Inlägg från: Anonym (iii) |Visa alla inlägg
  • Anonym (iii)

Min 40-årige sambo sa att han rökt marijuana!

PurpleHeart skrev 2016-10-24 11:37:02 följande:

Tack! Äntligen ett vettigt inlägg!

Det här är det enda du behöver ta till dig ts.

Haha, så tänker radikala muslimer också. Lyssna inte på majoriteten av folket att kvinnan ska ha lika rättigheter. Bara en kommentar av 30 stämmer in på mina åsikter ska jag bara lyssna på den.
  • Anonym (iii)

Sverige har den hårdast drogpolitiken i EU och har högsta siffran av döttfall och missbruk. Medan Portugal som har legaliserat alla droger har den lägsta siffan av dödsfall och missbruk i EU. Bara en tanke.

• Anonym (iii)
    PurpleHeart skrev 2016-10-24 12:08:14 följande:

Jo för det var ju en vettig jämförelse... Självklart samlas drogliberaler i en tråd som handlar om droger. Om det hade varit en tråd där majoriteten hade varit radikala muslimer, hade det varit vettigt att lyssna på dom också? Knappast va...

Fast läste du mitt inlägg under? Hårdare drogpolitik gör att fler människor dör, så som i Sverige. Tycker vi kan legalisera allt så persons som går in i missbruk får hjälp istället för fängelse. Samt blir vi av med maffiabossarna.
  • Anonym (iii)
    Höger skrev 2016-10-24 12:38:48 följande:

Ditt tänk är helt rätt men din reaktion är lite överdriven. Det är väl bara att förklara situationen. Att det är viktigt attt hålla sig borta från droger, i synnerhet som förälder.Ha ha...

Tror du på det själv?

Ja det gör jag. När man inte hamnar i fängelset utan får vård istället kommer personer med missbruk att söka hjälp. Ingen söker hjälp om man hamnar i fängelse, då är så kvar i missbruket och dör. Ganska enkel ekvation.

Sedan om det blir lagligt kommer knarkbaronerna att falla, de kan du aldrig säga emot. Finns det inga kunder dör marknaden. Vilken vuxen människa skulle köpa HB av närmsta lastcilschaför i en gränd istället för en flaska vin på systemet.

I Holland är det väldigt sällan någon köper det gröna på gatan, man går till en coffeshop.

I Califonien har dom stängt ner 9 fängelsen sedan legaliseringen och blev ett av landets rikaste delstat via skatterintäckter.

Så ja, jag tror stenhårt på att man har en egen fri vilja att välja vad man vill göra med sin kropp men få hjälp när man inte kan hantera det.
  • Anonym (iii)
    klyban skrev 2016-10-24 13:02:02 följande:

Kalifornien de har inte legaliserat än, men de ska rösta om detta 8 Nov eller vilken dag det nu är de röstar.

Dock avkriminaliserat innehav upp till 28g, och dessa kan jag tänka mig tömt en del fängelser.

Då den vanligaste kunden för fängelset var/är i vad man kallar i USA = "None violent crime" = brott utan offer.

Jag ska kolla vad jag läste detta :) Mitt minne verkar lite si och så med detaljer :)
  • Anonym (iii)
    PurpleHeart skrev 2016-10-24 14:02:11 följande:

Nu var det inte en diskussion kring drogpolitik jag eftersökte... Ja det stämmer, men det finns andra sätt att tackla det på än att legalisera droger. Mer än så tänker jag inte diskutera i denna tråden av respekt för trådens ämne.

Hur???

Det verkar inte funka att ha det olagligt. Folk vill berusa sig med olika preparat, just nu är det nikotin och alkohol som folk vänder sig mest till. Ska vi dra åt drogpolitiken lite till ska vi förbjuda både cigg och alkohol.
  • Anonym (iii)
    Anonym (förstår dig.) skrev 2016-10-24 22:51:46 följande:

Hej

Jag skriver anonymt och tänker inte läsa igenom tidigare argument om att det är ofarligt och jämförelser med alkohol och sånt trams. 

