Inlägg från: Anonym (Förbannad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förbannad)

Min 40-årige sambo sa att han rökt marijuana!

Ikväll sa min sambo glatt att han rökte marijuana med sin kompis för två veckor sedan! Jag blev bestört, droger är oacceptabelt i mitt hus. Kompisen har skilt sig och är ledsen och införskaffar tydligen marijuana. Jag frågade min sambo varför han gjorde det och om han gör det ofta varpå han svarade att han rökt två gånger på tio år. Vi varken röker eller snusar: Vi tar max ett glas vin ibland. 

Hur kan man som 40-åring göra så här?! Han tyckte jag var löjlig som blev arg. 
    Jag kan inte släppa det! 

Vi pratar om att skaffa barn. Jag kan inte ha en man som kanske röker marijuana ibland! Även om det är 2 ggr på tio år. 

Överdriver jag eller bör jag göra slut? 

• Svar på tråden Min 40-årige sambo sa att han rökt marijuana!
  • Anonym (Förbannad)
    Dr Nail skrev 2016-10-23 03:18:06 följande:

Du överdriver; och det rätt massivt.

För mig är marijuana knark.
  • Anonym (Förbannad)
    Dr Nail skrev 2016-10-23 03:20:45 följande:
    Vad är inte knark nuförtiden? Om vi vänder på frågan.
    När något  påverkar beteendet tycker jag det är obehagligt. Det finns väl en anlednign till att det är förbjudet? 
  • Anonym (Förbannad)

Förstår att många reagerar. Det som oroar mig är att det är min sambos nya vän som tydligten bjudit honom på detta. Detta kanske därför inte alls kommer vara en engångsföreteelse. Han har börjat umgås med den här kompisen som nyss skilt sig och mår dåligt och tydligen röker detta. Så nej, jag tycker inte att det är en bagatell. För jag vet inte om det bara blir den här gången. Och eftersom han nu vet vilken motståndare jag är så kanske han kommer mörka för mig om han gör om det. 

Vi dricker vin ja. Men väldigt sällan och jag är faktiskt ganska emot alkohol också för den delen. Skulle aldrig kunna vara tillsamans med någon som drack sig full varje helg osv. 

Svar på tråden Min 40-årige sambo sa att han rökt marijuana!