• citronen95

Precis fått positivt graviditetstest!

Hej. Tog ett positivt äl test i förra veckan. Vi körde på som vanligt Skrattande
    Har haft som mensvärk sedan dess. I helgen nu så kände jag att mina bröstvårtor är jätteömma och mina bröst kliade (fick även någon konstigt fläck på ena bröstet efter det) . Tyckte detta kändes konstigt.. Började googla på om man kunde få positivt äl test när man är gravid och fick till svar att man kunde det. tänkte att jag kunde ta ett grav test idag bara för att, stod GRAVID 1-2 veckor. jag kan inte tro det är sant :D 
    Men nu då? vad händer nu? vad ska jag göra härnäst?

• Svar på tråden Precis fått positivt graviditetstest!
  • Jn1

Grattis! :) tar för givet att ni ska behålla. Ring till MVC och boka en tid för inskrivning :)

• Linnis92

Nu ska du leva som vanligt :) du kan ringa redan nu till MVC - eller vänta några veckor- för att få tid för inskrivnings samtal, detta brukar ske kring vecka 9-10. Sen kan du åka till Apoteket och köpa vitaminer "ACO-Gravid" hette dom när jag väntade barn, din BM kommer be dig köpa detta på samtalet annars.

Sen som sagt, lev som vanligt, fast undvik såklart alkohol och tobak :) grattis till ditt plus !

• citronen95
    Linnis92 skrev 2016-10-24 13:12:18 följande:

Nu ska du leva som vanligt :) du kan ringa redan nu till MVC - eller vänta några veckor- för att få tid för inskrivnings samtal, detta brukar ske kring vecka 9-10. Sen kan du åka till Apoteket och köpa vitaminer "ACO-Gravid" hette dom när jag väntade barn, din BM kommer be dig köpa detta på samtalet annars.

Sen som sagt, lev som vanligt, fast undvik såklart alkohol och tobak :) grattis till ditt plus !

Jn1 skrev 2016-10-24 13:11:28 följande:

Grattis! :) tar för givet att ni ska behålla. Ring till MVC och boka en tid för inskrivning :)

Tack hörrni :) får ringa mvc imorgon. Vill berätta för gubben när han kommer hem från jobbet först ;)
  • Anotherone
    Grattis!
    Jag fick positivt svar på mitt test för drygt två månader sedan och går in i vecka 14 imorgon. Superspännande!
    Och då är det ändå mitt andra barn så jag borde ju veta hur det funkar men det är lika mysigt nu som första gången.
  • citronen95

Har försökt ringa mvc hela deras telefontid idag.. antingen har det varit upptaget elr så har jag kommit fram till telefonsvararen. Inte kunde man lämna meddelande heller.

Hörde från en kompis för typ ett halvår sen att barnmorskorna är underbemannade o har så fullt upp att de inte ens har tid med telefontiderna. Men hur ska jag få tag på dom då? ???? sjukt störande

• mammsen79
    citronen95 skrev 2016-10-25 12:04:13 följande:

Har försökt ringa mvc hela deras telefontid idag.. antingen har det varit upptaget elr så har jag kommit fram till telefonsvararen. Inte kunde man lämna meddelande heller.

Hörde från en kompis för typ ett halvår sen att barnmorskorna är underbemannade o har så fullt upp att de inte ens har tid med telefontiderna. Men hur ska jag få tag på dom då? ???? sjukt störande

Grattis till plusset Plussade själva förra veckan stod 1-2 v på graviditetstest. Så tidigt så ringde barnmorskemottagningen o hon blev förvånad att det visades så tidigt då min bim var 7/10. Men hon sa att vanligtvis så ringer man i v 6 men eftersom jag har ett mf bakom mig så ville jag höra av mig direkt efter jag tog testet. Så fick en tid 2/12 då är jag i v10 så du behöver inte känna någon stress. Lycka till!
  • citronen95
    mammsen79 skrev 2016-10-29 07:58:51 följande:

Grattis till plusset Plussade själva förra veckan stod 1-2 v på graviditetstest. Så tidigt så ringde barnmorskemottagningen o hon blev förvånad att det visades så tidigt då min bim var 7/10. Men hon sa att vanligtvis så ringer man i v 6 men eftersom jag har ett mf bakom mig så ville jag höra av mig direkt efter jag tog testet. Så fick en tid 2/12 då är jag i v10 så du behöver inte känna någon stress. Lycka till!

Åh tack desamma :) jag fick tag på henne tillslut så ska dit nu i veckan. Hon sa vi skulle prata om kost och så eftersom det är första barnet och första graviditeten. Vi skulle även boka in en ny tid då jag är i V 10. Önskar dig all lycka till och hoppas att allt går som det ska denna gång ??
Svar på tråden Precis fått positivt graviditetstest!