Inlägg från: Anonym (Ts) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ts)

Komplex för att jag är lång :(

Anonym (samma) skrev 2016-10-26 13:35:31 följande:

Jag är 174 och mådde mycket dåligt över att vara så lång när jag var yngre. Men runt 30 eller så slutade jag bry mig. Jag har en lång man som gillar långa tjejer och jag har 3 söner som alla är relativt långa. Bland de längsta i sina årskurser, men ändå inte så att de sticker ut. Långa killar är ju det snyggaste som finns så jag tror dom är glada över sina långa gener dom fått av mig hihi

Min systerdotter är 13 och redan längre än mig. Men hon verkar trivas med det. Hon är duktig på sporter där man har nytta av att vara lång. 

:) ja jag tycker ju att alla andra som är långa är jättefina och ståtliga, måste bara lära mig att känna så om mig själv också. Förhoppningsvis växer osäkerheten bort med åldern...
  • Anonym (Ts)
    nevermind skrev 2016-10-26 14:04:32 följande:

I så fall känner man sig väl som en lyktstolpe..?

Du vägrar svara på din ålder men du är uppenbarligen väldigt ung och/eller väldigt osäker. Trist.

Jag vet att du är deprimerad och så så jag kan fatta att du ger dig på mig som är ung och osäker för att försöka höja dig själv. Det e lugnt, hoppas du mår bra snart så du slipper sitta på FL och vara otrevlig mot unga tonårstjejer.
  • Anonym (Ts)
    Johan75 skrev 2016-10-26 21:38:50 följande:

Har det något att göra med att de som väljer modellerna sällan är heterosexuella män?

När du skriver detta, vad vill du säga då? Tolkar det lite som att du menar att långa tjejer är mest poppis bland homosexuella. Hoppas jag misstolkar dig.
    CC Flame skrev 2016-10-26 21:36:35 följande:

Jag är 169 cm lång och alla tjejer i min klass växte om mig och en sa att jag va "kort", fastän hon bara var 3 cm längre. Jag tycker min längd är lagom. Bara för att jag är perfektionist skulle jag vilja ha din längd för att det slutar på en jämn siffra :P majoriteten av killar (90-95%) har sagt att min längd är lagom (av de som uttryckt sig). Din längd är precis lagom :)

Tack <3 :)
  • Anonym (Ts)
    Johan75 skrev 2016-10-26 22:12:23 följande:

Lite det säger jag kanske, eller antyder att det kan vara så. 

Klädmodeller är långa och smala. Branchen domineras av kvinnor och homosexuella män. Den vänder sig främst till kvinnor. 

Nakenmodeller/pinuppor/porraktriser är kortare och yppigare. Branchen domineras av heterosexuella män. Den vänder sig till heterosexuella män. 

Generellt så klart. Det finns alltid undantag. 

Ok.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Umma) skrev 2016-11-02 20:11:38 följande:

du ska vara nöjd med din längd. Jag och de flesta av mina vänner gillar inte tjejer under 170. Jag tror majoriteten av män föredrar långa tjejer över medellängd.

Kolla bara vad Johan75 skrev.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (v) skrev 2016-11-04 15:12:44 följande:

Alltså alla dessa förbannade trådar som samma människa startar om och om igen. 

Anonym (suck) skrev 2016-11-04 15:55:18 följande:

Ja alla dessa trådar om längd! 

Jag är ca 175 och som yngre var det jobbigt eftersom jag stack ut, inte så många tjejer som är så långa speciellt inte i tonåren och de flesta killar hade då inte växt till sig. 

Vet några korta också som önskat de vore längre men oavsett så slutar man någonstans på vägen att bry sig om längden. Om man är normal tycker jag.

Det finns någon för alla..vissa gillar långa, andra korta, vissa tjocka och andra smala. De flesta tänker nog inte alls på längd skulle jag tro. 

Kanske att en kort man inte vill ha en lång kvinna för att känna sig mer manlig och en lång kvinna kanske på samma sätt inte vill ha en kort man. Eller så skiter de i vilket. Förstår inte hur man kan lägga ner så mycket tid på sånt här. Min man är bara några cm längre än mig och det stör inte någon av oss. Har haft längre än honom innan men det var inget jag tyckte gjorde någon skillnad för mig eller att de skulle vara manligare. Attraktionen sitter inte i längden. Släpp det nu..

Anonym (v) skrev 2016-11-04 16:11:34 följande:

Men snälla mata inte trollet

Anonym (v) skrev 2016-11-04 16:13:24 följande:

Folk borde låta bli att svara dessa oseriösa trådar för då blir det inte lika roligt att trolla sönder detta forum

Men lägg av för fan. Min tråd är seriös och ni ser väl att jag inte skriver på dålig svenska som de andra trådarna som handlar om detta?! Larvigt att kalla mig för troll. Och ja jag är osäker, vilken tonåring är inte det? Skulle skämmas ihjäl om min mamma betedde sig som er mot en ung människa...
  • Anonym (Ts)
    Johan75 skrev 2016-11-05 09:14:12 följande:

Jag är mest fascinerad över att det verkar som att åsikten att killar inte gillar korta tjejer går hand i hand med att inte kunna formulera korrekta meningar. 

Du verkar tro att jag är en av de där trollen som tjatar om att långa tjejer är snyggast. det är jag inte. Det enda du har lyckats med i denna tråd är att göra en tonårig tjej mer osäker. Så tack för dina svar.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Puss till dig ts) skrev 2017-01-14 23:36:22 följande:

Du är inte så lång i Sverige ts. Både du och jag är medel. Är själv 161 och supernöjd men nu får du jobba med det unika DU har. Ingen idé att vara rödhårig och bleka håret för att se ut som Dolly Parton (som avundsjukt sjöng om rödhåriga, kritvita Jolene)

Du är vacker, du är unik, jämför inte med andra. Vad har DU att framhäva? Vilken färg har dina ögon? Vad har DU för kroppsform? (Päron, timglas, "rak", äpple) har du synliga muskler, är du mjuk och fin som typ Nigella eller Kate Winslet eller mer mager och fin som Cameron Diaz och Keira Knightley? Kan du komma på nån kändis du påminner aningen om (inte dubbelgångare, bara påminner?)

