Inlägg från: Anonym (Jag undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag undrar)

Ni män som är otrogna, varför?

Nu har jag inte träffat så många män i mitt liv, haft ganska långa förhållanden men i stort sett har samtliga män varit otrogna mer eller mindre. 

Alla har gett sken av att vara nöjda med mig, blivit ledsna när jag gjort slut då jag inte orkat mer med deras dubbelspel. De har fått allt av mig tycker jag. Jag gillar intimitet och är omtänksam. 

Vad driver er män som ofta är otrogna? En kille sa "det har ingenting med dig att göra", stämmer det? Hur ska vi kvinnor förhålla oss till eran otrohet? Vårat självförtroende hamnar ju i botten. Tycker ni inte era flickvänner är sexiga nog? Blir ni inte mätta? Vad är problemet? 

• Svar på tråden Ni män som är otrogna, varför?
  • Anonym (Jag undrar)
    Rast1337 skrev 2016-10-24 09:48:28 följande:

Jag tror generellt att alla män kan vara otrogna utan några som helst problem, vi är gjorda för att producera. Vissa har säkert svårt att hantera detta, dom flesta män väljer att inte vara otrogna, men dom flesta är kapabla till att vara det utan problem. Vi kan ha sex utan känslor inblandade, vi är ganska bra på att hålla isär sex och känslor om det är nödvändigt. 

Det är nog därför många män är otrogna. Jag skulle inte själv ha några som helst problem att ligga med någon annan trots att jag är gift, visst dåligt samvete lär man ju få osv. Själva poängen är att jag väljer att INTE vara otrogen, pga uppenbara anledningar. 

Jag tror en del män har lite problem att hantera detta, deras beteende är inte menat att såra någon.

Nej eftersom de alltid säger "hon/de betydde ingenting" men det hjälper ju liksom inte oss. 
  • Anonym (Jag undrar)
    Haskel skrev 2016-10-24 11:18:47 följande:

När jag har varit otrogen så har jag bara tänkt på min fru. Det har enbart handlat om att såra henne och göra henne ledsen. Att det sedan legat en naken, ung, vacker, ny kvinna bredvid mig i sängen, har jag knappt lagt märke till.
    Men framförallt har det alltid varit det sunda förnuftet som styrt.

Låter ovanstående troligt?

Nej det gör det inte och jag förstår vad du vill säga. Då måste din fru vara lätt att byta ut då eller? Om en av de där väldigt vackra sexiga kvinnorna börjar villa träffa dig varje dag? Då går du dit eller? Är driften så stark? 
  • Anonym (Jag undrar)
    YesMaster skrev 2016-10-24 13:23:10 följande:

För att fruar i Sverige är så j****la tradiga!

Sorry men nån måste säga det...

Vad menas med tradig?
  • Anonym (Jag undrar)
    Haskel skrev 2016-10-24 15:28:49 följande:

Bra att du förstår det jag vill säga.

Men du missa en viktig poäng. Sex och kärlek/förhållande är inte samma sak. Kärlek och förhållanden innehåller ju så enormt mycket mer än sex. Man kan ha det mest fantastiska förhållandet, även om sexet inte är det absolut bästa. Ingen människa är perfekt.

Tycker du att man som kvinna bör bagatellisera en mans otrohetsaffärer om det bara är ligg hit och dit? Bör man inte göra så stor grej av det?
  • Anonym (Jag undrar)
    WireLess skrev 2016-10-24 13:54:22 följande:

han/hon syftar på att alla fruar i sverige är för vanliga och tråkiga.

Dvs, en ursäkt de hittar på för sig själva så att det blir legitimt att vara otrogen.

Det konstiga är att nästan alla som är otrogna och blir påkomna och lämnade skulle kunna göra allt i hela världen för att få tillbaka sin "tradiga" fru/man.

Precis!! Sen springer de efter henne i flera år! Får tillbaka henne och gör om samma sak igen.... fattar ingenting. Ska man bete sig annorlunda eller kan man inte göra något alls?
  • Anonym (Jag undrar)
    Haskel skrev 2016-10-24 15:28:49 följande:

Bra att du förstår det jag vill säga.

Men du missa en viktig poäng. Sex och kärlek/förhållande är inte samma sak. Kärlek och förhållanden innehåller ju så enormt mycket mer än sex. Man kan ha det mest fantastiska förhållandet, även om sexet inte är det absolut bästa. Ingen människa är perfekt.

Anser du att man som kvinna kan bete sig på ett visst sätt för stt inte ens man ska vara otrogen?
  • Anonym (Jag undrar)
    YesMaster skrev 2016-10-24 13:23:10 följande:

För att fruar i Sverige är så j****la tradiga!

Sorry men nån måste säga det...

Anser du att en kvinna kan bete sig på ett visst sätt för att förhindra att hennes man är otrogen?
  • Anonym (Jag undrar)
    Anonym (Andra kvinnan 40/41) skrev 2016-10-26 12:24:44 följande:

Mm, jag har 2 barn

Har tänkt den tanken. Men som sagt hämndlysten i mig har vuxit sig ganska starkt det sista halvåret. Jag tror jag skulle kunna gilla tanken att förstöra lite för honom. Jag har ju den makten att ta ifrån honom precis allt - och den vetskapen har varit en tröst i vissa stunder jag inte mått så bra eller han varit respektlös. Och just att han är så säker på att inget kan hända honom.

Jag förstår dig precis för jag har varit med om män som ljugit om allt tagit av sig ringen när vi setts och senare har jag fått höra att de är gifta med sambo och allt skit. De har hållit min hand ute offenligt och fått det ena och det andra. Inte ens rädda att man skvallrar. De är så självsäkra en del otrogna män. För att ingen skvallrar....Man vill inte hamna i trubbel det är väl det. Men hemskt är det. 
  • Anonym (Jag undrar)
    Anonym (Andra kvinnan 40/41) skrev 2016-10-26 14:44:12 följande:
    Ja, och der gör mig så arg. Ska han verkligen få göra så? skulle han varit ärligt från början eller berättat för mig om barn nummer 3 så hade jag inte låst mig så känslomässigt. Han har ju medvetet även lekt med mina känslor så nu borde jag egentligen leka tillbaka för en gångs skull.

Men så är man någonstans fortfarande "för snäll" tro jag.

Eller dum - det har jag nog också varit till en stor del.
    Jag vet hur det är, jag har också känt mig dum men efteråt har jag förståt att man blir lurad. De manipulerar och eftersom man så gärna vill att det ska vara sant så hoppas man och förtränger magkänslan och misstankarna. De är så medvetna om vad de gör. Jag visste inte om att den jag träffade hade sambo. Han sa aldrig någonting. Jag misstänkte men fick det aldrig bekräftat och valde att lyssna på honom. De skiter i ens känslor tyvärr. Egoistiska.
  • Anonym (Jag undrar)
    Rast1337 skrev 2016-10-27 17:59:30 följande:

Ja det är hemskt. Jag tror inte dom vet hur ett sånt svek kan kännas. Såg en studie att folk som är otrogna är dom som är minst benägna att förlåta/acceptera otrohet. Om man tror på karma så är det bara att hämnas och dokumentera med mobilen ;)

Skulle vara rätt åt dem! 
Svar på tråden Ni män som är otrogna, varför?