Anonym (Puss till dig ts) skrev 2017-01-14 23:36:22 följande:
Du är inte så lång i Sverige ts. Både du och jag är medel. Är själv 161 och supernöjd men nu får du jobba med det unika DU har. Ingen idé att vara rödhårig och bleka håret för att se ut som Dolly Parton (som avundsjukt sjöng om rödhåriga, kritvita Jolene)
Du är vacker, du är unik, jämför inte med andra. Vad har DU att framhäva? Vilken färg har dina ögon? Vad har DU för kroppsform? (Päron, timglas, "rak", äpple) har du synliga muskler, är du mjuk och fin som typ Nigella eller Kate Winslet eller mer mager och fin som Cameron Diaz och Keira Knightley? Kan du komma på nån kändis du påminner aningen om (inte dubbelgångare, bara påminner?)
Vad har du för färger på håret, ögon, hudton?
Hur är ditt hår, tjockt, tunt, mittemellan, vågigt, rakt, lockigt etc.
Svara på dessa frågor så ska jag ge dig en hel Reading med bildförslag :)
Och till det superlånga trollet på 193 som inte kan svenska och redan har svarat i tråden med 10 olika nick, det spelar ingen roll hur mycket du skriver att alla killar hatar tjejer i min längd, det kommer ändå aldrig bli sant och du framstår bara som mer och mer missnöjd med att vara så lång ju mer kränkande saker du skriver från fakenick som låtsas vara män och fakenick som låtsas vara 160-långa tjejer.
Hade du varit så nöjd med din långa längd hade du inte behövt skapa fake-nick som låtsas vara män och "korta" tjejer.
Men åh tack vilket fint svar. Känner mig så jäkla löjlig som ens har ett komplex för min längd, så onödigt men men.
Är som sagt 170 cm lång. Kurvig med smal midja och större byst och rumpa. Är absolut inte tränad så väldigt mjuk ;). Normalviktig. Gröna ögon med lite brunt i. Ljus, varm hudton - blir väldigt lätt brun och då blir jag liksom "oliv".
Naturlig hårfärg är lite kall ljusbrun-brun, tjockt hår i lite längre än axellängd. Har dock ljusa slingor som balayage.
När det gäller en kändis skulle jag nog säga Aina lesse. Samma färger förutom att jag har lite lite ljusare hår och gröna ögon.
Tack för ditt svar!!