Har själv råkat ut för samma sak och kände exakt som du. Jag är dock man och det var min dåvarande flickvän som varit på midsommarfirande med kompisgänget. Jag gjorde allt för att förlåta henne och försökte hela vårt förhållande stöta ifrån tanken om att hon gjort så. Men det var där hela tiden. Kändes nästan i samma kategori som om hon varit otrogen eller något annat som inte hör hemma i ett vuxet förhållande och ett vuxet liv. 

Nej, jag skulle aldrig skaffa barn med en som inte har sådana gränser som vuxen. En sak är om man gör sånt en gång under sin tonår.. men där går gränsen. 

Jag kände mig så förbannad och besviken. Kunde inte fatta att man gör sånt. Vi som båda är i vårdyrket och vet hur illa det är osv.... 

Jag har inga tips till dig. Men jag fattar hur besviken du är!!!

Dricker du alkohol?
  • Anonym (iii)
    Anonym (förstår dig.) skrev 2016-10-24 22:51:46 följande:

Hej

Jag skriver anonymt och tänker inte läsa igenom tidigare argument om att det är ofarligt och jämförelser med alkohol och sånt trams. 

Har själv råkat ut för samma sak och kände exakt som du. Jag är dock man och det var min dåvarande flickvän som varit på midsommarfirande med kompisgänget. Jag gjorde allt för att förlåta henne och försökte hela vårt förhållande stöta ifrån tanken om att hon gjort så. Men det var där hela tiden. Kändes nästan i samma kategori som om hon varit otrogen eller något annat som inte hör hemma i ett vuxet förhållande och ett vuxet liv. 

Nej, jag skulle aldrig skaffa barn med en som inte har sådana gränser som vuxen. En sak är om man gör sånt en gång under sin tonår.. men där går gränsen. 

Jag kände mig så förbannad och besviken. Kunde inte fatta att man gör sånt. Vi som båda är i vårdyrket och vet hur illa det är osv.... 

Jag har inga tips till dig. Men jag fattar hur besviken du är!!!

Dricker du alkohol?
  • Anonym (iii)
    Xenia skrev 2016-10-25 00:52:17 följande:

Jag skulle också bli chockad. All jämförelse med cigarettrökning och alkoholdrickande är ovidkommande. Cannabis är en olaglig drog.

Funderar man på att skaffa barn, så borde fundera på om man är ett lämpligt föredöme för barn också. Allt olagligt borde gå bort då.

F ö borde man också vare ett föredöme när det gäller livsstil. Då går även överdrivet bruk av alkohol och allt bruk av nikotin bort också.

Så jag tycker TS borde prata med sin sambo. Hur vill han bli som förälder, vilken slags livsstil vill han ha?

Det var olagligt att vara homosexuell i Sverige för inte alls länge sedan. Bara för det är olagligt behöver det inte vara fel. Och jo, de är visst relevant att jämföra detta det alkohol. Väldigt bra faktiskt. Många dör varje år av alkoholsförgiftning, men inte ett ljud om dessa offer för alkohol är normaliserad. Ingen har dött av en överdos av maja. Det är helt fysiskt omöjligt att göra det, personer somnar innan dom kan röka mer. Dock dör folk om man kombinerar t ex alkolhol eller andra droger med maja. Men det är inte majans fel.

Man kan också vara överkänslig mot maja, lika väl som man kan vara överkänslig mot alkolhol. Bägge kan skapa psykos. Men en psykos av alkohol reagerar folk inte på då alkoholen är normaliserad medan med majan blir det hysteriskt.

Personer som är berusade med maja tenderar nästan aldrig till att bli aggrisiva medan stor andel som är berusade med alkohol bli aggressiva. Detta med aggrisiva alkoholspåverkade personer på gatan ser jag som ett större problem än folk som sitter i parker eller hemma och röker, äter, umgås eller ser filmer. Amsterdam har inte i närheten av samma problem med majaberusande personer på gatan som Sverige har med fyllon.

