• Anonym (....)

Ni som inte bryr er, hur sjutton bär ni er åt?

Jag är/var som du. Min syster är likadan, vet inte vad det beror på. Vet bara att jag med åren har börjat släppa lite grann på det, nu är jag 30 år. Vet inte riktigt varför men har väl börjat inse att det inte är hela världen om någon tycker att jag gör fel. Dock har jag fortfarande svårt att någon ger mig kritik rakt av.
    Jag har en vän sedan skoltiden som har en ganska elak sida som hon ofta tar fram när det inte går så bra för henne. Hon kan säga de mest elaka saker till allt och alla och ofta till mig. Förr tog jag jätte illa vid mig och blev ledsen och försökte göra mitt bästa för att ändra på mig så att hon skulle godkänna mig.
    Vi är fortfarande vänner, har följt varandra i livet så länge så känner att jag inte vill bryta. Men jag lägger inte lika stor vikt vid det hon säger nu. Skulle jag förlora henne som vän så får det bli så, men allt är inte på hennes villkor nu. En annan som inte är som jag skulle nog sagt upp vänskapen med henne för länge sedan, men det skulle bli för mkt för mig helt enkelt..

Svar på tråden Ni som inte bryr er, hur sjutton bär ni er åt?