Bra husläkare i Uppsala.
Hej.
Behöver lite tips och råd.
Jag har under många år varit otroligt rädd för bakterier, jag har ändå kunnat hantera det på ett okej sett, även om jag har börjat dra mig undan något. Under senaste året har jag haft det otroligt jobbigt på jobbet och känt att jag inte har kunnat skött det på det sättet jag ska kunna göra. Har känt mig otroligt stressat och fått ett antal panikångestattacker, plus att jag inte sovit en hel natt sedan sonen kom för 2,5 år sedan. Den senaste tiden har jag haft fruktansvärt mycket hjärtklappning och varit så trött.
Har varit till min husläkare och fått en medicin för ångesten och det har blivit något bättre men inte fullt bra. Fått tid hos psykolog som jag varit till två gånger med bra resultat, hon misstänker utmattningssyndrom, ångest och bakteriefobi så jag har fått 20 tillfällen till KBT.
Nu till den egentliga frågan, har blivit sjukskriven sedan första tillfället hos läkaren alltså ungefär en månad nu, utmattningen är inte lika extrem längre eftersom jag har varit hemma och sovit för det mesta. Men jag känner att jag måste få vara hemma en längre tid för att hitta tillbaks till rätt balans och hitta mig själv. Jag vill gärna vara hemma tills jag gått några tillfällen på KBT så jag kanske vet hur jag ska hantera min extrema räddsla och kanske kunna sköta mitt jobb några timmar per dag iallafall.
Nu till det att det känns inte riktigt som att läkaren förstår mig och som han skrev senast, hon ser inte "psykiskt sjuk" ut, blev otroligt ledsen, han om något borde väl veta att psyket sitter invändes.
Min psykolog kommer skriva en remiss till läkaren efter vårat sista besök om hur våra träffar har varit, och för henne har jag kunnat berätta allt som jag inte orkar ta med läkaren, och hon känns förstående.
Är det någon som har något tips på hur jag ska gå väga för att läkaren ska förstå mig eller tips på en bra läkare i Uppsala som vet vad han gör?