Ville bara lägga perspektiv på om lagarna verkligen är att följa alla gånger. Man måste ifrågasätt vissa beslut och inte svälja allt är hull och hår som regeringen säger. Skaffa kunskap kring ämnet, oförstående människors tednderar till att tycka att främmande saker är av ondo.
  • Anonym (iii)
    Anonym (förstår dig.) skrev 2016-10-25 02:38:59 följande:

Oj vilka kloka ord. Jag får rysningar. Du är sannerligen den klokaste jag hört någonsin. Synd att vi mister dig när du flyttar till Amsterdam. Vi hade verkligen behövt dig i regeringen, du som har så bra perspektiv. Lär oss oförstående människor vad som är rätt och fel. Snälla, vi är ju så oförstående.

När man inte kan komma med några vettiga argument tar man till personangrepp. Jag har lagt fram underlag till mina argument. Varför gör inte du det samma?
  • Anonym (iii)
    Anonym (förstår dig.) skrev 2016-10-26 18:58:03 följande:

TS, lyssna inte på knarkarna. Behåll din värdering! 

Det är ren hykleri att tycka att alkohol är ok men inte maja. Alkoholen gör mer skada och sködar offer i form av förgiftning (dricker förmycket) vilket inte är majan inte gör om man inte är allergisk (precis som med alkohol)

Alkoholen dödar den gråa hjärnsubstansen medan majan hindrar nedbrytning av den med tiden.
  • Anonym (iii)
    Anonym (intelligentian) skrev 2016-10-27 10:55:04 följande:

Japp, så är det. Världen är svartvit.

Naturligtvis måste man tycka att det är okej att röka cannabis, om man någon gång att laddat ner film, slängt skräp på fel ställen och gått mot röd gubbe. Det finns inga nyanser i lagar, nej då. Alla lagbrott borde ha samma straffsats.

Personligen tycker jag inte heller att det borde vara fel att begå mord heller, om man nu gått mot röd gubbe. Lagbrott som lagbrott som lagbrott, liksom.

Till råga på allt så gör ju två fel ett rätt.

Så sant som det är sagt

Det är väl väldig stor skillnad på att mörda någon och röka på. Du skadar ingen om du sitter hemma eller ute och röker med vänner, precis som folk sitter och dricker.

Det är olagligt för läkemedelsföretagen skulle förlora så mycket om det är lagligt. Cannabis är ett otroligt läkemedel inom psykiatrin, smärstillande ångersdämpande, caner och massa andra medicinska fördelar. Denna växt växer på väldigt lite och kostar inte mycket att ta fram. Fibrerna är fantastiska till att skapa andra material och kläder.

Klart företagen vill ha det olagligt. Dom tjänar pengar på sjuka människor och dyra produkter. Finns inget som tar bort caner som cannabis. Läs om denna växt och dess medicinska förmåga. Är flera i Sverige som odlar själva och röker mot massa olika sjukdom för inget annat hjälper.

ganjarevolt.se/fakta-om-medicinsk-cannabis.html

ganjarevolt.se/myter-om-cannabis.html
  • Anonym (iii)
    Anonym (intelligentian) skrev 2016-10-27 14:41:15 följande:

Nejdå, vaddå skillnad?!?

Finner jag, för mig, lämpliga skäl att mörda någon, så är ju lagbrottet i sig inga problem. Lagar behöver man bara följa om man tycker att det är OK med ens egen personliga uppfattning, grundat i vad spelar ingen roll.

Inga lagbrott kan fördömas om man gått mot röd gubbe, alltså.

Om du inte vet skilland på att kunna göra vad man vill med sin egna kropp och göra vad man vill med andras kroppar har du stora problem.
  • Anonym (iii)
    Anonym (intelligentian) skrev 2016-10-27 17:57:28 följande:

Skillnad?

