• MCK

Tankar och känslor under graviditetens andra del

När har ni bf? Och hur mår ni? Några tankar kring kommande RUL?

Jag själv har bf 16 april enligt bm. Är i v 15+0 idag. Fortfarande illamående. Låg inne och fick vätskeersättning via dropp v 14+3.

Jag har gjort bikarbonattestet för skoj skull. 1 gång i v 10 och v 12 i en plastmugg - visade flicka. Gjorde även idag i v 15 i en pappmugg - visade pojke.

Längtar till RUL den 21 november. Vill veta att allt är bra med bebis och vad för krabat jag har inne i magen.

3e barnet. Har 2 fina pojkar på 7 och 5 år.

• Svar på tråden Tankar och känslor under graviditetens andra del
  • Eloons

Jag har BF 4 april, inte riktigt fastställt ännu för veta på RUL som är den 10/11, inte så jättelångt kvar nu men längtar som en tok!! Vill bara se så att allt är bra, senast var på kub och det var några veckor sen...

Annars så mår jag bra, molvärk och halsbränna som är jobbig men annars har mitt illamående släppt så det är väldigt skönt! är just nu i vecka 16+5

• megapixeln

Som det ser ut nu BF 25/3, så har 152 dagar kvar och är i vecka 19 (18+1)! Misstänker förflyttning på RUL då de är ödet att jag ska få min lilla den 1 april då jag är född fredag den 13:e Flört

Har rul på onsdag så snart dags, dock så är jag mest nyfiken på vad de är för liten där inne! Senaste dagarna har den lilla varit aktiv så är inte speciellt nervös att de inte skulle stå rätt till (allt såg dessutom bra ut på KUB för 6 veckor sen) men vill så hemskt veta om de är en han eller hon Kyss

• Fia 28

Bf 10.2 så jag är i v 25 nu. Magen har blivit enorm, och förstår inte hur den ska kunna växa i 15 veckor till! Annars mår jag bra, bara lite trött pga lågt hb. 

Hade tänkt testa bikarbonattestet, men bara glömt bort det. Det är iaf en extremt aktiv pojke jag väntar, precis som jag beställt :). 

• Mallemamma

Hej hej!

Jag har BF 30 mars (har en son som fyller 3 samma dag), andra barnet. Även jag har diagnosen hyperemesis (vet inte om du fått den ts, men antar att det är vad du har om du legat med dropp), idag är första dagen jag klarat att göra frukost till mig själv (även om ja kräktes när ja öppna kylen är det framsteg heh)! Så förhoppningsvis blir det en vändning nu.

Jag mådde lika med sonen så räknar med en till pojk men hade varit en glad överraskning att få en flicka också.

Har du mått annorlunda med dina andra två Ts?

RUL har jag 3 november så nästa vecka! Jag har varit på KUB och har lyssnat på bebisen med doppler så är inte så orolig att något är fel men ser fram emot att se hur hen ligger då jag känner sparkar lite var stans haha. Ska kolla könet denna gången, förra gången var det en överraskning :)

• MCK
    Fia 28 skrev 2016-10-24 12:30:22 följande:

Bf 10.2 så jag är i v 25 nu. Magen har blivit enorm, och förstår inte hur den ska kunna växa i 15 veckor till! Annars mår jag bra, bara lite trött pga lågt hb. 

Hade tänkt testa bikarbonattestet, men bara glömt bort det. Det är iaf en extremt aktiv pojke jag väntar, precis som jag beställt :). 

Hehe vad mysigt! Men gör testet ändå bara för att se om det stämmer och meddela oss sen
  • MCK
    Eloons skrev 2016-10-24 12:14:11 följande:

Jag har BF 4 april, inte riktigt fastställt ännu för veta på RUL som är den 10/11, inte så jättelångt kvar nu men längtar som en tok!! Vill bara se så att allt är bra, senast var på kub och det var några veckor sen...

