Komplex för att jag är lång :(
Jag förstår helt hur du menar! Jag är som en jätte bland mina närmaste vänner med mina 1,76.
De flesta av mina kompisar är 160-165 cm. Min snyggaste kompis är 1,61. Vi är 19 år så hon kommer säkert inte växa mer. Hon säger jämt att hon är för kort men faktum är att hennes längd är hennes största fördel. På fester kan hon alltid sitta i nån snygg killes knä för att hon är så liten och söt. Även om jag är smal är mina 62 kg ett berg jämfört med hennes 50 kg. Hon kan köpa kläder både på barnavdelning och vuxenavdelning. Alla tycker att hon är söt och flickig, vill hjälpa henne. Hennes förra pojkvän var 1,82 och båda sa jämt att det var så perfekt för att hon var så nätt och kvinlig och han kändes så stor och manlig. Dessutom kan hon ha skor med hur hög klack som helst utan att det ser knäppt ut. Jag får antingen ha kvinliga ben med hög klack och se ut som en lång man eller inte ha klack och se ut som en kort man. (Bli inte arga nu om ni inte gillar att ha skor med klack. Jag vet att man kan vara tjej utan att ha skor med klack, men jag tycker det är mycket snyggare och kvinligare med klackar...)
Hon brukar säga att det är orättvist att jag kan bli modell och köpa modellkläder, men jag vill se normal ut! Iofs är genomsnittet 167 så hon är 5 cm mindre, men hellre 5 cm mindre än genomsnitt än 9 (!) cm längre.
Var glad att du bara är 1,70, det är nästan normalt.