Den avgör man själv och så bryter man mot de lagar man tycker inte har brottsoffer.

Här finns inga med problem.

Anonym (intelligentian) skrev 2016-10-27 17:57:28 följande:

Skillnad?

Den avgör man själv och så bryter man mot de lagar man tycker inte har brottsoffer.

Här finns inga med problem.

Ju mer du skriver desto dummare blir det. Vet du inte skillnad på din kropp och andras kroppar?
  • Anonym (iii)
    Anonym (förstår dig.) skrev 2016-10-27 20:23:21 följande:

Hej

Vi har olika åsikter i saken. Det är helt ok att ha. Vi har ett demokratiskt system som funkar som det funkar. Det kan vi diskutera i en annan tråd om behovet uppstår.

Nu gäller det en kvinna som har svårt att släppa det faktum att hennes sambo rökt på. Hon blir förvånad och besviken. Kan hon leva med detta? Ska hon tänka på detta varje gång hon ser på honom? Ska hon hela tiden försöka stöta bort den tanken att sambon gjort något som är så starkt emot hennes egna värderingar.

Svår fråga hon måste känna efter på.

Vad gäller värderingar är man fri att välja att bosätta sig i ett land där värderingarna passar. I Sverige är det olagligt att använda sig av cannabis. Jag är inte jurist men tycker mig förstå varför det finns lagar som bör följas. 

Vi har en allmän kassa, skatt, eller hur? Den ska förvaltas så väl som det bara går. Skatten ska bekosta allt till alla som behöver utefter behov. Skatten ska komma från alla utefter förmåga. Eller? 

Därav krävs en utarbetad kostnadseffektivitet. 

Nu har jag inga fakta och önskar besparas försök till fakta i fråga hur lite cannabis kostar. Särskilt av de som starkt förespråkar cannabis ty det tenderar att bli aningen vinklat av förespråkarens eget behov av drogen. Själv röker jag inte och bryr mig inte om någon röker som jag inte känner. 

Jag råkar dock veta att det existerar cannabispsykoser. Hur vanligt det är är jag osäker på. Vilka de drabbar vet jag inte heller, förmodligen långt ifrån alla som röker. Alldeles säkert är dock att de drabbar de som använder cannabis. Jag råkar veta vad ett dygn på en slutenvårdspsykiatrisk avdelning kostar. Det är inte billigt. 

Sedvanligt är att man försöker utröna om psykosen är en cannabispsykos eller en "vanlig psykos". För att klargöra detta måste personen vara fri från drogen under en längre tid. Minns inte hur länge. Personen måste vistas i slutenvården under denna tid. När drogen är ur kroppen kan man påbörja behandling. Skittrist blev det hela för personen som bara ville röka lite gräs och ha skoj! och kostsamt för skattebetalarna.

Logiken bakom förbud kan man tänka är att:

1. Rädda liv. (välvilja...)

2. Minska utflödet från den gemensamma kassan. (kostnadseffektivisering)

Kan man tänka sig ett samhälle där man kunde avsäga sig vård relaterat till efterverkningar av cannabis genom ett kontrakt? I så fall skriver jag under på det. Då kan man vara liberal och bruka/missbruka hur mycket man vill. Bara andra inte behöver betala för det. Så är inte fallet.

Du, jag och Svensson betalar det gemensamma och vi önskar så innerligt att ingen slösar med våra surt förvärvade medel. Vem talade om skillnad mellan offerlösa brott och sådana brott som har offer, egen kropp och andras kropp? Jag känner mig faktiskt som ett offer när någon negligerar lagen och kostar ca 10 prutt/dygn på en slutenvårdspsykiatrisk avdelning.  

När jag tidigare skrev: "lyssna inte på knarkarna". Så menade jag det!

Men människa, läs på eller är du faktaresistent?

anonhq.com/marijuana-banned-real-reasons-worse-think/
Svar på tråden Min 40-årige sambo sa att han rökt marijuana!