Annars så mår jag bra, molvärk och halsbränna som är jobbig men annars har mitt illamående släppt så det är väldigt skönt! är just nu i vecka 16+5

När gick ditt illamående över? Åt du tabletter för det och i så fall när slutade du med dem?
  • Fia 28
    MCK skrev 2016-10-24 12:43:15 följande:
    Hehe vad mysigt! Men gör testet ändå bara för att se om det stämmer och meddela oss sen
    Det kan ja väl. Va det 2 teskedar matsoda man skulle ta?
  • MCK
    Mallemamma skrev 2016-10-24 12:40:36 följande:

Hej hej!

Jag har BF 30 mars (har en son som fyller 3 samma dag), andra barnet. Även jag har diagnosen hyperemesis (vet inte om du fått den ts, men antar att det är vad du har om du legat med dropp), idag är första dagen jag klarat att göra frukost till mig själv (även om ja kräktes när ja öppna kylen är det framsteg heh)! Så förhoppningsvis blir det en vändning nu.

Jag mådde lika med sonen så räknar med en till pojk men hade varit en glad överraskning att få en flicka också.

Har du mått annorlunda med dina andra två Ts?

RUL har jag 3 november så nästa vecka! Jag har varit på KUB och har lyssnat på bebisen med doppler så är inte så orolig att något är fel men ser fram emot att se hur hen ligger då jag känner sparkar lite var stans haha. Ska kolla könet denna gången, förra gången var det en överraskning :)

Ja, jag har också valt att ha könet som överaskning båda gångerna så nu vill jag gärna kolla!

Nej, jag jar inte fått den diagnosen. Tror bara jag haft väldigt otur med mycket kräkningar just v 14. Nu jar jag mått illa från och till men inte kräkts. Äter lergigan comp och b6 för tillfället.

När började andra i familjen känna bebisen? Jag längtar så jag dör tills barnen kan känna rörelser
  • Mallemamma
    MCK skrev 2016-10-24 12:59:11 följande:

Ja, jag har också valt att ha könet som överaskning båda gångerna så nu vill jag gärna kolla!

Nej, jag jar inte fått den diagnosen. Tror bara jag haft väldigt otur med mycket kräkningar just v 14. Nu jar jag mått illa från och till men inte kräkts. Äter lergigan comp och b6 för tillfället.

När började andra i familjen känna bebisen? Jag längtar så jag dör tills barnen kan känna rörelser

Okej! Ja oavsett är det inte roligt att må illa! Kräkningar eller ej :( jag äter lergigan också, testade att sluta förra helgen ett par dagar då jag trodde jag mådde bättre men då kräktes jag bokstavligen varje halvtimme så jag behåller dom ett tag till. Har testat b6 o zofran med men märker ingen skillnad.

jag minns inte hur det var med första graviditeten och fosterrörelser, men tror det började mycket tidigare än nu. Tror bebisen eller moderkakan ligger annorlunda nu för jag känner inte alls mycket vissa dagar, men har hört den sparka/rulla runt med doppler. Sen vissa dagar känner jag sparkar högt i magen och bak i ryggen, i midjan och lite överallt, känns jättekonstigt då jag tycker det bara borde kännas typ under naveln? Vet att det är lätt att missta för tarmrörelser men det känns verkligen som bebisen sparkar, så blir inte klok på det haha.

Jag längtar med till storebror kan känna på magen, han är ju liten än men är ändå ganska engagerad och brukar klappa magen och säga "bebis". Får se om han kan uppfatta bebisens rörelser sen eller om det är svårt för en så liten att förstå.
  • Eloons
    MCK skrev 2016-10-24 12:44:22 följande:

När gick ditt illamående över? Åt du tabletter för det och i så fall när slutade du med dem?

Mitt illamående släppte kanske i vecka 13 någongång... jag åt inga tabletter, jag åt Yoggi yoghurt om jag mådde illa för att få i mig något, något annat dög inte alls
Svar på tråden Tankar och känslor under graviditetens andra del