Komplex för att jag är lång :(
Har samma problem. Jag är en kille, 185cm lång och valtränad. Jag vill vara 165cm lång och fet kille. De är sötare.
Har samma problem. Jag är en kille, 185cm lång och valtränad. Jag vill vara 165cm lång och fet kille. De är sötare.
Jag hade också enorma komplex över min längd när jag var yngre. Drömde hela tiden om att vara kort, ju kortare desto bättre. Har inga direkta tips. För mig gick det helt enkelt över. Nu tycker jag mycket om min längd som den är och skulle inte vilja byta. Jag tror att det är en del av en normal utveckling att man börjar acceptera den man är med åldern.
Jag hade också enorma komplex över min längd när jag var yngre. Drömde hela tiden om att vara kort, ju kortare desto bättre. Har inga direkta tips. För mig gick det helt enkelt över. Nu tycker jag mycket om min längd som den är och skulle inte vilja byta. Jag tror att det är en del av en normal utveckling att man börjar acceptera den man är med åldern.
Är 176 min längdångest gick över när killarna kom ikapp dvs gymnasiet. Jätteskönt att slippa ha näsan i höjd med andras armhålor på tunnelbana buss - högre lön får man också. Har haft väldigt lätt med killar/män ett tag var det fortsatt viktigt att de var längre än mig - men nu har det också släppt. Försök att inte jämföra så mycket, alla har komplex för nått eller har något man saknar men man lär sig att det mest är man själv som bryr sig.
Jag är 174 cm.
När jag är själv, eller med jämnlånga/längre personer, tänker jag aldrig på att min längd skulle vara något speciellt. Däremot så märks det ju tydligt när jag umgås med korta personer. Jag har tänkt många gånger hur fint det är med små, nätta och 'petite' tjejer, och att jag gärna skulle sett ut så själv.
Som för alla andra komplex finns det ingen magisk lösning för att komma över hur du känner inför din längd. Mitt bästa tips är att bara öva, öva, öva på att känna dig vacker som du är. När de negativa tankarna kommer - tryck undan dem och ersatt med positiva känslor istället!
Titta på långa personer du känner, eller som du ser på stan. Kan du tänka att deras längd är ståtlig när du ser dem? Jag tyckte alltid att det var snyggt när andra var långa, men just på MIG kändes det fult.
Gå inte runt och huka dig eller försök göra dig kortare. Använd klackskor - gärna riktigt höga - även om det känns obekvämt först. Du vänjer dig! Det kan vara en grym känsla att gå på stan tillsammans med långa tjejkompisar, alla i höga klackar. Som någon annan skrev i tråden, att vara lång är en riktigt bra fördel när man vill kunna "äga" en situation eller ett rum.
Och att killar på krogen säger "vad lång du är"... sorry, det kommer du få höra flera gånger. Men ta det inte som en förolämpning, oftast är det bara en kommentar helt utan eftertanke. Bara svara "tack, vad snällt sagt!" med gullig röst (eller "vad KORT du är", om du känner dig på det humöret). Låt aldrig-aldrig vad främmande män säger om ditt utseende påverka hur du ska klä dig, eller vad du tycker om dig själv.
Till sist - komplexen går över med tiden. Nu är jag runt 30 och trivs ypperligt med min längd. Min sambo är 1,75 - perfekt, jag behöver inte ens sträcka på nacken för att pussas.
Vadå, är du tjock också..?
Hur gammal är du ts?
Då borde du ju inte känna dig som en jätte. Min syrra får ha sånt där förlängningsband på behån eftersom vanliga behåar inte går runt henne. Inte för att hon är tjock utan för att hon har en sån benstomme. Finns fördelar med det också, hon är jävligt läskig att möta ute på plan. :-O
En av mina barndomsvänner har alltid varit vansinnigt lång, sisådär 1,83. Hon är betydligt längre än sin man. Det är ingen av dom som har problem med det. Hon har aldrig haft några komplex för längden. Alla i hennes familj är jättelånga, även modern. Och ja, hon bär klackar.
När jag var yngre hade jag också komplex över att jag var lång. Men till skillnad från dig är jag 180cm. Med tiden försvann allt det där. Vilket är skönt då jag nu mer skulle vilja vara ännu längre! Det är så sjukt tråkigt att vara kort har jag intalat mig, man måste klättra på hyllorna i matbutiken haha (min låtsas mammas problem).
Sen om vi vänder på det hela, skulle du vilja bli modell skulle du bli kallad kort. Om det är någon tröst över saken så är du kort för att vara modell och då är du inte helt plötsligt ''lång''. Men som sagt det kommer gå över! Tänk på annat istället, det finns viktigare saker att tänka på även om det är svårt! Massa kramar