MCK skrev 2016-10-24 12:59:11 följande:
Ja, jag har också valt att ha könet som överaskning båda gångerna så nu vill jag gärna kolla!
Nej, jag jar inte fått den diagnosen. Tror bara jag haft väldigt otur med mycket kräkningar just v 14. Nu jar jag mått illa från och till men inte kräkts. Äter lergigan comp och b6 för tillfället.
När började andra i familjen känna bebisen? Jag längtar så jag dör tills barnen kan känna rörelser
Okej! Ja oavsett är det inte roligt att må illa! Kräkningar eller ej :( jag äter lergigan också, testade att sluta förra helgen ett par dagar då jag trodde jag mådde bättre men då kräktes jag bokstavligen varje halvtimme så jag behåller dom ett tag till. Har testat b6 o zofran med men märker ingen skillnad.
jag minns inte hur det var med första graviditeten och fosterrörelser, men tror det började mycket tidigare än nu. Tror bebisen eller moderkakan ligger annorlunda nu för jag känner inte alls mycket vissa dagar, men har hört den sparka/rulla runt med doppler. Sen vissa dagar känner jag sparkar högt i magen och bak i ryggen, i midjan och lite överallt, känns jättekonstigt då jag tycker det bara borde kännas typ under naveln? Vet att det är lätt att missta för tarmrörelser men det känns verkligen som bebisen sparkar, så blir inte klok på det haha.
Jag längtar med till storebror kan känna på magen, han är ju liten än men är ändå ganska engagerad och brukar klappa magen och säga "bebis". Får se om han kan uppfatta bebisens rörelser sen eller om det är svårt för en så liten att förstå.