Vad har du för färger på håret, ögon, hudton?

Hur är ditt hår, tjockt, tunt, mittemellan, vågigt, rakt, lockigt etc.

Svara på dessa frågor så ska jag ge dig en hel Reading med bildförslag :)

Och till det superlånga trollet på 193 som inte kan svenska och redan har svarat i tråden med 10 olika nick, det spelar ingen roll hur mycket du skriver att alla killar hatar tjejer i min längd, det kommer ändå aldrig bli sant och du framstår bara som mer och mer missnöjd med att vara så lång ju mer kränkande saker du skriver från fakenick som låtsas vara män och fakenick som låtsas vara 160-långa tjejer.

Hade du varit så nöjd med din långa längd hade du inte behövt skapa fake-nick som låtsas vara män och "korta" tjejer.

Men åh tack vilket fint svar. Känner mig så jäkla löjlig som ens har ett komplex för min längd, så onödigt men men.

Är som sagt 170 cm lång. Kurvig med smal midja och större byst och rumpa. Är absolut inte tränad så väldigt mjuk ;). Normalviktig. Gröna ögon med lite brunt i. Ljus, varm hudton - blir väldigt lätt brun och då blir jag liksom "oliv".

Naturlig hårfärg är lite kall ljusbrun-brun, tjockt hår i lite längre än axellängd. Har dock ljusa slingor som balayage.

När det gäller en kändis skulle jag nog säga Aina lesse. Samma färger förutom att jag har lite lite ljusare hår och gröna ögon.

Tack för ditt svar!!
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Puss till dig ts) skrev 2017-01-14 23:36:22 följande:

Du är inte så lång i Sverige ts. Både du och jag är medel. Är själv 161 och supernöjd men nu får du jobba med det unika DU har. Ingen idé att vara rödhårig och bleka håret för att se ut som Dolly Parton (som avundsjukt sjöng om rödhåriga, kritvita Jolene)

Du är vacker, du är unik, jämför inte med andra. Vad har DU att framhäva? Vilken färg har dina ögon? Vad har DU för kroppsform? (Päron, timglas, "rak", äpple) har du synliga muskler, är du mjuk och fin som typ Nigella eller Kate Winslet eller mer mager och fin som Cameron Diaz och Keira Knightley? Kan du komma på nån kändis du påminner aningen om (inte dubbelgångare, bara påminner?)

Vad har du för färger på håret, ögon, hudton?

Hur är ditt hår, tjockt, tunt, mittemellan, vågigt, rakt, lockigt etc.

Svara på dessa frågor så ska jag ge dig en hel Reading med bildförslag :)

Och till det superlånga trollet på 193 som inte kan svenska och redan har svarat i tråden med 10 olika nick, det spelar ingen roll hur mycket du skriver att alla killar hatar tjejer i min längd, det kommer ändå aldrig bli sant och du framstår bara som mer och mer missnöjd med att vara så lång ju mer kränkande saker du skriver från fakenick som låtsas vara män och fakenick som låtsas vara 160-långa tjejer.

Hade du varit så nöjd med din långa längd hade du inte behövt skapa fake-nick som låtsas vara män och "korta" tjejer.

Får ofta höra att jag är lik leighton meester, bifogar en bild på hur jag menar med hudton osv.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Puss till dig ts) skrev 2017-01-15 15:07:37 följande:

Hittade massa inspiration ts, vintagebilder på Brooke Shields!

Åh tack!!!! :) vad fin hon är.

Dina inlägg har hjälpt mig jättemycket. Tack <3
  • Anonym (Ts)
    i-o skrev 2017-01-18 12:36:38 följande:

Du kallar den idiotisk. Jag kallar den verklighetsanknuten. Du kanske inte tycker att en kvinna ska behöver kunna simma bröstsim och livräddning heller? Sådan kvinna skulle jag aldrig våga vara ihop med. Då kan man ju inte ens lita på att hon kan hantera lite stressiga liv och död situationer.

Vilken tur att du inte ser ut som TS bild och släpar runt på män utan är en omuskulös kroppsförtvinadkvinna som svagtränar och lajar med yoga. ^^

Kan du trolla i någon annans tråd? Jag kunde inte bry mig mindre om du inte kan tänka dig vara ihop med en tjej med min kroppstyp, jag tycker nämligen själv att du t ex är grymt oattraktiv. Vi alla tycker olika helt enkelt.

Och jag skulle förmodligen inte kunna dra ut en stor man ur ett brinnande hus nej men seriöst, hur många tjejer skulle klara det ens? Som tur är kommer jag med all säkerhet aldrig att behöva göra det. Att livrädda någon och simma bröstsim är inga problem dock.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Puss till dig ts) skrev 2017-01-16 17:10:59 följande:

Hahaha kvinnor behöver inte kunna släpa ut välvuxna män ur brinnande lägenheter för att inte vara otränade, vilken idiotisk referens.

Är själv vältränad. Tränar yoga och styrketräning men inte med målet att bli så stark att jag kan släpa runt på 2 meter långa och feta män ;D

Skit i idealet, tjejen på ts bild ser för fan ut som idealet vilket inte en jättemuskulös kroppsbyggarkvinna hade gjort.

Yoga är verkligen så bra, både för kropp och själ :) himla kul också! :)
Svar på tråden Komplex för att jag är lång :(