• modsey

vabba nattjobb fast jag är hemma

min man ska jobba natt i morgon och jag har ett dagpass. Ett barn är sjuk och jag tänkte att det ju var lugnt då maken jobbar på natten. Men inser att jag inte kommer hinna hem innan han behöver åka. I vanliga fall har jag rätt flexibelt jobb men just i morgon är jag på utbildning på annan ort.
    Har man ens rätt att vabba då eller ?
    ( nu kanske det går att lösa med barnvakt en timme, men om inte)

• Svar på tråden vabba nattjobb fast jag är hemma
  • Carambolan

Kan han vabba en timme bara eller missar han hela sitt pass om han är sen?

• modsey
    Carambolan skrev 2016-10-23 12:17:55 följande:

Kan han vabba en timme bara eller missar han hela sitt pass om han är sen?

Problemet är att han måste komma den tiden eller inte alls. Det går inte att komma sent eller ens vabba halva dagar på hans jobb.
  • modsey
    Holma skrev 2016-10-23 14:53:13 följande:

Nä du kan inte vabba hela dagen i detta läget

Jo det kunde man. Ringde försäkringskassan o kollade.
  • Holma
    modsey skrev 2016-10-23 15:01:37 följande:
    Jo det kunde man. Ringde försäkringskassan o kollade.
    Öh ok vart ringde du då denna söndag ?
  • modsey
    Holma skrev 2016-10-23 15:03:52 följande:

Öh ok vart ringde du då denna söndag ?

En bekant som är gift med en handläggar där. Men visst de kan vara fel eftersom det är inofficiellt

Men eftersom han inte kan åka till jobbet i tid så hur menar du att det kan lösas ?
  • nuharjagbytt

Jag tänkte, du borde väl ha rätt att vabba när han är hemma och sover? Fast om han inte jobbar inatt så blir ju läget lite annorlunda.

• modsey
    nuharjagbytt skrev 2016-10-23 15:22:06 följande:

Jag tänkte, du borde väl ha rätt att vabba när han är hemma och sover? Fast om han inte jobbar inatt så blir ju läget lite annorlunda.

Dagen efter kan han ha barnet hemma även om han jobbat natt. Det är just passet på natten han kanske inte hinner till helt enkelt.
  • Holma
    modsey skrev 2016-10-23 15:14:09 följande:
    En bekant som är gift med en handläggar där. Men visst de kan vara fel eftersom det är inofficiellt

Men eftersom han inte kan åka till jobbet i tid så hur menar du att det kan lösas ?
    Då får man åka senare eller du tidigare , jag lovar du kommer aldrig få igenom en hel samt vab av den anledningen , däremot har mannen rätt till sovtid innan nattjobb o om det är anledningen kan det funka
  • modsey
    Holma skrev 2016-10-23 15:25:34 följande:

Då får man åka senare eller du tidigare , jag lovar du kommer aldrig få igenom en hel samt vab av den anledningen , däremot har mannen rätt till sovtid innan nattjobb o om det är anledningen kan det funka

Han har ett sånt jobb att han inte kan komma tidigare skrev jag ju. ..Och sen skrev jag ju också att just i morgon kan jag inte sluta tidigare.
Svar på tråden vabba nattjobb fast jag är hemma