• Anonym (anonym signatur)

    Omskärelse vid trångförhud

    Tjena!
    har under en längre tid besvärats med trång förhud som bara blivit mindre på senare år. Så nu bestämde jag mig för att göra en omskärelse för en vecka sedan(vid 25 års ålder). Jag har inte berättat det för någon än, för att jag tycker det är väldigt genant.

    Nu är ollonet helt blottad, det är ett lite blodigt sår under ollonet, stygnen sticker upp och man kommer åt hela tiden, väldigt besvärligt.
    Jag kan inte gå omkring normalt eller ha på mig kläder typ. Jag har gått runt naken ända sen jag tog bort bandaget! 
    Stygnen ska dom ta bort två veckor efter operationen, men vet inte hur jag ska klara mig tills dess, jobbar imorgon (som snickare) där jag måste gå runt väldigt mycket.
    Någon som gjort omskärelse och har några tips på hur man kan klara av vardagen?
    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Omskärelse vid trångförhud
  • Nyfikna72

    Som vuxen är det inte så lätt som du redan konstaterat, man är ju känslig i såret och sedan även på ollonet ett bra tag framöver. Det är nog bara försöka ståmut på nåt vis eller lägga paketet i nåt mjukt.

  • Anonym (E)

    Jag gjorde det för sex år sedan,jag behövde inte ta bort stygnen då det försvann av sig själv,men lediga o pösiga kläder är ett tips

  • Anonym (anonym signatur)

    Ja de var mer besvärligt än jag trodde, är mest rädd att sygnen och såret ska gå upp om jag har på mig kläder. Jag har lindat in den i löst bandage när jag varit tvungen att gå till affären och sånt, men väldigt oskönt också

  • Anonym (ajj)

    Jag har gjort samma grej som dig! Jag vet hur ont det gjorde och hur det skavde.
    Du får nog bereda dig på att det tar 6 -8 veckor innan du är på banan igen!
    Du får paketera in den med bomull och kompresser ett par veckor.
    Sex tänkte jag nog inte på de närmaste månaderna.Men jag hoppas att
    du tillfrisknar fortare än jag gjorde. Jag kan inte förstå hur någon kan göra
    en omskärelse utan att ha medicinska skäl.

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (ajj) skrev 2016-10-24 12:07:07 följande:

    Jag har gjort samma grej som dig! Jag vet hur ont det gjorde och hur det skavde.
    Du får nog bereda dig på att det tar 6 -8 veckor innan du är på banan igen!
    Du får paketera in den med bomull och kompresser ett par veckor.
    Sex tänkte jag nog inte på de närmaste månaderna.Men jag hoppas att
    du tillfrisknar fortare än jag gjorde. Jag kan inte förstå hur någon kan göra
    en omskärelse utan att ha medicinska skäl.


    Märkte du någon skillnad i sexlivet före och efter, alltså sedan du blivit återställd?
  • Anonym (ajj)
    Anonym (Undrar) skrev 2016-10-24 13:01:20 följande:
    Märkte du någon skillnad i sexlivet före och efter, alltså sedan du blivit återställd?
    Ja det gör jag, tyckte att det var skönare innan.
    Nu är är man inte lika känslig på ollonet som innan,
    för nu är det blottat hela tiden. Men ok man kan hålla på längre,
    men det är inte lika skönt som förut.
  • Anonym (halvstympad)
    Anonym (ajj) skrev 2016-10-24 19:44:29 följande:
    Ja det gör jag, tyckte att det var skönare innan.
    Nu är är man inte lika känslig på ollonet som innan,
    för nu är det blottat hela tiden. Men ok man kan hålla på längre,
    men det är inte lika skönt som förut.
    Minskad lust är precis det som är avsikten med religiös omskärelse.

    Jag tvingades göra det av medicinska skäl (förträngning), men utan att förhuden togs bort. Efter OP räckte dock kvarvarande hud inte till för att täcka ollonet särskilt mycket mer än till hälften. Allt sedan dess har jag ofta besvär med skav, vilket i sin tur lätt ger inflammationer och jag måste smörja in med kortisonsalva och skyddande vaselin som jag blivit helt beroende av. 

    Och ja, sex var avsevärt skönare och mer variationsrikt innan. Inte bara för att ollonet var skyddat och därmed känsligare för stimulans, utan även för att mycket av den känslan satt i förhuden. Lusten har minskat och därmed livskvalitén.
  • Anonym (ajj)
    Anonym (halvstympad) skrev 2016-10-24 20:22:56 följande:
    Minskad lust är precis det som är avsikten med religiös omskärelse.

    Jag tvingades göra det av medicinska skäl (förträngning), men utan att förhuden togs bort. Efter OP räckte dock kvarvarande hud inte till för att täcka ollonet särskilt mycket mer än till hälften. Allt sedan dess har jag ofta besvär med skav, vilket i sin tur lätt ger inflammationer och jag måste smörja in med kortisonsalva och skyddande vaselin som jag blivit helt beroende av. 

    Och ja, sex var avsevärt skönare och mer variationsrikt innan. Inte bara för att ollonet var skyddat och därmed känsligare för stimulans, utan även för att mycket av den känslan satt i förhuden. Lusten har minskat och därmed livskvalitén.
    Jag har inga problem med inflammationer, Men jag brukar använda apotekets
    intimolja, det brukar fungera fint. Annars håller jag helt med dig!
  • Anonym (kille)

    Min fru skulle så gärna vilja runka och suga av en omskuren man så jag har gett henne frikort på det.

    Det hör väl igentligen inte till ämnet men ni omskurna är omtyckta av min fru, och några av hennes väninnor.

  • Anonym (ajj)
    Anonym (E) skrev 2016-11-05 15:50:03 följande:

    Jag ställer upp att tilfedsälla henne.


    Det var ju inte du som skulle tillfredsställa henne.
    Det var ju hon som skulle tillfredsställa dej!
Svar på tråden Omskärelse vid trångförhud