Inlägg från: Anonym (Moränan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Moränan)

Har jag verkligen skäl att göra abort?

Anonym (Bm) skrev 2016-10-23 09:35:09 följande:
    Först och främst vill jag bara skriva till anonym (moränen) att du kunde ha framfört din åsikt på ett betydligt bättre sätt än du gjorde. Det är trots allt känsliga rummet. Klarar man inte av att diskutera på ett moget sätt så kan man avstå att diskutera alls. Syftar nu på ditt första inlägg.

Till ts. Bara du kan avgöra vad som är rätt. Vet att det inte är lätt men tänk efter noga och gör inget förhastat. Tala med en kurator tillsammans med din partner. Ibland blir inte livet precis som man tänkt sig, men det kan bli otroligt bra ändå.

Om du ändå känner motstånd till att fortsätta denna graviditeten så är det självklart din fulla rätt att göra abort. Det är din kropp. Jag hoppas att allt blir bra i slutänden och att ni båda känner er tillfreds med ert beslut.
    Det kunde jag kanske gjort, men tanken var att ruska om lite i ts tankar. Det var därför jag valde att uttrycka mej lite burdust. Jag ville inte få ts att inte göra abort om hon nu kommit fram till att det är det hon vill göra, utan att få henne att tänka till om det mest handlade om ren bekvämlighet.  Det fanns några saker i ts som gjorde att jag trodde att den faktorn spelade in.  Det var därför jag inte körde den puttinuttiga varianten eller tinget däremellan.

Jag får väl be om ursäkt till ts om hon tog illa upp, men i svaret hon skrev senare får jag inte riktigt den uppfattningen.
  • Anonym (Moränan)
    TinaLovisa skrev 2016-10-23 10:57:08 följande:
    Tack för alla era svar! Känns särskilt bra att höra tankar från personer dom varit i liknande situation oavsett hur de har valt! Känner lite mindre skuld över att ens tänka tanken på abort. Har pratat med min man en del igår kväll också. Kändes lite lättare efter att ha luftat lite här.

Moränan: Man får gärna ta upp åsikter emot att fatta beslut om abort eftersom jag nu ställde frågan. Men jag tycker egentligen också att det var att ta i att säga att man "kräks på" någon som fattar ett visst beslut. Men jag orkade inte ta den debatten. Men visst kan det vara nyttigt att fråga sig om det "bara" handlar om bekvämlighet. Som BM skriver så kan det bli bra även om det inte blir som man har tänkt sig.

Innan trodde jag nog själv aldrig att jag ens skulle överväga ett sånt beslut i denna situation. Att det inte är läge än. Hade nog också tänkt att det är någon slags bekvämlighet. Men när jag tänker på hur vi alla har mått under en längre tid så tycker jag faktiskt inte riktigt att det är så...
    Jo du har rätt i att det var lite hårda ord jag använde i mitt första svar till dej. Jag bad i ett tidigare inlägg om ursäkt och hoppas du godtar den. Tanken var inte att på något sätt få dej att må dåligt av det utan mer som en liten spark (av uppvaknande sorten) som fick det att tänka till om skälet att det inte passade av bekvämlighet var det som vägde tyngst. Även om det är det så har du naturligtvis rätt att göra abort om du vill.

Anledningen till att jag skrev som jag gjorde i min sista mening är att jag själv har väninnor som gjort abort efter ONS där dom varit fullt medvetna om att dom inte har skydd, men chansat för att man kan ju alltid göra abort om det skulle bli något och sen gjort det. Det var  inte menat mot dej personligen  utan mer allmänt och hörde egentligen inte alls till din frågeställning,   så förlåt igen  för det.
Svar på tråden Har jag verkligen skäl att göra abort?