligen för att bara orka ha sex, dont get me wrong, jag blir alltså kåt och vill ha sex, men vägen dit är redan jobbig då slappa i sängen lockar egentligen mer efter en dag med två små barn och allt vad det innebär.

Problemet är inte att han inte tänder på mig utan detta, för det vet jag att han gör då han säger det hela tiden och visar det tydligt, han vill bara ha det extra härligt för ögonen helt enkelt.

Om han är extra snäll en dag och hjälper till extra mycket hemma (dvs tar huvudansvaret för barn och hem) så VET jag att han förväntar sig att jag ska sätta på mig sexiga kläder senare på kvällen. Detta gör mig tokig då det alltid finns en baktanke med att vara snäll och hjälpa till.

Han vill att jag spontant ska ta på mig detta men jag får aldrig en chans då han ALLTID nämner det innan jag ens hinner tänka tanken.

Jag vet inte hur vi ska göra då han inte fattar det jobbiga och jag inte vill ställa upp VARJE gång. Det är ändå jag som måste kränga på mig tajta latexkläder, skor osv..

Vi har försökt att prata om detta men leder bara till bråk varje gång.

Är det jag som är knäpp och BORDE ställa upp på detta (då jag också ibland tänker - men VAD är set som jag tycker är jobbigt egentligen!?)?och gör det till ett större problem än vad det är?? Eller borde han chilla och vara nöjd när han får det (då JAG vill)?

Min frus ex hade samma fetisch. Blev över tid bara tvång, inget roligt sexigt alls... Slutade inte bra alls!

Gör INGET du inte känner för. Kan en inte ha sex utan en fetisch och den andra vill ha 'vanlig' sex ibland så är man helt enkelt inte kompatibla..
  • Anonym (Osexigt)

Sex ska bygga på lust, inte ha något att göra med att ställa upp och göra tjänster. Det är oerhört avtändande att man kopplar det till att ställa upp i vardagen eller presenter/pengar. Det skulle få mig att känna mig prostituerad. Att jag ska betala med sex för att mannen ska vara snäll/ställa upp. Att han inte gör detta för att han älskar mig och helt osjälviskt vill göra mig glad, utan vill ha betalning. Det måste ju din man förstå? Eller är han sådär annars också? Att han inte kan ge bort saker eller ställa upp med tjänster utan att vänta sig något i gengäld?

Svar på tråden Min sambo vill att jag ska ha sexiga kläder på mig VARJE gång vi har sex. Pallar inte..